Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det galskap å søke til en bedrift som utlyser stilling uten å ringe til bedriften eller vite noe om hvem som jobber i bedriften?

I mitt tilfelle nå er det et sted å søke til som jeg ikke  har noen nettverk der, men en av få stillinger som tilfredsstiller min kompetanse. 

Hva er det riktig å gjøre for meg nå?

- kun skrive en søknadstekst?

- ringe til bedriften uten å ha konkrete spørsmål å stille?

Anonymkode: 0d693...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt i å søke et sted uten å kjenne noen der, men du bør ikke ringe bare for å ringe. De har sikkert annet å gjøre enn å svare på unødvendige telefoner. Hvis du vil vite noe om bedriften eller de ansatte, er det jo bare å google og/eller sjekke hvordan de presenterer seg i sosiale medier. 

Skrevet

Det er mer galskap om alle jobber går gjennom nettverk og ikke kompetanse. 

Anonymkode: e3858...93d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det galskap å søke til en bedrift som utlyser stilling uten å ringe til bedriften eller vite noe om hvem som jobber i bedriften?

I mitt tilfelle nå er det et sted å søke til som jeg ikke  har noen nettverk der, men en av få stillinger som tilfredsstiller min kompetanse. 

Hva er det riktig å gjøre for meg nå?

- kun skrive en søknadstekst?

- ringe til bedriften uten å ha konkrete spørsmål å stille?

HVEM som jobber i bedriften er irrelevant, det som er viktig er at du vet hva bedriften faktisk driver med. Å ringe uten mål og mening har ingen hensikt. Skriv en knall god søknad og ha en god cv som du kan søke på stillingen med.

Anonymkode: ce503...a4e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

HVEM som jobber i bedriften er irrelevant, det som er viktig er at du vet hva bedriften faktisk driver med. Å ringe uten mål og mening har ingen hensikt. Skriv en knall god søknad og ha en god cv som du kan søke på stillingen med.

Anonymkode: ce503...a4e

takk, det var det jeg trengte å høre. 

Skrevet

Skriv en søknad. For all del ikke ring uten viktige spørsmål.

For mange år siden søkte jeg mange jobber. Det gikk ut et titalls søknader i en kort periode. Og jeg mistet oversikten over hva jeg hadde søkt på. Ble kalt inn til intervju. Dette var en offentlig etat så jeg visste godt hvilket samfunnsoppdrag de hadde, men husket ikke hvilken stilling jeg hadde søkt på. Var redd for å bli avslørt under intervjuet, men klarte å snike inn spørsmål på slutten som gav svar på hvilke arbeidsoppgaver stillingen hadde. Ble ikke avslørt. Og fikk jobben

Anonymkode: cf5a8...24f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...