AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Er en småbarnsmor som har gått fra å se veldig bra ut til å bli gusten i huden, orker ikke sminke meg skikkelig og ser generelt ut som en dass på håret. Hva er en god frisyre som krever lite vedlikehold? Har nå langt, bølgete tjukt hår. Andre tips til hvordan jeg kan se bedre ut? Anonymkode: e4ab5...4c4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Det lurer jeg på også. Håper du får noen gode svar Anonymkode: 8b5c1...2e9
Scherbatsky Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har halvlangt (nedfor skuldrene) og føner det, men gjør ingenting annet. Tynn det ut hos frisøren (evt selv hvis du ikke føler deg komfortabel med å gå til frisøren nå, Brad Mondo har en god hårklipp video som til og med jeg klarte å følge), så blir det lettere å håndtere siden det høres ut som om du har mye hår. Tynner det alltid ut. Prøv å bli glad i de fine bølgene dine. Kanskje du også kan kjøpe deg noen fine strikk (jeg liker veldig godt strikk i silke, det er også godt mot håret og føles luksus som fytti rakkern - bruker ull og silke-vaskemiddel når de trenger en vask), slik at du kan hive håret opp i en praktisk og FIN bun eller flette. Det er viktig å føle seg ok, og hva det betyr for deg er det DU som bestemmer. Disse tingene hjelper i alle fall meg. Hva med å gi slipp på sminken, men fokusere på å ta ekstra god vare på huden din litt istedenfor å finne den ekstra tiden til å sminke seg? Finn ut hva den trenger - er den tørr, dehydrert, kvisete etc? Hvis du føler at den ser ok ut, så kanskje du ikke trenger sminke? Såfremt sminke ikke er noe som gjør deg veldig glad akkurat nå, men jeg fikk ikke helt det inntrykket. Og hvis det, så prøv for all del å få til begge deler. Jeg ville kjøpt meg (så fremt du ikke har fra før): - en god cleanser som ikke tørkere ut huden (og som du evt tar av med en klut, så du må kanskje kjøpe noen myke kluter til ansiktet) - en syre toner (Medik8 sin Press & Glow er en god og mild en som jeg liker godt så langt!) - ett C-vitamin eller antioxidant serum (det vil hjelpe på at du føler huden er gusten og kjedelig) - en olje siden det er vinter og de fleste blir tørrere (squalane, rosehip, jojoba passer for de fleste hudtyper så vidt jeg vet, The Ordinary sin Squalane er billig og lett, kan brukes over alt på kroppen) - en god fuktighetskrem tilpasset hudtypen din - SPF på dagtid, når du går utafor husets fire vegger Produkter etter hvilken hudtype du har, men hvis du har fet, dehydrert hudtype kan jeg fortelle deg hva jeg liker. Og det finnes mange her på forumet som er kjempeflinke med hud, jeg har lært mye av flere. Du kan også kjøpe niacinemide (B-vitamin) serum, retinol etc hvis behovene dine tilsier det, men jeg tenkte denne listen kunne være en god plass å starte for å hjelpe deg føle deg litt fresh igjen. Denne tiden der du ordner huden ca 5-10 min morgen og kveld blir også til kvalitetstid der du tar vare på deg selv (tar jo ikke lang tid, men å ta på sitt eget ansikt, massere inn serum, krem etc er faktisk veldig... avslappende og godt), og det kan nok være viktig for deg mentalt. For DU fortjener også å føle deg bra, og det skal ikke så veldig mye til. Jeg har ikke barn, men jeg lever med kroniske smerter, har ikke særlig overskudd av helt andre grunner enn deg, og det er få ting jeg aldri lar være å gjøre. Det meste må av og til (eller ofte) gis slipp på. Men en dusj, hårvask annen hver morgen og å ta vare på huden min er det jeg aldri gir slipp på fordi det gir så mye mentalt å føle seg ren, velstelt og å vite at jeg har gjort noe godt for meg. Gjør det du klarer akkurat nå, noen ganger går det bare ikke, men jeg kan virkelig anbefale deg å legge litt tid på å føle deg bra igjen, for det fortjener vi ALLE. Fader, det ble langt, men jeg føler med deg. Det er kjipt å se seg selv i speilet og føle seg veldig meh. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har langt hår og gjør ikke mye med det. Det henger jo der det😂 Vasker håret med vanlig sjampo og balsam. Bruker kokosnøttolje som kur hvis det trengs. Anonymkode: daa7c...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå