AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Hvem, hva og hvordan? Hvis Gud finnes, hvordan tror du at han er? Anonymkode: e43e3...4f5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 Kanye West Anonymkode: cafc6...c97 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanye West Anonymkode: cafc6...c97 Ingen kirke i ødemarken? Anonymkode: e43e3...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Gud er et ord. Gud er ikke en person og hverken mann eller kvinne. Gud er kraft, kjærlighet, lys, liv. Gud finnes i alt liv. Alt liv på jorden har en liten bit av Gud i seg, og når vi dør går vi tilbake til Gud. Husker jeg hadde en ut av kroppen opplevelse, og da så jeg meg selv ligge i sengen. Jeg var ute av kroppen og jeg trengte ikke puste eller spise eller drikke, og jeg følte ingenting vondt. Det er kroppen som trenger det og føler det. Jeg var fri, for en stund, så var jeg plutselig tilbake i kroppen. Anonymkode: 657e4...ad5 4
Silva Pluvialis Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Min far. Min forsørger. Min hjelper og min lytter. En som tar meg imot, elsker meg, støtter meg, forstår meg og aldri forlater meg. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gud er et ord. Gud er ikke en person og hverken mann eller kvinne. Gud er kraft, kjærlighet, lys, liv. Gud finnes i alt liv. Alt liv på jorden har en liten bit av Gud i seg, og når vi dør går vi tilbake til Gud. Husker jeg hadde en ut av kroppen opplevelse, og da så jeg meg selv ligge i sengen. Jeg var ute av kroppen og jeg trengte ikke puste eller spise eller drikke, og jeg følte ingenting vondt. Det er kroppen som trenger det og føler det. Jeg var fri, for en stund, så var jeg plutselig tilbake i kroppen. Anonymkode: 657e4...ad5 Har snakket med ham. Han er nok mer som Kanye West. 😁 Ikke helt da. Anonymkode: e43e3...4f5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Min far. Min forsørger. Min hjelper og min lytter. En som tar meg imot, elsker meg, støtter meg, forstår meg og aldri forlater meg. Ja, og mye mer. Du er kristen? Anonymkode: e43e3...4f5
Silva Pluvialis Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, og mye mer. Du er kristen? Anonymkode: e43e3...4f5 Ja.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 Uatskillelig skrev (Akkurat nå): Ja. Det er kanskje noe i kristendommen 😇 Anonymkode: e43e3...4f5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Min samboer. Og jeg. Vi er Gud. Anonymkode: 04b4b...113 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Anjonym skrev (Akkurat nå): Odin. Allfader. Den høyeste, men han er enøyd. Anonymkode: e43e3...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min samboer. Og jeg. Vi er Gud. Anonymkode: 04b4b...113 Har dere drevet for mye med Yoga? Anonymkode: e43e3...4f5 1
Gjest Lasox Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Gud er et eventyrfigur akkurat slik som Julenissen. De fleste slutter å tro på julenissen som voksen, men her har eventyret om Gud gått litt over styr for de som er overtroiske. Enkelt og greit!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Lasox skrev (1 minutt siden): Gud er et eventyrfigur akkurat slik som Julenissen. De fleste slutter å tro på julenissen som voksen, men her har eventyret om Gud gått litt over styr for de som er overtroiske. Enkelt og greit! Nissen er en rest av norrøn forfedredyrking bare. Jeg sier ikke vi kan forstå Gud, hvis han finnes ☺️ Anonymkode: e43e3...4f5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Hva med Spagetti-monsteret? Anonymkode: e43e3...4f5 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 Jeg antar vi snakker om den kristne guden? Gud er skapt av menneskene slik som alle andre guder gjennom historien. For meg er Gud (og all religion) et produkt av menneskers uvitenhet om verden rundt seg, og behovet for å forklare denne uvitenheten på en enkel måte. Gud ikke mer virkelig enn de tusenvis av andre gudene som menneskene har funnet opp. Jeg har inntrykk av at mange mennesker fyller tomrommet i livet sitt med en eller annen tro på en gud, eller mange blir påtvunget troen gjennom samfunnet de vokser opp i. Anonymkode: 5d9b4...d5a 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg antar vi snakker om den kristne guden? Gud er skapt av menneskene slik som alle andre guder gjennom historien. For meg er Gud (og all religion) et produkt av menneskers uvitenhet om verden rundt seg, og behovet for å forklare denne uvitenheten på en enkel måte. Gud ikke mer virkelig enn de tusenvis av andre gudene som menneskene har funnet opp. Jeg har inntrykk av at mange mennesker fyller tomrommet i livet sitt med en eller annen tro på en gud, eller mange blir påtvunget troen gjennom samfunnet de vokser opp i. Anonymkode: 5d9b4...d5a Takk for utfyllende og saklig svar. Har vi gjennom kvantefysikk og multiunivers og Big Bang utelukket muligheten? 🙂 Jeg er klar over at følelsen av nærvær er fyring i tinninglappene, og at videre opplevelser kan være hallisunasjoner. Jeg forfekter heller ikke bestemt kristendommens Gud. Jeg klør meg bare i hodet over om høna eller egget kom først. Har vi evnen gjennom fyring i tinninglappene til å føle en faktisk guddoms nærvær, eller er det bare en ren cellerespons? Hva skal vi med den egenskapen? Lurer evolusjonen oss ved å gi oss en moral, slik at vi ikke skal destruere alt på rekordtid? Jeg så en morsom en på FB: En fyr kommer til himmelen og sier: Åja! Gud er en katt. Det var logisk. Engelen svarer: Ja, han er likegyldig til menneskelig lidelse, forlanger å bli tilbedt og liker å se på når du har sex. 😏 Anonymkode: e43e3...4f5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 Gud er oss alle, en høyere bevissthet. Det er ingen spesifikk person. Anonymkode: 0cebf...ea3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nissen er en rest av norrøn forfedredyrking bare. Jeg sier ikke vi kan forstå Gud, hvis han finnes ☺️ Anonymkode: e43e3...4f5 Feil. Nissen er basert på den kristne helgenen St. Nicholas. Anonymkode: cf012...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå