AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Har nettopp flytta til hans hjembygd og forstår at om jeg skal bli godtatt så må jeg endre meg. Hadde du gjort det? Anonymkode: 8d63c...64b
Gjest Hesten88 Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Nei. Jeg gjorde det slutt. Vennene hans i holdninger og væremåte, gjenspeiler han som person. Det gadd jeg ikke. Aksepterte at jeg hadde havnet i feil selskap, takket for meg og så meg aldri tilbake.
Iso1 Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 Jeg hadde ikke endret meg for noen! Man skal få være den man er! 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Det virker som om de går flere tiår tilbake ift holdninger til kvinner her. De snakker til kompisen om han ikke har kontroll på dama si! Dvs, ei dame som sier sin mening så andre hører det. Damer skal sees, men ikke høres, de skal ordne alt hjemme og ha aleneansvar for et felles barn. Etter første møtet med hans venner så fikk jeg en liste om ting jeg ikke får lov til å prate om. Og jeg får ikke lov til å svare på direkte spørsmål om det gjelder oss begge. Uansett om samboer hadde svart det samme så blir kompisene drit sure for de tåler ikke at damer har meninger. Jeg har sagt til samboer at om han ønsker å ha kontroll på meg, så blir det slutt. Jeg syns man skal være likeverd i et forhold. Det som er liv for meg, er lov for han. Ønsker han en dame han kan kontrollere så får jeg flytte ut så han kan finne seg noe annet. Han er ålreit når det bare er oss, ting er som før. Helt til han har vært med vennene sine, så endrer han seg. Han mener selv at han ikke gjør det. Anonymkode: 8d63c...64b 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Avslutt forholdet, dette funker ikke. Når jeg er i et forhold, skal jeg fungere sammen med min mann. Ikke hans venner, om han endrer seg samme med de: Hadet bra! Livet er for kort til å bruke tid på falske relasjoner man ikke passer sammen med. Jeg er meg selv jeg. Anonymkode: b6c09...173 13
Nymerïa Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter første møtet med hans venner så fikk jeg en liste om ting jeg ikke får lov til å prate om Dette er så respektløst som man kan få det. Det er ikke vennene som er det største problemet her, det er kjæresten din som enten viser sitt sanne ansikt nå som han er kommet hjem, eller som ikke eier ryggrad. Begge deler hadde vært like uakseptabelt for meg. 12
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Hadde flyttet igjen, jeg Vil du virkelig oppdra eventuelle felles barn i noe så dysfunksjonelt? Anonymkode: ee9cd...380 7
Gjest O.G. Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Til lykke med flyttingen og forholdet....
Daria Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 (endret) Jeg leste overskrift og HI og tenkte at ja, jo, litt kan det jo være greit å tilpasse seg som nykommer i bygda og i vennegjengen, uten at man av den grunn må gå på akkord med egne verdier og personlighet. Være åpen for andre interesser og aktiviteter, ikke insistere på å gjøre alt slik en selv er vant til og trekke fram ulikheter støtt og stadig. Så kom jeg hit AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter første møtet med hans venner så fikk jeg en liste om ting jeg ikke får lov til å prate om. Og jeg får ikke lov til å svare på direkte spørsmål om det gjelder oss begge og nei. Bare nei. Ingen har noe med å bestemme hva jeg får lov til å si og mene og uttale meg om, og om kjæresten et øyeblikk hadde gitt uttrykk for at dette var noe han synes var rimelig, ville vi hatt alvorlige problemer. Det er ikke å endre seg eller tilpasse seg, det er å bli ydmyket og umyndiggjort og tråkket ned, og det er aldri greit. Endret 30. desember 2020 av Daria 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det virker som om de går flere tiår tilbake ift holdninger til kvinner her. De snakker til kompisen om han ikke har kontroll på dama si! Dvs, ei dame som sier sin mening så andre hører det. Damer skal sees, men ikke høres, de skal ordne alt hjemme og ha aleneansvar for et felles barn. Etter første møtet med hans venner så fikk jeg en liste om ting jeg ikke får lov til å prate om. Og jeg får ikke lov til å svare på direkte spørsmål om det gjelder oss begge. Uansett om samboer hadde svart det samme så blir kompisene drit sure for de tåler ikke at damer har meninger. Jeg har sagt til samboer at om han ønsker å ha kontroll på meg, så blir det slutt. Jeg syns man skal være likeverd i et forhold. Det som er liv for meg, er lov for han. Ønsker han en dame han kan kontrollere så får jeg flytte ut så han kan finne seg noe annet. Han er ålreit når det bare er oss, ting er som før. Helt til han har vært med vennene sine, så endrer han seg. Han mener selv at han ikke gjør det. Anonymkode: 8d63c...64b Gærneste jeg har hørt, løp for livet!!!!! Anonymkode: b6c09...173 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter første møtet med hans venner så fikk jeg en liste om ting jeg ikke får lov til å prate om. Og jeg får ikke lov til å svare på direkte spørsmål om det gjelder oss begge. Uansett om samboer hadde svart det samme så blir kompisene drit sure for de tåler ikke at damer har meninger. Rødt flagg delux! Du har flytta vekk fra dine kjente, og allerede skal du forandre deg? Dette vil ikke ende godt med mindre du avslutter forholdet og flytter 'hjem' igjen. Anonymkode: 22a73...7a6 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Men hva i hel....!? Greit å være tilpasningsdyktig til en viss grad, men dette er jo helt sjukt! Aldri Finn deg i dette! Anonymkode: 69aa8...69c 4
PM75 Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Det høres mer ut som en sekt eller at dere har flyttet til Saudi-Arabia, enn til en bygd i Norge! Ingen mann eller kvinne er verdt å ødelegge seg selv for! 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 PM75 skrev (Akkurat nå): Det høres mer ut som en sekt eller at dere har flyttet til Saudi-Arabia, enn til en bygd i Norge! Ingen mann eller kvinne er verdt å ødelegge seg selv for! Det er en veldig liten bygd i Telemark. Jeg er selv fra ei bygd, men ikke noe slikt. Anonymkode: 8d63c...64b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har gått og tenke på deg og innlegget ditt, og vil dele min erfaring. Jeg «måtte» tilpasse meg min eks for å bevare husfreden, men i mye mindre skala enn det her er snakk om. Min eks likte ikke at man viste så mye følelser og mente det var barnslig å krangle såfremt det ikke ble gjort i rolige, akademiske former. Jeg tilpasset meg det etterhvert, men det gjorde meg rett og slett syk & jeg mistet mitt naturlige gode humør. Etter at vi flyttet fra hverandre, så har jeg funnet meg selv igjen og livet er så uendelig mye bedre ❤️ Siden mannen din helt tydelig ikke klarer å sortere egne meninger fra kompisenes meninger, så tviler jeg sterkt på at dette forholdet vil fungere. I alle fall ikke uten at du blir en husmor fra 30-tallet. Vil du virkelig ødelegge livet ditt slik? Anonymkode: 2bec1...41e 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Nei jeg ville ikke forandret meg for vennen hans. Ikke for kollegaene hans heller, eller naboene hans eller drosjesjåføren hans. Anonymkode: 374e2...8cc 4
Trolltunge Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 For en pinglete mann du har funnet deg. Det er jo han som må stå opp for deg og at DERE ikke lever på 50-tallet eller tidligere. Dette var for drøye krav. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en veldig liten bygd i Telemark. Jeg er selv fra ei bygd, men ikke noe slikt. Anonymkode: 8d63c...64b Kan du gi et lite hint om hvilken bygd? Lurer på om jeg kjenner meg igjen.. Anonymkode: 4b8cc...de6
Gjest Lama_Drama Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 Sykeste jeg har hørt. Hadde flytta hjem igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 Omg har du ramla gjennom et tidshull eller noe? Tenkte først det var strengt muslimsk miljø men dette er norske? Sykeste jeg har hørt. Run!! Anonymkode: 8f370...4e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå