AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Kjæresten har tre barn, ett barn nærmere 30, ett barn i starten av 20 årene og ett barn som snart blir 18 og bor fulltid hos sin mor. Hn på snart 18 har lagt meg fullstendig for hat, nekter å møte meg, kalt meg veldig stygge ting som hn nekter å si unnskyld for iom at de var helt uberettiget. Så kjæresten treffer hn uten meg tilstede. De to eldste har det gått greit med helt til nå. Den yngste har nå fortalt den eldste på snart 30 om å fæl jeg er, hn hater meg osv. Så nå vil ikke den eldste heller treffe meg. Jeg mener at vedkommende bør høre min versjon av hva som er skjedd, men hn er ikke interessert. Så nå vil ikke to av tre treffe meg og «straffer» sin far med å ikke kontakte han. Han er alltid på tilbudssiden overfor ungene sine, ringer, melder, stiller opp osv. Null respons tilbake. Jeg har ingen interesse av å treffe yngste foreløpig, men den dagen hn er klar for en prat så kommer jeg til å stille med åpent sinn. Vil jo få dette til å fungere. Syntes det er så trist at det er blitt slik, jeg prøvde virkelig med yngste å tråkke varsomt, stille opp osv. Jeg var ikke grunnen til bruddet mellom foreldrene, de gikk fra hverandre noen år før jeg traff kjæresten. Skal sies at yngste er veldig bortskjemt og alt skal gjøres som hn sier. (Går ikke å snakke med moren heller, da hun er bitter over at eksmannen har fått kjæreste og har nok en negativ holdning overfor det.) Andre som har vært borti liknende og har råd/erfaring å komme med? Takk for at du leste. Anonymkode: 6e767...aa5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Hva har du gjort for at 2 av 3 ikke ønsker kontakt? Må jo være noe stort eller mange små ting som tilsammen blir ganske stort for en sånn reaksjon. At ungen er bortskjemt betyr ikke så mye da han på 30 støtter 18 åringen. Anonymkode: fa4b3...b95 1
Hippogriff Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Noe må jo ha skjedd siden du snakker om «din versjon». Du kan ikke komme mellom en far og hans barn, så jeg ville trådt veldig ydmykt og forsiktig her, lagt all prestisje til side og gjort en solid innsats for å få reparert dette. Endret 30. desember 2020 av Hippogriff 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva har du gjort for at 2 av 3 ikke ønsker kontakt? Må jo være noe stort eller mange små ting som tilsammen blir ganske stort for en sånn reaksjon. At ungen er bortskjemt betyr ikke så mye da han på 30 støtter 18 åringen. Anonymkode: fa4b3...b95 Eldste vil ikke ha kontakt fordi yngste har fortalt hvor fæl jeg er. Jeg sa rolig til yngste at hn måtte roe seg ned da hn gikk fysisk til angrep på sin far. Det tålte ikke yngste og skrek veldig ufyslige ting til meg. Dette var en krangel mellom faren og yngste og jeg var der tilfeldigvis. Blandet meg ikke mens de holdt på, men sa som sagt «xxx, nå må du roe deg» da hn begynte å bli fysisk mot faren. Faren trakk seg bort og hn styrtet til rommet og smalt døra igjen mens hn hylte de verste ting mot faren og meg. Mer var det ikke, enda så utrolig det høres ut. Etter det ville ikke yngste se meg, noe som er blitt respektert. Faren har prøvd å snakke med hn, men det er nytteløst. Nå har altså yngste fortalt eldste hvor fæl jeg er og eldste vil ikke høre på faren da han gjerne vil fortelle hva som skjedde, at en sak har gjerne to sider. Mellomste bryr seg ikke, hn sier selv at yngste er bortskjemt, vrang og vanskelig. Vi har det heldigvis koselig sammen. Anonymkode: 6e767...aa5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Eldste vil ikke ha kontakt fordi yngste har fortalt hvor fæl jeg er. Jeg sa rolig til yngste at hn måtte roe seg ned da hn gikk fysisk til angrep på sin far. Det tålte ikke yngste og skrek veldig ufyslige ting til meg. Dette var en krangel mellom faren og yngste og jeg var der tilfeldigvis. Blandet meg ikke mens de holdt på, men sa som sagt «xxx, nå må du roe deg» da hn begynte å bli fysisk mot faren. Faren trakk seg bort og hn styrtet til rommet og smalt døra igjen mens hn hylte de verste ting mot faren og meg. Mer var det ikke, enda så utrolig det høres ut. Etter det ville ikke yngste se meg, noe som er blitt respektert. Faren har prøvd å snakke med hn, men det er nytteløst. Nå har altså yngste fortalt eldste hvor fæl jeg er og eldste vil ikke høre på faren da han gjerne vil fortelle hva som skjedde, at en sak har gjerne to sider. Mellomste bryr seg ikke, hn sier selv at yngste er bortskjemt, vrang og vanskelig. Vi har det heldigvis koselig sammen. Anonymkode: 6e767...aa5 Ville ignorert. Du skal ikke fikse opp i noe, det er det faren som har gjort. Hvis dere føler det er håpløst ville jeg faktisk tatt det så langt at faren sender en melding til 30åringen og en melding til 18 åringen der han forklarer hva som skjedde og hva han synes om oppførselen til de begge. Så ville jeg ikke gjort noe mer og sett hva som skjedde. Fortsett å ha god tone med den mellomste, men ikke favorittiser så han kan bli utstøtt av de to andre. Anonymkode: fa4b3...b95 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville ignorert. Du skal ikke fikse opp i noe, det er det faren som har gjort. Hvis dere føler det er håpløst ville jeg faktisk tatt det så langt at faren sender en melding til 30åringen og en melding til 18 åringen der han forklarer hva som skjedde og hva han synes om oppførselen til de begge. Så ville jeg ikke gjort noe mer og sett hva som skjedde. Fortsett å ha god tone med den mellomste, men ikke favorittiser så han kan bli utstøtt av de to andre. Anonymkode: fa4b3...b95 Han har prøvd, men det er null respons dessverre. Virker som om de prøver å «straffe» han. Er så trist at en snart 30 åring er såpass barnslig, men det får bare være. Anonymkode: 6e767...aa5
got2go Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Ville gitt det tid. Tenåringen roer seg etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 Nei, dette ville jeg ikke orket. Her er jo problemet at barna ikke er oppdratt, og det er en refleksjon også på deres far. Anonymkode: 6b448...791 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 got2go skrev (6 timer siden): Ville gitt det tid. Tenåringen roer seg etter hvert. Det er gått mange måneder, men yngste fortalte til eldste nå i julen og nå vil ikke eldste heller treffe meg lenger. Anonymkode: 6e767...aa5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, dette ville jeg ikke orket. Her er jo problemet at barna ikke er oppdratt, og det er en refleksjon også på deres far. Anonymkode: 6b448...791 Ja, det jeg også tenker. Anonymkode: 6e767...aa5
Eryn Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Hvis voksne barn ikke klarer å oppføre seg verken mot faren sin eller hans nye kjæreste..... vel, det lukter problemer på lang vei, og det sier mye om deres familie- dynamikk. Mange uløste greier som ligger og ulmer her. Og du blir dratt inn i det. Hadde ikke orket, av erfaring vil dette påvirke ditt forhold til faren mer enn normale folk orker i det lange løp.
Gjest Lama_Drama Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Jeg hadde bare gitt faen. Null oppmerksomhet fra min side, skal de ha drama blir det uten meg.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Du har veldig rett i det du skriver, det er mye jeg har reagert på i forholdet mellom han og barna. Anonymkode: 6e767...aa5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Lama_Drama skrev (1 minutt siden): Jeg hadde bare gitt faen. Null oppmerksomhet fra min side, skal de ha drama blir det uten meg. Det tenker jeg også faktisk. Har vært drama og helvete fra dag en med den yngste og det har bare eskalert. Anonymkode: 6e767...aa5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Dette hadde jeg ikke orket. Det går ikke over, tror jeg. Har erfart voksne stebarn, og det kan være vel så slitsomt som små barn. Anonymkode: f8587...5de 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #17 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 22.41): Dette hadde jeg ikke orket. Det går ikke over, tror jeg. Har erfart voksne stebarn, og det kan være vel så slitsomt som små barn. Anonymkode: f8587...5de Ja, har erfart det nå. Trodde voksne barn var enklere, klarte å gjøre seg opp egne meninger osv., men det er tydeligvis ikke tilfelle dessverre. TS Anonymkode: 6e767...aa5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #18 Skrevet 1. januar 2021 Min umiddelbare tanke er at det ikke kan være uten grunn at 2/3 ikke liker deg. Du må nok se deg seg fra et fugleperspektiv og analysere mere hvorfor. Anonymkode: 69442...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #19 Skrevet 1. januar 2021 Altså, hvor umodne er de alle sammen? Han eldste høres jo ut som en tenåring selv. Hadde droppet det. Du finner bedre. Anonymkode: f3643...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #20 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min umiddelbare tanke er at det ikke kan være uten grunn at 2/3 ikke liker deg. Du må nok se deg seg fra et fugleperspektiv og analysere mere hvorfor. Anonymkode: 69442...bc8 Jeg vet hva som er skjedd. Problemet er at eldste ikke vil være sammen med meg pga hn hører på yngste. Eldste velger å høre på yngste og ikke intressesert å høre begge sider, hva som som egentlig skjedde. Eldste er veldig umoden. Anonymkode: 6e767...aa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå