Gå til innhold

Fra og med 7 januar anbefaler den svenske Folkhälsomyndigheten bruk av munnbind på kollektivtransport

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske utrolig, ikkesant? Det tok altså 10 måneder og 8000-10 000 dødsfall før molboene i sør fikk denne åpenbaringen. Jaja, bedre sent enn aldri antar jeg...

• Liker 3
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (8 minutter siden):

Ganske utrolig, ikkesant? Det tok altså 10 måneder og 8000-10 000 dødsfall før molboene i sør fikk denne åpenbaringen. Jaja, bedre sent enn aldri antar jeg...

Ja det er helt utrolig...Man ser jo hvordan det har blitt i Sverige de siste årene... 

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (2 minutter siden):

Ja det er helt utrolig...Man ser jo hvordan det har blitt i Sverige de siste årene... 

Gir mening at de famler i mørket også når det gjelder andre aspekter ved samfunnet, ikkesant...?

• Liker 4
Skrevet
Den Sagnsomsuste skrev (25 minutter siden):

Gir mening at de famler i mørket også når det gjelder andre aspekter ved samfunnet, ikkesant...?

De har jo ikke tatt så mange smarte valg de siste årene mener jeg da.. og håndteringen av corona-krisen har vært ekstremt dårlig der. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vente helt til 7. januar?

• Liker 1
Skrevet

I begynnelsen av pandemien var det rett og slett ikke nok munnbind å få tak i her i landet iallfall. Så helt naturlig at det tok tid i Norge. I Sverige har én person fått bestemme altfor lenge. 

Skrevet
Muskath skrev (20 minutter siden):

I begynnelsen av pandemien var det rett og slett ikke nok munnbind å få tak i her i landet iallfall. Så helt naturlig at det tok tid i Norge. I Sverige har én person fått bestemme altfor lenge. 

FHI osv hadde ikke noe tro på munnbind. De hoppet først ned fra sin høye hest nå i høst.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, NorthernLight said:

FHI osv hadde ikke noe tro på munnbind. De hoppet først ned fra sin høye hest nå i høst.

Du har rett i at det ikke ble anbefalt. Er dog ikke enig i at de satt så høyt til hest🙂. Uansett var det veldig vanskelig å få tak i før sommeren. 

• Opprett ny...