ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-vaccine-idUSKBN2940QL?utm_campaign=trueAnthem%3A Trending Content&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook&fbclid=IwAR1CZmVU7eDE2CO83y0qY7e3C16_gydjiEtlMIYwaJeBy15JQJc-9sA8SDQ Så vaksinen beskytter ikke alle fra smitte, og heller ikke fra å spre smitte til andre. Norske myndigheter har også sagt at man må regne med strenge tiltak også etter mange av oss er vaksinert. Derfor er det rart å lese at enkelte folk tror at vaksinen vil utrydde viruset. Den gjør bare at man får mildere forløp. 16
Hedy Lamarr Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Vi er beskyttet ca 95 prosent én til to uker etter den siste av to vaksinedoser er tatt, dvs omlag fem uker etter første dose ble tatt. De som nevnes her hadde tatt én dose for en uke siden. I tillegg betyr 95 prosent at fem prosent fremdeles kan bli syke. Alt dette er gammelt nytt og har stått å lese i de fleste medier i en måned eller mer. Endret 30. desember 2020 av Hedy Lamarr 21
MissLucy Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (8 minutter siden): https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-vaccine-idUSKBN2940QL?utm_campaign=trueAnthem%3A Trending Content&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook&fbclid=IwAR1CZmVU7eDE2CO83y0qY7e3C16_gydjiEtlMIYwaJeBy15JQJc-9sA8SDQ Så vaksinen beskytter ikke alle fra smitte, og heller ikke fra å spre smitte til andre. Norske myndigheter har også sagt at man må regne med strenge tiltak også etter mange av oss er vaksinert. Derfor er det rart å lese at enkelte folk tror at vaksinen vil utrydde viruset. Den gjør bare at man får mildere forløp. at 1 person blir smittet 1 uke etter første dose, og før hun har fått andre dose beviser absolutt ingenting. Det er helt vanlig at vaksiner ikke har effekt umiddelbart. Nok en ikke-sak fra vaksinehysterikere. Mye ståhei for ingenting. Leste du egentlig artikkelen før du postet den?? Foreløpig venter vi på dokumentasjon på om vaksinen også beskytter mot smitte, men det er mye som tyder på at den gjør det. Endret 30. desember 2020 av MissLucy 12
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2020 MissLucy skrev (3 minutter siden): at 1 person blir smittet 1 uke etter første dose, og før hun har fått andre dose beviser absolutt ingenting. Det er helt vanlig at vaksiner ikke har effekt umiddelbart. Nok en ikke-sak fra vaksinehysterikere. Mye ståhei for ingenting. Leste du egentlig artikkelen før du postet den?? Foreløpig venter vi på dokumentasjon på om vaksinen også beskytter mot smitte, men det er mye som tyder på at den gjør det. Jada, leste den. Er ingen hysteriker. Og man kan poste hva man vil på et åpent forum. 6
MissLucy Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden): Jada, leste den. Er ingen hysteriker. Og man kan poste hva man vil på et åpent forum. nei, det kan man ikke. Det finnes mange regler på KG. 15
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2020 MissLucy skrev (2 minutter siden): nei, det kan man ikke. Det finnes mange regler på KG. Vis meg gjerne en regel jeg bryter her. Og rapporter innlegget mitt til moderator hvis du mener reglene er brutt. 8
NorthernLight Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Vis meg gjerne en regel jeg bryter her. Og rapporter innlegget mitt til moderator hvis du mener reglene er brutt. Har vedkommende sagt at du har brutt en regel eller?? 10
Blondine94 Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 MissLucy skrev (18 minutter siden): at 1 person blir smittet 1 uke etter første dose, og før hun har fått andre dose beviser absolutt ingenting. Det er helt vanlig at vaksiner ikke har effekt umiddelbart. Nok en ikke-sak fra vaksinehysterikere. Mye ståhei for ingenting. Leste du egentlig artikkelen før du postet den?? Foreløpig venter vi på dokumentasjon på om vaksinen også beskytter mot smitte, men det er mye som tyder på at den gjør det. Har du en studie som viser at man ikke sprer smitte videre etter vaksinedose nr 2 og i fortsettelsen? 4
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2020 Blondine94 skrev (1 minutt siden): Har du en studie som viser at man ikke sprer smitte videre etter vaksinedose nr 2 og i fortsettelsen? Vanskelig med slike studier når kun dose 1 er blitt satt de fleste steder enda. 3
Jaimatadi Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Vanskelig med slike studier når kun dose 1 er blitt satt de fleste steder enda. Jeg må le. Virker som folk flest syns alt rundt vaksinen er en ikke-sak. For meg er det fantastisk at folk ikke følger opp mere selv. Vi er i en ukjent situasjon. All ny data er verdt å vite, syns jeg. Det blir spennende å følge med. 5
Blondine94 Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Vanskelig med slike studier når kun dose 1 er blitt satt de fleste steder enda. De har testet vaksinene en periode og de har allerede sett sånn ca hvordan det utfolder seg over ett gitt tidsrom. Hvis ikke ville de ikke begynt å vaksinere folk nå .. Spørsmålet er til vedkommende her oppe 3
Fru Solsikke Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Jeg er spent på hvor lenge vaksinene virker. Dette viruset virker å mutere lett. Er en grunn til at det ikke finnes vaksine til feks forkjølelse. 2
NorthernLight Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Fru Solsikke skrev (Akkurat nå): Jeg er spent på hvor lenge vaksinene virker. Dette viruset virker å mutere lett. Er en grunn til at det ikke finnes vaksine til feks forkjølelse. Det som er flott med den nye måten de har laget vaksinen på er at forskerne sier de ikke trenger å bruke så mange uker på å endre vaksinen om det skulle være nødvendig. 7
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2020 Fru Solsikke skrev (2 minutter siden): Jeg er spent på hvor lenge vaksinene virker. Dette viruset virker å mutere lett. Er en grunn til at det ikke finnes vaksine til feks forkjølelse. Det er også grunn til at man ofte bommer med stammen på influensa, som også muterer midt i sesongen. Nå har man sett flere mutasjoner av korona allerede. Men det er jo det virus gjør - når man prøver å drepe den, tilpasser den seg ved å endre seg. Trodde alle visste det. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 30. desember 2020 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Det som er flott med den nye måten de har laget vaksinen på er at forskerne sier de ikke trenger å bruke så mange uker på å endre vaksinen om det skulle være nødvendig. Det må fortsatt produseres og distribueres. Det tar tid. I det siste har vi observert flere mutasjoner i løpet av få måneder. 3
Illuminatum Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Fru Solsikke skrev (4 minutter siden): Jeg er spent på hvor lenge vaksinene virker. Dette viruset virker å mutere lett. Er en grunn til at det ikke finnes vaksine til feks forkjølelse. Ja og en del av grunnen er at forkjølelse ofte ikke er fra virus
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 30. desember 2020 Illuminatum skrev (1 minutt siden): Ja og en del av grunnen er at forkjølelse ofte ikke er fra virus Kan du opplyse da hva forkjølelse egentlig er hvis det ikke er virus? 2
2ro Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Det må fortsatt produseres og distribueres. Det tar tid. I det siste har vi observert flere mutasjoner i løpet av få måneder. Ingen av mutasjonene skal ha noe å si på vaksinen. Korona er mer stabilt enn mange virus, det har du fått dokumentasjon på før. Det går helt fint å endre oppskrift, i forhold til å utvikle fra start. Problemet er at slike som deg ikke vil ta vaksinen. Hvorfor bryr du det i det heletatt... 4
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #19 Skrevet 30. desember 2020 Illuminatum skrev (2 minutter siden): Ja og en del av grunnen er at forkjølelse ofte ikke er fra virus https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/virusinfeksjoner/forkjolelse/?page=2 1
ItchyBitchySpider Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 30. desember 2020 2ro skrev (Akkurat nå): Ingen av mutasjonene skal ha noe å si på vaksinen. Korona er mer stabilt enn mange virus, det har du fått dokumentasjon på før. Det går helt fint å endre oppskrift, i forhold til å utvikle fra start. Problemet er at slike som deg ikke vil ta vaksinen. Hvorfor bryr du det i det heletatt... Hvor skrev jeg at jeg ikke vil ta vaksinen? 3
Anbefalte innlegg