Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var/ har dere vært separert? Er det vanlig at dette går over flere år?

hvis man er separert utover sperasjonstiden på 1 år uten og ta ut skillsmisse. Ville du tolket det som at partene vil holde ei dør åpen inn til forholdet igjen?

Anonymkode: 11b25...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge var/ har dere vært separert? Er det vanlig at dette går over flere år?

hvis man er separert utover sperasjonstiden på 1 år uten og ta ut skillsmisse. Ville du tolket det som at partene vil holde ei dør åpen inn til forholdet igjen?

Vi var separert i over 1 1/2 år fordi jeg håpet at han skulle akseptere bruddet mer før jeg ba om skilsmisse. Det var i håp om å få et bedre forhold etter skilsmissen med et lavere konfliktnivå både for egen del og ikke minst for barnas del. Det fungerte overhode ikke.

Anonymkode: 5d45c...527

Skrevet

Jeg var separert i flere år, før papirene om skilsmisse ble sendt inn.  Årsaken var bare at den andre parten var treg på avtrekkeren. Tolket det ikke som at det ville ordne seg. 

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Jeg var separert i flere år, før papirene om skilsmisse ble sendt inn.  Årsaken var bare at den andre parten var treg på avtrekkeren. Tolket det ikke som at det ville ordne seg. 

Hvorfor søkte ikke du selv om skilsmisse da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor søkte ikke du selv om skilsmisse da?

Jeg hadde ikke lyst til å skille meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er separert. Sendte inn seperasjonspapirer til Altinn som begge skrev under. Da tar det ett år fra papirene er underskrevet, til man kan ta ut skilsmisse.

Dersom partene kan dokumentere at de har hatt forskjellig adresse i 2 år uten å ha hatt sepedasjosparirene, kan de og ta ut skilsmisse. Men da tar det altså 2 år.

Vet ikke om jeg hva jeg ville tolket. Men hvis jeg var en kjæreste med en som hadde vært separert i flere år, ville jeg forventet at han tok ut skilsmisse. Ellers hadde jeg nok sagt at jeg ikke ville ha noe med ham å gjøre inntil det var skjedd, tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Separert akkurat ett år. Så fort skilsmisse var mulig ble papirer signert. Var vel et år og en dag eller noe sånt. Her var bruddet helt klart dagen før jeg søkte separasjon, var ikke noe prøve å finne tilbake opplegg. 

Var ekstremt ferdig og så ingen grunn til å vente. Var også i et nytt lykkelig forhold, og at jeg var separert stresset meg (tanker om at eksen skulle trekke det ut eller skape problemer for meg).

Anonymkode: a81da...f34

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv separert og akkurat søkt om skillsmisse. Gjorde det på dagen jeg hadde mulighet. Her er eksen litt treg i avtrekkeren, men vi har heller ikke hastverk. Grunnen til at jeg spurte var fordi en jeg har et godt øye for og som jeg trodde var skilt fortalte at de ikke har sendt inn papirene for skillsmisse enda og er også kun separert.. For min del tolker jeg det som at de da vil ha ei dør åpen, jeg vet ikke... 

• Liker 1
Skrevet

De har vært separert i flere år 😳

Skrevet

Det kan være han er redd for å «rock the boat» slik at han ikke tør å være den som tar det siste steget. Slik var det for en kamerat av meg som ikke ønsket å ha noe med eksen å gjøre. De var separert i noen år før hun til slutt tok initiativ til å skilles fordi hun skulle gifte seg på nytt.

Anonymkode: 429fc...19a

• Liker 1
Skrevet

Var separert i halvannet år. For å være ærlig, gikk det litt i glemmeboka å sende inn skilsmissepapirene. Holdt ikke noe dør på gløtt, for å si det sånn. Men sendte de selvsagt inn før jeg gikk inn i et nytt forhold. 

Anonymkode: 675a6...02e

Skrevet

Jeg avsluttet ekteskapet og har nå vært separert i 3 år, har sagt til eksen at han kan sende inn papirer for skilsmisse når han vil. Begge er vi i nye forhold, men ingen har søkt om skilsmisse enda. Er heller ikke for å holde det på gløtt, jeg mener man kan alltid gå tilbake selv om man er skilt eller ikke, så det har lite å si. 

Anonymkode: 0a84e...bf0

• Liker 2
Skrevet

Med første eksen venta jeg litt med å sende inn skilsmissepapirene fordi jeg visste at min eks ikke ville samarbeide (seperasjon søkte jeg om da eksen hadde bodd for seg sjøl i ett år). Stakkars Fylkesmannen fikk sitt svare strev med å spore vedkommende opp. Tror min eks hadde foretrukket å være separert på livstid, selv om jeg ikke var den som gikk. Kan vel røpe så mye som at min eks ikke helt unna meg å gå videre... Tok en del lenger tid fordi eksen ikke bare lot meg søke aleine, men heller ikke underskreiv kunngjøringene og ikke var så lett å spore opp pga reising. Kjentes absurd at jeg tok så mye initiativ til å få avslutta ekteskapet når jeg egentlig ønska forholdet. Men når eksen var ferdig med meg, ville jeg ihvertfall få gå videre. 

Med andre eksen var bruddet veldig vondt og enda mindre ønska. Der gjorde eksen kort prosess og søkte om separasjon ved første anledning og skilsmisse etter 1 år omtrent på dagen. Jeg skreiv under da brevene kom, da. Men ekstra vondt at alt skjedde hastig (seint, ifølge eksen). Jeg var etter 1 mnds brudd formelt separert men gikk med giftering fortsatt (noe eksen hata) fordi jeg ikke klarte å ta det plutselige bruddet inn over meg. Tok av ringen etter 3 mnd, da hadde jeg slutta å gråte hver dag. Samarbeida med ham mye fordi jeg ville sitte på boligen. Ville ikke brått miste hjemmet mitt i tillegg til ham. Vi solgte etterhvert, men da hadde jeg vent meg til tanken. 

Anonymkode: 14125...e9d

Skrevet

Min erfaring er at dersom den ene har møtt en ny i separasjonstiden, så blir de papirene sendt inn på dagen ett år senere...

Andre kan kanskje somle litt. Men nesten alle jeg kjenner som er skilt har egentlig unnagjort den ganske raskt, minus kanskje noe somling.

Anonymkode: c2187...10d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...