Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne få noen meninger om en jeg driver flørter med for tiden.

Tidlig i høst ble jeg kjent med et fyrverkeri av en dame (jeg er også dame). Hun tok meg bokstavelig talt med storm. Vi ble først og fremst venner og del av samme kohort 🙈 men etterhvert begynte ting å utvikle seg til noe mer.

Vi har møttes stort sett hver helg siden da, og vi har kontakt hver dag på sosiale medier. Innimellom overfladisk og andre ganger litt mer personlig. Problemet er at det er helt umulig for meg å vite hva jeg egentlig kan forholde meg til.

Enkelte helger har blitt veldig koselige og ganske romantiske til og med. Når vi har møttes igjen helgen etterpå så er det som at alt er nullstilt! Hun møter meg utelukkende på vennskapelige premisser og det skjer ikke nødvendigvis noe mer enn at vi prater og går hvert til vårt. Jeg har prøvd å spørre hva hennes intensjoner er, og da har hun sagt at hun bare tenker at vi har det hyggelig.

Jeg for min del er ikke klar for et forhold eller noe veldig forpliktende. Sånn som vi har det nå passer meg egentlig veldig bra. Problemet er heller det at jeg ikke skjønner «hva» vi er. Ok, vi er venner men vi roter ganske ofte. Det liker jeg, men det er utelukkende hun som «bestemmer» når det kan skje. Det frustrerer meg!

Hvis man roter og har ofte kontakt, er det ikke da naturlig at det «fortsetter» som en slags greie? Jeg har ikke vært med på at noen bare «skrur det av»...? Det setter meg i en ganske rar posisjon, for selvom jeg ikke er klar for forpliktelser og forhold så liker jeg jo å være med henne og kose meg med det vi har drevet med frem til nå. I min verden så dater vi jo, og selvom ting er enkelt og ukomplisert så holder hun meg likevel på avstand. 

Vi har like før jul snakket om at det kanskje er best å roe ned det vi driver med. Hennes måte å gjøre «dette» på fungerer egentlig ikke for meg. Vi er dessuten enige om å være venner, og jeg syns det er greit å være tydelig så vi ikke ender opp med å bli sinte på hverandre. Samtidig har vi kontakt hver dag, og ting er tilsynelatende ikke endret sånn egentlig. Jeg er ikke noe flink på å holde meg unna henne, for sånn egentlig vil jeg jo ikke avslutte det vi har.

Det eneste jeg vet om henne og som forklarer en del av situasjonen er at hun har vært i et voldelig forhold for mange år siden. Hun er veldig tydelig på at livet hennes som singel er bra og at hun trenger lang tid på å slippe folk inn i livet sitt. Det respekterer jeg selvfølgelig og har derfor vært veldig bevisst på å ikke legge noe press. Jeg for min del har akkurat flyttet og fått ny jobb. Jeg er derfor også interessert i å bruke lang tid på å bli kjent, noe jeg har fortalt henne. 

Alt er enkelt og greit, bortsett fra at hun skrur seg av fra gang til gang. Er det noen som har erfaringer med dette? Hvordan kan jeg forholde meg til dette uten å bli frustrert? Med tanke på alt som har skjedd mellom oss så er det veldig merkelig for meg å kysse farvel den ene dagen og henge som venner, som om ingenting har skjedd mellom oss, den neste.

Hva syns dere?

Hilsen forvirret dame 🙈

Anonymkode: f1113...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For alt du vet så sliter hun med angst for forpliktelser. Jeg kan bare tenke meg til at det er en naturlig konsekvens av å ha levd i et voldelig forhold. Hun har sikkert brukt mye tid på å bygge opp livet sitt igjen og verner nok unormalt godt om seg og sitt. 

Hun liker deg, men hun tør ikke la deg komme for nær. Kanskje hun blir revet med i løpet av en koselig helg? Kanskje litt på grunn av alkohol også? Så får hun en hel uke å tenke seg om på. Det er nok da hun finner ut at det er best å ta noen steg tilbake.

Hvis du syns det er verdt det så kan du jo gi henne den tiden hun trenger. Det kan jo hende at hun trenger ekstremt lang tid, men hvis du liker henne godt nok så er det nok bra å gi det et forsøk. Hvis jeg var deg hadde jeg også holdt henne litt på avstand. Ikke tenk på henne som en date eller flørt. Tenk på henne som en venn, og vær innstilt på at du skal møte henne på vennskapelige premisser. På denne måten kan dere bygge opp noe fint, så får tiden vise om det fører til vennskap eller noe mer. 

Du kan naturligvis ikke holde på sånn i evigheter. Du har jo også følelser og behov som skal lyttes til.  

Anonymkode: b5d6a...578

Skrevet

Innlegget ditt gir meg miksede signaler - du vil ikke inn i et forhold, men samtidig synes du denne damen er interessant. Kanskje hun også opplever miksede signaler fra deg? 

• Liker 1
Skrevet

Forutenom hennes tidligere forhold, kom tanken om at hun fortsatt er i skapet? Er det en mulighet?

Anonymkode: 69355...e1e

Skrevet
PM75 skrev (2 timer siden):

Innlegget ditt gir meg miksede signaler - du vil ikke inn i et forhold, men samtidig synes du denne damen er interessant. Kanskje hun også opplever miksede signaler fra deg? 

Det kan jeg godt forstå 🙈 samtidig føler jeg at jeg har vært ganske tydelig med henne. Hun vet at jeg liker henne og vil date henne. Hun er derimot ikke åpen for å definere at vi "dater". Jeg sitter stort sett igjen med en følelse av at jeg liker henne mer enn hun liker meg. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forutenom hennes tidligere forhold, kom tanken om at hun fortsatt er i skapet? Er det en mulighet?

Anonymkode: 69355...e1e

Hun har ikke kommet helt ut av skapet, det stemmer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har ikke kommet helt ut av skapet, det stemmer. 

Samtidig har hun ikke uttrykt at det er vanskelig for henne. Hun er i "fri flyt" som hun sier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...