AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Del Skrevet 30. desember 2020 Hei. Noen som har peiling på hvor man kan kjøpe en plakat med det periodiske systemet på norsk? Gjerne med bilder som viser hva de ulike elementene står for? Tenkte å prøve å inspirere den yngre garde her til å bli glad i naturfag. Har også sett at det finnes en gjennomsiktig glass-ting som er firkantet som inneholder små gjenstander av disse elementene. Noen som forstår hva jeg mener, som også har peiling på hvor det kan kjøpes? Anonymkode: 8282c...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 30. desember 2020 #2 Del Skrevet 30. desember 2020 Prøv butikken til Teknisk museum. Har de ikke der, finnes det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Del Skrevet 30. desember 2020 28 minutter siden, Pringle said: Prøv butikken til Teknisk museum. Har de ikke der, finnes det ikke. Takk. Skal sjekke. Håper de har en nettbutikk. Blir likevel takknemlig for flere tips, hvis andre har det. ts Anonymkode: 8282c...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uten navn Skrevet 30. desember 2020 #4 Del Skrevet 30. desember 2020 Kunne disse funket? 😊 https://www.fybikon.no/kjemi/periodiske-system Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Del Skrevet 30. desember 2020 https://www.adlibris.com/no/bok/grunnstoffenes-periodesystem-9788251916721 Anonymkode: 08d79...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Del Skrevet 30. desember 2020 Hvorfor på norsk? Google det på engelsk så kommer det opp fantastiske produkter. Uansett er det jo ikke «navnet» men bilde og kjemisk formel som står der. Med bilde så kan barna selv se hva den kjemiske betegnelsen betyr. Mye bedre! Anonymkode: a227e...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor på norsk? Google det på engelsk så kommer det opp fantastiske produkter. Uansett er det jo ikke «navnet» men bilde og kjemisk formel som står der. Med bilde så kan barna selv se hva den kjemiske betegnelsen betyr. Mye bedre! Anonymkode: a227e...f7e Helt uenig. Man vil jo at barna skal lære de norske navnene på grunnstoffene først. Sodium, Potassium, Tungsten og Bismuth heter jo noe annet på norsk, og man må kunne begge deler. Anonymkode: bfc1d...d0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Del Skrevet 30. desember 2020 https://www.amazon.com/Engineered-Labs-Heritage-Periodic-Elements/dp/B07G2W9FS7 Koster litt da. Anonymkode: cd056...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt uenig. Man vil jo at barna skal lære de norske navnene på grunnstoffene først. Sodium, Potassium, Tungsten og Bismuth heter jo noe annet på norsk, og man må kunne begge deler. Anonymkode: bfc1d...d0a Jeg må si meg enig i at det er ganske kleint å se nordmenn bruke de engelske navnene når alt det andre de skriver er på norsk. Dette er veldig utbredt, både blant journalister og andre som formidler på nett. Anonymkode: a9855...e97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Del Skrevet 30. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: https://www.amazon.com/Engineered-Labs-Heritage-Periodic-Elements/dp/B07G2W9FS7 Koster litt da. Anonymkode: cd056...1e9 Stadig vekk på engelsk. Og skal man først nøye seg med engelsk, så er det ingen vits å betale så mye for det. Jeg må legge til at vi hadde en slik plakat på veggen i klasserommet da jeg gikk på ungdomsskolen i statene. Den var lite inspirerende, men kanskje det hadde hjulpet med bilder. Anonymkode: 68662...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fysikeren Skrevet 30. desember 2020 #11 Del Skrevet 30. desember 2020 En kompis var med å lage denne utstillingen for Norsk Bergverksmuseum. Mulig du kan høre med dem om de har noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt uenig. Man vil jo at barna skal lære de norske navnene på grunnstoffene først. Sodium, Potassium, Tungsten og Bismuth heter jo noe annet på norsk, og man må kunne begge deler. Anonymkode: bfc1d...d0a Jeg mente en sånn glass/plexiglass sak uten navn i det hele tatt men med bilde og formel. Så lærer foreldrene bort navnet muntlig. Anonymkode: a227e...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Del Skrevet 30. desember 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor på norsk? Google det på engelsk så kommer det opp fantastiske produkter. Uansett er det jo ikke «navnet» men bilde og kjemisk formel som står der. Med bilde så kan barna selv se hva den kjemiske betegnelsen betyr. Mye bedre! Anonymkode: a227e...f7e Fordi engelsk er et fag som er litt strevsomt for den som var i tankene mine for dette. Samtidig tenker jeg at om jeg finner et som har både norsk tekst og tilhørende bilder på en plakat så kan det gjøre det lettere å pugge det. 4 hours ago, AnonymBruker said: https://www.amazon.com/Engineered-Labs-Heritage-Periodic-Elements/dp/B07G2W9FS7 Koster litt da. Anonymkode: cd056...1e9 Den kosta litt ja, men jeg har sett noe lignende denne bare i en gjennomsiktig "glass-greie" der man kunne se de ulike elementene fra alle sidene av den. Noen som har sett det? 3 hours ago, Fysikeren said: En kompis var med å lage denne utstillingen for Norsk Bergverksmuseum. Mulig du kan høre med dem om de har noe. Det var ingen dum idé. Takk! 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mente en sånn glass/plexiglass sak uten navn i det hele tatt men med bilde og formel. Så lærer foreldrene bort navnet muntlig. Anonymkode: a227e...f7e Jeg ser helst for meg en med navn. Tenker at jo oftere man går forbi den og titter på den, jo oftere blir man eksponert for den og leser det litt på refleks, liksom. Og litt etter litt, så kan man det plutselig. ts. Anonymkode: 8282c...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Fordi engelsk er et fag som er litt strevsomt for den som var i tankene mine for dette. Samtidig tenker jeg at om jeg finner et som har både norsk tekst og tilhørende bilder på en plakat så kan det gjøre det lettere å pugge det. Den kosta litt ja, men jeg har sett noe lignende denne bare i en gjennomsiktig "glass-greie" der man kunne se de ulike elementene fra alle sidene av den. Noen som har sett det? Det var ingen dum idé. Takk! Jeg ser helst for meg en med navn. Tenker at jo oftere man går forbi den og titter på den, jo oftere blir man eksponert for den og leser det litt på refleks, liksom. Og litt etter litt, så kan man det plutselig. ts. Anonymkode: 8282c...97f Enda bedre å kjenne den igjen bare på symbolet vel! men du... hva med å gjøre slik de gjorde på en skole barna mine gikk på i utlandet, nemlig lage hvert bilde selv og henge på veggen. Sitter enda bedre da. Anonymkode: a227e...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå