AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Når man jobber i ambulansen, kan man bli kalt ut/beordret på jobb selvom man har ferie? Sånn som nå med katastrofen i Gjerdrum - bare rent nysgjerrig på hvordan ting fungerer i en krisesituasjon som dette. Anonymkode: d36ad...6d2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Vil anta det Anonymkode: ef6b8...db3 1
Elleven Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Ja, det er vanlig. Også ved for eksempel sykdom hos andre ansatte. Kjenner mange sykepleiere som har blitt tilbakekalt fra ferie 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Man ringer beredskapsliste ved alle større hendelser, de som svarer blir spurt om hvor fort de har mulighet til å komme, er du borte på ferie skal det litt til å bli beordret til å komme. Anonymkode: 6a499...843
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Fant litt om det på en side som jeg antar er pålitelig. Hvem kan beordres? De som har et arbeidsforhold i helse- og omsorgstjenesten kan beordres. Det gjelder de som tradisjonelt regnes som helsepersonell, ansatte i sosialtjenesten, faglig utdannet eller opplært personell, personell uten særskilt fagutdannelse. https://www.forskerforbundet.no/om-oss/organisasjon/koronavirus-arbeidstakers-rettigheter/beordring/ Anonymkode: 88618...7dc
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fant litt om det på en side som jeg antar er pålitelig. Hvem kan beordres? De som har et arbeidsforhold i helse- og omsorgstjenesten kan beordres. Det gjelder de som tradisjonelt regnes som helsepersonell, ansatte i sosialtjenesten, faglig utdannet eller opplært personell, personell uten særskilt fagutdannelse. https://www.forskerforbundet.no/om-oss/organisasjon/koronavirus-arbeidstakers-rettigheter/beordring/ Anonymkode: 88618...7dc Takk for informativt svar - flinke folk vi har i landet her. Det må jo rulleres litt i felten nå, når det oppstår en katastrofe som det her 😏 Anonymkode: d36ad...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Jobber på traumesenter, har ferie, ble beordret tilbake nå under denne katastrofen i Gjerdrum. Får selvsagt tilbake ferien senere. Men er ikke det første jeg tenker på for å si det sånn Anonymkode: dacfe...c78 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Når man jobber i ambulansen, kan man bli kalt ut/beordret på jobb selvom man har ferie? Sånn som nå med katastrofen i Gjerdrum - bare rent nysgjerrig på hvordan ting fungerer i en krisesituasjon som dette. Anonymkode: d36ad...6d2 Alle kan bli beordret hjem fra ferie. Selv med en vanlig butikkjobb. Om det er viktig. Men arb giver må betale merkostnadene så de velger stort sett ikke dette, og får tak i noen som er hjemme. Anonymkode: aeb65...b81 1
little fairy Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Ja. I slike tilfeller ville jeg meldt meg frivillig også da det er tragisk. Men hadde jeg vist jeg ble beordret fordi bemanningen ikke var planlagt godt nok eller jævel "tilfeldigvis" er syk en kjip vakt, så hadde jeg droppet å ta telefonen eller sagt jeg hadde drukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå