Gå til innhold

Kan det hende dere må ha hjemmeskole pga korona etter nyttår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere smitte på skolen eller høy smitte hvor dere bor, slik at det kan hende skolen blir stengt? 

I såfall, hvordan forbereder dere dette nå?

Anonymkode: 595aa...e9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe å forberede, det blir jo slik som sist. Minst en av oss kan ha hjemmekontor. 

Anonymkode: 7f0c9...e84

• Liker 1
Skrevet

Forbereder ingenting. Antar ungene får det de må ha fra skolen, pc og digitale oppgaver. Jeg har hjemmekontor. Hadde vært flott om de økte sykt-barn kvoten da så jeg slapp så innmari lange dager med dobbeltarbeid (lærerjobb + min jobb)

Anonymkode: 43bcd...bda

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at hjemmeskole forblir noe vi alle må være forberedt på i overskuelig fremtid, og dessuten er jo sannsynligheten for karantene mye høyere. Så vi har opplegg stående klart. Hjemmekontor på begge voksne her siden mars.

Vi har førsteklassing, og hadde dermed hjemmeFØRskole i våres under nedstengningen. Den tiden brukte vi godt: Testet ut ulike timeplaner, fant ut hva slags «konkreter» det var lurt å ha (kuleramme, kakediagram, tavle, bokstaver, mål og vekt og volum, solsystem), fant frem til et godt oppsett for skrivebordsplass med lang bordplate slik at det er lett å dele inn i soner for ulike fag og prosjekter.

Vi lærte også mye om hvordan barnet vårt lærer best. 

Småskolen her hadde ikke fjernundervisning i normal forstand; kun en ukeplan og noen små videosnutter, så det var lagt opp til at foreldrene skulle ha skole med barna. Det foreligger pr nå ingen endring i planen på dette, så vi har tatt høyde for at det er dette det blir ved en evt ny nedstengning - og også ved hjemmetid pga karantene (som barnet har hatt to ganger i løpet av høsten pga nærkontakt). 

Anonymkode: 933e3...a41

Skrevet

Det er veldig mye smitte her, så det er godt mulig. Tar det som det kommer.

Anonymkode: b20cc...42b

Skrevet

Vi har tre barn så faren for hjemmeskole er jo alltid der (eldste har hatt hjemmeskole pga karantene to ganger i høst), men det er ikke noe vi forbereder oss på. Det skjer om det skjer og endrer i grunnen lite hos oss siden vi har hjemmekontor.

Skrevet

Jeg håper på hjemmeskole de to første ukene for folk har gitt helt faen i avstand og alt nå så jeg har helst ikke lyst til å få dritten i hus på grunn av ubetenksomme mennesker som absolutt måtte feire som de alltid har gjort. Her er smitten stigende og folk hoster og harker når de er rundt omkring, "er bare forkjøla"...så..ja håper på hjemmeskole i 2 uker iallfall.

Trenger ikke å gjøre noen forberedelser, for jeg kan gjøre mye herfra, det går seg til uansett.

Skrevet

Det blir som det blir, vi trenger ikke å gjøre forberedelser.

• Liker 2
Skrevet

Barna våre må på skole og bhg pga samfunnskritiske jobber. Selvfølgelig ikke hvis akkurat de selv må i karantene pga andre i bhg/trinnet. 

Anonymkode: 6e050...c6a

Skrevet

Ingen smitte her, så håper ikke det! (Hilsen lærer med 3 barn, som ennå får pustebesvær med tanken på våren 2020...)

Anonymkode: b225b...12a

Skrevet

Vi starter opp på rødt beredskapsnivå her i kommunen, som innebærer at en del elever har noe hjemmeskole. Tviler på at de vil innføre hjemmeskole for alle før smitten øker enda mer. Jeg er bekymret over hvor mange folk har vært sammen med i jula, og den smitten som potensielt dras inn på skolene.

Anonymkode: 2c066...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...