AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Del Skrevet 30. desember 2020 Er ikke så bevandret i strikkeverden, men synes mønsteret er veldig fint. Har sett den i andre farger også. Er det noen som vet hva den heter? Anonymkode: 9b1ea...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 30. desember 2020 #2 Del Skrevet 30. desember 2020 Det ser ut som Setesdal 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Del Skrevet 30. desember 2020 Ser ut til å være en variant av Setesdals-genser ja Anonymkode: 3d243...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Del Skrevet 30. desember 2020 Setesdalgenser 😊 Anonymkode: c54aa...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Del Skrevet 30. desember 2020 Det er nok setesdal med båthals Anonymkode: b3886...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Del Skrevet 30. desember 2020 Setesdal ja Vær obs på at dette er et tradisjons mønster, som det derfor finnes flere versjoner av. Oppskriften er ikke laget av en enkelt person, men stilen oppstod i Setesdal. De er nok stort sett ganske like altså, men noen småforskjeller kan være. Stort sett alle de ulike garnleverandørene har egne versjoner av Setesdal. Anonymkode: 4b553...a0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Del Skrevet 30. desember 2020 Tusen takk, alle sammen! 🥰 Anonymkode: 9b1ea...aa5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Del Skrevet 30. desember 2020 Har et spørsmål til. Er det noen som vet om en oppskrift så lik som mulig den på bildet? Fant ikke nøyaktig sånn på google, men jeg har kanskje ikke gjort verdens beste letejobb. Vil ha en med sånn prikkemønster på bolen og den tykke, hvite streken over skulderen. Det kan godt være vanlig hals fremfor båthals. Er ikke dreven nok til å inkorporere sånne mønster selv uten oppskrift 😊 Anonymkode: 9b1ea...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Del Skrevet 30. desember 2020 De hvite prikkene kalles lus, og hører tradisjonelt til Setesdal genser/ kofte. Noen av de mer moderne variantene har droppet dem ser jeg, men sjekk hos Sandnesgarn eller Rauma - de har de klassiske variantene. Jeg ville gått i en garnbutikk eller husfliden og spurt rett og slett. Dette er svært velkjente mønster, og de vil nok kunne lete fram rette hefter på direkten. Anonymkode: 4b553...a0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): De hvite prikkene kalles lus, og hører tradisjonelt til Setesdal genser/ kofte. Noen av de mer moderne variantene har droppet dem ser jeg, men sjekk hos Sandnesgarn eller Rauma - de har de klassiske variantene. Jeg ville gått i en garnbutikk eller husfliden og spurt rett og slett. Dette er svært velkjente mønster, og de vil nok kunne lete fram rette hefter på direkten. Anonymkode: 4b553...a0c Tusen takk!! 😄 Anonymkode: 9b1ea...aa5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #11 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 20.09): Har et spørsmål til. Er det noen som vet om en oppskrift så lik som mulig den på bildet? Fant ikke nøyaktig sånn på google, men jeg har kanskje ikke gjort verdens beste letejobb. Vil ha en med sånn prikkemønster på bolen og den tykke, hvite streken over skulderen. Det kan godt være vanlig hals fremfor båthals. Er ikke dreven nok til å inkorporere sånne mønster selv uten oppskrift 😊 Anonymkode: 9b1ea...aa5 Prikkemønster på bolen klarer du å få til uten mønster. Det er et veldig enkelt mønster, der man noen pinner strikker noen masker i en annen farge. På bildet ser det ut som om det er prikker på kanskje hver 4. pinne, og med 3 røde mellom hver hvite maske. Pass på at du forskyver mønsteret en halv gang, slik at det blir som på bildet. Anonymkode: 920e0...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå