Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
fjær skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke jeg troende, men Gud er egoistisk og ondskapsfull.

Les det som står i bibelen og hva Gud gjorde, og krevde..

Og se hvordan verden er, Mennesker er stygge med hverandre, de dreper andre mennesker og dyr, de voldtar babyer og egoistiske..

Og dette ser/vet Gud, og bryter ikke inn.. 

Forstår det ikke...

Ja, i oldtiden trodde jo en del folk (gnostikere) at lyset i verden var fanget i en ond Demiurgs trykkende materie som er verden og kropper. Så skaperen i deres verden var ond. Verdens fyrste du finner omtalt i Bibelen, er vist Djevelen. Det er vist en slags straff at han får bestemme over menneskene i følge JWs tolkninger. Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller ikke-tro. :) 

Anonymkode: e43e3...4f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, oltidsmennesker var ikke nødvendigvis sånne at man skulle ta aaaalt så himla bokstavelig, og til og med i middelalderen ble det greit og til og med på moten med metaforiske tolkninger. Folk var ikke dumme. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 13.22):

Heia! Ja, det at det gamle Selvet må dø og et nytt gjennomoppstå er vel vanlig innenfor østlige tradisjoner. Har oppfattet at du orienterer deg innenfor vedisk litteratur. Man blir ikke trodd om man har overnaturlige opplevelser. Håper det går bra med deg, og godt nytt år. 

Yeah, har lest litt veda og upanishad as bro.

Og opplevd mye overnaturlige ting as bro, som å dø og gjenoppstå som Gud. Death by Truth.

Godt nyttår bro.

Anonymkode: 16104...c77

Skrevet (endret)

Jeg tror alle Guder er oppdiktede skapninger.

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet

Jeg tenker at hvis han fikk menneskelig form ville han vært svært usympatisk. En dømmende, selvgod, kontrollerende bedreviter som var likegyldig til andres lidelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hen er farenmoren til ArneBjarne Jesusbarnet 

Anonymkode: cc544...2c4

AnonymBruker
Skrevet
youcancallmejune skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at hvis han fikk menneskelig form ville han vært svært usympatisk. En dømmende, selvgod, kontrollerende bedreviter som var likegyldig til andres lidelse.

Har du lest bibelen ?

Det er slik Gud er

Anonymkode: 1347b...8be

AnonymBruker
Skrevet

En gretten gammel dame som liker å plage folk

Anonymkode: 30e76...882

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...