Gå til innhold

Når tenker dere bruddet faktisk var?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg kjæreste, og det er koselig. 
Jeg var klar på at jeg ikke ønsket en som var nysingel da jeg av erfaring vet at det kan være mye styr med ekser, barn osv. Han sa først at han hadde vært alene i tre år. Etterhvert kom det frem at separasjon ble først tatt ut ett år og tre mnd. etter han flyttet ut. I det året og tre mnd. bodde de ikke sammen, men fungerte som familie. De gikk også med giftering hele denne perioden. Han traff meg ca. ett år etter seperasjonen. Ekskona lagde ett helvete da vi ble sammen. Jeg tenker at det faktiske bruddet var da de ble separert, ikke da han flyttet ut som han sier. Vil jo tro at ekskona hadde roet seg etter tre år, men siden de har levd som familie, så har ikke hun sett på det som brudd. 
Hva tenker dere? 

Anonymkode: fc7b8...b09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor betyr dette noe egentlig? Det er mellom de to. Det kan ha vært begge deler. Problemet er jo at eksen lager trøbbel, ikke hvor lenge siden det er.

Min erfaring er at det ble slutt når vi var enige om å bryte. Dagen etter tok jeg ut separasjon som han bekreftet. Så brukte jeg ca 6 uker på å finne ny bolig, bodde i samme hus, men så lite til hverandre siden det var slutt. 

Anonymkode: 979b1...115

• Liker 9
Skrevet

Kysset de og hadde sex i den perioden mellom utflyttingen og separasjonen?

Anonymkode: c6f9a...f57

• Liker 6
Skrevet

Det høres ut som nettopp det de er uenige om. 

Anonymkode: 9ce9e...94f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kysset de og hadde sex i den perioden mellom utflyttingen og separasjonen?

Ja, de hadde sex ett par ganger (har han sagt). 
De var i familie selskaper, feiret jul og nyttår sammen og dro på en ferie sammen. De var på fester sammen og hadde mer eller mindre felles økonomi. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, de hadde sex ett par ganger (har han sagt). 
De var i familie selskaper, feiret jul og nyttår sammen og dro på en ferie sammen. De var på fester sammen og hadde mer eller mindre felles økonomi. 

Da har hun sikkert trodd de skulle bli sammen igjen, og ihvertfall at han ikke kom til å gå videre. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da har hun sikkert trodd de skulle bli sammen igjen, og ihvertfall at han ikke kom til å gå videre. 

Det tenker jeg også, de skulle ikke bo sammen, men være familie. Hun er glad i fest og moro, så sikkert greit med bidrag og 50% fri. Han har fungert som handy man for henne før han traff meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tenker jeg også, de skulle ikke bo sammen, men være familie. Hun er glad i fest og moro, så sikkert greit med bidrag og 50% fri. Han har fungert som handy man for henne før han traff meg. 

Jeg synes det så ut som hun i det lengste har håpt at alt skulle bli bra igjen, at hun har strukket seg langt for å beholde en mann som egentlig ikke var villig.

• Liker 6
Skrevet
Duff skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det så ut som hun i det lengste har håpt at alt skulle bli bra igjen, at hun har strukket seg langt for å beholde en mann som egentlig ikke var villig.

Var hun som gikk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Var hun som gikk. 

Ja, men mange går og håper ting kan ordne seg allikevel. 

• Liker 1
Skrevet

Faktumet at han har vinglet i sin framstilling til deg hadde gjort at jeg hadde tenkt at han har vinglet i sin framstilling av tingenes tilstand til henne også, derav bråket.

Nå aner ikke jeg hva slags verdier du har, TS, men hvis det å ha et ryddig forhold til og opptre redelig mot sine nærmeste inngår i det du står for, så er ikke dette liv laga.

• Liker 6
Skrevet

Da så hun nok på dem som et par som kanskje skulle bli sammen igjen, mens han så på henne som elskerinne til han fikk seg noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tenkt at bruddet er ved separasjon, som du sier. Om de har vært intime eller lignende før det, anser jeg ikke som så relevant. De har vært emosjonelt involvert på den måten at de ikke har "tatt steget" med separasjon og det er nok en grunn til at hun eller han har nølt. Så de vil i mine øyne ha vært "sammen" til separasjonspapirene ble sendt inn. 

Men du sier jo du traff ham ett år etter han ble separert - dvs. omtrent da han ble formelt skilt (?). Det må jo være "godt nok" tenker jeg. 

Forstår til en viss grad bekymringen din. Jeg hadde samme regel som deg ang. å treffe nysingle, og da jeg traff kjæresten min var han separert, men jeg ante ikke hvor nyseparert. Det var litt rart å få vite ting etterhvert, og jeg brukte litt tid på å prosessere det. 

Like fullt - det er alltid en lengre prosess å skille seg med barn, det skjer aldri over natten. 

Anonymkode: 1bf15...290

Skrevet

Høres veldig ut som at han har gjort dette på en uryddig måte, og det går utover deg. Han er trolig like uryddig i sine beskrivelser både til henne og deg; og hun er naturlig nok både kvinne, mamma og eks, og har det vondt med at han kjører det løpet han gjør + at han nå har møtt deg. Det er leit at det skal gå utover deg og at hun er sint, kanskje er det verdt å ta en prat med henne alene og få hennes side av saken og få roet gemyttene litt? Kanskje hun trenger å høre at du ikke er gjøken i hennes rede, og omvendt at du trenger å få vite når dette bruddet egentlig skjedde.

Bare et forslag, og det kan selvfølgelig være uaktuelt av flere årsaker- men det høres ut som mannen ikke har sitt helt 100% på det tørre her, selv om han kanskje synes han har sklidd unna konflikter som best han kan.. i blant er det å unngå sannhet/konfrontasjon både uærlig og provoserende for en annen part, uavhengig av om det var hun som tok initiativ eller ikke til bruddet. Hun har barn med ham; da tror jeg aldri man helt og fullstendig slutter å "håpe" at ting løser seg og man på ett eller annet vis får ha den familien man ønsket - med eller uten samme mann, selv når følelser kjølner eller annet kommer i veien. Og om man slutter å håpe, så er det nok sårt likevel.

Anonymkode: 84640...8fd

• Liker 2
Skrevet

Du får ta en prat med ham om dette, og lufte bekymringene dine.

Jeg synes ikke du skal ta utgangspunkt i at han har vært uryddig, eller gjort noe galt. Det er jo ikke rart om det er en overgangsfase i et brudd med barn. Det er heller ikke unormalt at hun reagerer negativt på at han treffer en ny, selv om de er ferdige. Alt dette er vanlig ved skilsmisse. 

Sannsynligvis har han ikke villet brette ut alt dette da dere traff hverandre, fordi han ville gi det en genuin sjanse uten å involvere deg for mye i ståheien rundt ekskona. Men når dere blir seriøse vil han jo være ærlig. Så er det alltid litt rart å få vite "opptakten" til bruddet med den du har truffet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville tenkt at bruddet er ved separasjon, som du sier. Om de har vært intime eller lignende før det, anser jeg ikke som så relevant. De har vært emosjonelt involvert på den måten at de ikke har "tatt steget" med separasjon og det er nok en grunn til at hun eller han har nølt. Så de vil i mine øyne ha vært "sammen" til separasjonspapirene ble sendt inn. 

Men du sier jo du traff ham ett år etter han ble separert - dvs. omtrent da han ble formelt skilt (?). Det må jo være "godt nok" tenker jeg. 

Forstår til en viss grad bekymringen din. Jeg hadde samme regel som deg ang. å treffe nysingle, og da jeg traff kjæresten min var han separert, men jeg ante ikke hvor nyseparert. Det var litt rart å få vite ting etterhvert, og jeg brukte litt tid på å prosessere det. 

Like fullt - det er alltid en lengre prosess å skille seg med barn, det skjer aldri over natten. 

Det var ikke skilt da han traff meg, fortsatt separert. De kunne vært skilt, men det hadde de altså ikke gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var ikke skilt da han traff meg, fortsatt separert. De kunne vært skilt, men det hadde de altså ikke gjort. 

Du skrev at dere traff hverandre ett år etter separasjonen. Mente du altså ett år etter han flyttet ut?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du skrev at dere traff hverandre ett år etter separasjonen. Mente du altså ett år etter han flyttet ut?

Nei, de flyttet fra hverandre f.eks juli 2016, tok ut separasjon f.eks des.2017, jeg traff han f.eks januar 2019. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, de flyttet fra hverandre f.eks juli 2016, tok ut separasjon f.eks des.2017, jeg traff han f.eks januar 2019. 

Da ville han jo vært skilt da dere traff hverandre. Du mener at han ikke sendte inn skilsmissepapirene et år etter separasjon var tatt ut? Når gjorde de det?

Etter at de ble separert har de vel ikke levd som familie?

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Han ble singel når han slutta å leke familie med eksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...