AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Har til overs 4 eggehviter, synd å kaste dem! Noen som har tips om hva jeg kan bruke dem til? Anonymkode: a4080...d31
Gjest loveli Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Pavlova, sleng de i en smoothie, omelett.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Jeg vil anbefale friands/ financiers. Det er myk kake av eggehviter, brunet smør og mandelmel som er superenkle å lage, men veldig enkle å lage - man bare bruner og siler smør i en gryte, og så blander med de øvrige ingrediensene, uten å feks måtte stivpiske eggehviter, slik man må til de fleste eggehvitebaserte kaker. Du kan ha alle mulige bær eller frukt i financier. Jeg lager feks ofte med pære eller bringebær. Blåbær er også godt. Det skal egentlig være små rektangulære kaker, men jeg pleier å en hel, rund kake i en liten springform, omtrent som en eplekake. Et par oppskrifter: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/blueberry-lemon-friands https://www.thespruceeats.com/super-easy-friand-recipe-435219 Anonymkode: c384b...e35
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 PS: Superenkle å lage, men veldig GODE, skulle det stå. Anonymkode: c384b...e35
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Det er vel akkurat til runde kokosmaskoner! Eller enn nøttebunn til nyttårsaften? Eller marengs? Anonymkode: da978...82c 1
Zienna Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Har samme "problemet". Laget vaniljekrem som krevde 5 eggeplommer i kveld. Ergo står jeg med 5 eggehviter nå. Har ikke bestemt dessert til nyttårskvelden, så jeg kommer jeg til å steke små minipavlover av eggehvitene. Så får jeg se hva jeg velger som topping
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #8 Skrevet 31. desember 2020 Eggerøre, omelett, i suppe/saus for å få den tykkere, mini-pavlova, hvilken som helst kake/røre (eggehviten som binder det sammen), pikekyss (nyttårskyss), gi hunden (hvis du har - bra for pelsen). Anonymkode: 13474...f08
Brunhilde Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Jeg lager som regel mareng hvis jeg har eggehviter til overs. De holder seg lenge i tett boks og kan enten serveres alene til en kopp kaffe, til dessert sammen med is eller i en "eton mess".
skrue Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 (endret) Som nevnt over, marengstopper (pikekyss). Holder en evighet i en tett boks selv uten å fryses. Er ganske sikker på at om de lages nå kan de brukes til Eton mess i slutten av juni når norske jordbær begynner å komme. Endret 31. desember 2020 av skrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå