Gå til innhold

Dårlig julegave fra kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du blitt skuffet over julegave fra kjæresten/samboeren din i år? Hvis ja/nei, hvilken gave fikk du? 

Fikk dårlig gave i år og føler meg rett og slett billig og lite verdsatt. Vi er "nyforelsket", har vært sammen i 1,5 år. I fjor forventet jeg ikke noe stort, da forholdet var relativt ferskt, men i år ble jeg litt skuffet..

Selv har jeg brukt ca 1500 kr på julegave til kjæresten. 

Tror jeg bare var storm forelsket i ham, men begynner å merke gjerrigheten hans i det siste..  

Anonymkode: b4a5a...d7d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ingenting av kjæresten min. Og han fikk ikke noe av meg fordi vi har avtalt å ikke gi noe 😊 

Men er jo kjipt hvis du gav en dyr gave og du fikk noe billige greier tilbake. Dere burde bli enige om et beløp da? Neste gang gir du noe godteri til han for max 200,- 🤣

Anonymkode: 8f3a6...b9c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fikk jeg gavekort og i år.. ingenting.

Ikke er jeg skuffet eller lei meg over det da vi bruker som regel de pengene på noe annet som ferie, oppussing, kjøp av dekor, etc. 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte til kjæresten, fikk ingen presang av han.. Vær takknemlig for at du i det hele tatt fikk noe, er tanken som teller.

Anonymkode: 38a2d...43c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjelder det å snakke sammen i forkant om ca beløp man tenker å bruke først!! 

Anonymkode: d0290...3e2

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjøpte til kjæresten, fikk ingen presang av han.. Vær takknemlig for at du i det hele tatt fikk noe, er tanken som teller.

Ikke enig. Det er handlingen som teller.

Anonymkode: 092ac...d0c

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Argh, hater at det uttrykket misbrukes. Hva var tanken da? At kjæresten ikke er så viktig? Jeg vil mye heller ha en billig (eller gratis for den saks skyld) gave med innsats og mening bak, enn noe (potensielt dyrt) totalt uten tanke for hvem mottaker er. 

Jeg får alltid treningstøy. Så jeg har hauger av det. Har lært meg å leve med at det er gaven jeg får, men jeg blir alltid litt trist over at han ikke gidder å tenke seg om to ganger for å finne noe mer meningsfylt, noe som viser en baktanke/omtanke.

Anonymkode: d8102...104

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (3 minutter siden):

I fjor fikk jeg gavekort og i år.. ingenting.

Ikke er jeg skuffet eller lei meg over det da vi bruker som regel de pengene på noe annet som ferie, oppussing, kjøp av dekor, etc. 😊

Da har dere kanskje vært lenge nok sammen? 

Både jeg og han har barn på hver vår kant, men feiret ikke jul sammen i år, så gav gaver kun til hverandre. 

Jeg måtte bare gå på do og grine litt da jeg åpnet gaven hans. Det var billige øredobber som jeg bare gjemte i skapet mitt.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Både jeg og han har barn på hver vår kant, men feiret ikke jul sammen i år, så gav gaver kun til hverandre. 

Jeg måtte bare gå på do og grine litt da jeg åpnet gaven hans. Det var billige øredobber som jeg bare gjemte i skapet mitt.. 

Lenge ja, men har omtrent alltid vært sånn. 

For deg kan øredobbene vær «billige» men for han kunne det ha vært så mye mer! Mange menn som ikke «skjønner» seg helt på dette og kjøper det de synes selv er fint.

Kan hende han hadde dårlig råd eller ellers har en annen sans for smykker enn deg. Tanken som teller! 😉

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Seriøst, hvor gammel er du? Neste år får du komme med konkrete ønsker innenfor hans budsjett hvis du skal oppføre deg så barnslig. 

Anonymkode: f90f8...d60

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad for øredobber jeg, pris har ingenting å si.

Anonymkode: 4ddbf...99f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år fikk jeg en dymo-maskin til jul. Som jeg absolutt ikke ønska meg. Da vi gikk fra hverandre insisterte han på at det var en av tingene han skulle ha med seg. Han hadde jo betalt for den - det huska han helt tydelig! 😂

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle er gode på det å gi gaver. Ikke alle har noe særlig forhold til gaver, eller forstår at andre legger mer i det å gi og motta gaver enn dem selv.

Noen viser sin kjærlighet og omtanke på andre måter.

Du må rett og slett snakke med ham om dette, og sammen finne en løsning som funker for begge.

Et forhold fungerer ikke om den ene skal gå med såre følelser om noe, uten å fortelle den andre hva som føles feil eller dumt. Vi mennesker er ikke tankelesere.

Ingen kan oppfylle forventninger de ikke vet eller forstår partner har til dem.

Kommunikasjon, det er alfa og omega :) 

Anonymkode: b2a46...adb

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk det første forholdet jeg har der jeg får skikkelige gaver av mannen, og dette er mitt tredje lange forhold. De andre var på 2 og 5 år, så ikke så langt som dette, men det var stort sett ingenting, eller skivebom. 

Nå er det ikke bare på grunn av gaver jeg har blitt værende i dette forholdet selvfølgelig, men det er en del av den totale omsorgen og omtanken som betyr mye. At han ønsker å glede meg, og legger tid og omtanke i å finne gaver som jeg blir glad for. 

Ikke som første, som kjøpte gaver han ønsket seg, eller andre som alltid glemte det. (Men tok imot mine gjennomtenkte gaver med stor begeistring.) 

Det er ikke god nok unnskyldning at mange menn er dårlig på slikt. Det er mangel på omtanke og innsats. Å glede sin partner burde være prioritert, og ikke vanskelig å prioritere. 

Jeg forstår at du er skuffet. Det betyr faktisk noe at partneren gidder å bry seg om å glede deg. 

Anonymkode: cc519...684

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noe spennende som kalles: KOMMUNIKASJON.

Synes du burde lære det. Så får du gaver du ønsker deg. Eller så kan dere droppe å gi gaver og heller gå ut å spise og se film. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette er faktisk det første forholdet jeg har der jeg får skikkelige gaver av mannen, og dette er mitt tredje lange forhold. De andre var på 2 og 5 år, så ikke så langt som dette, men det var stort sett ingenting, eller skivebom. 

Nå er det ikke bare på grunn av gaver jeg har blitt værende i dette forholdet selvfølgelig, men det er en del av den totale omsorgen og omtanken som betyr mye. At han ønsker å glede meg, og legger tid og omtanke i å finne gaver som jeg blir glad for. 

Ikke som første, som kjøpte gaver han ønsket seg, eller andre som alltid glemte det. (Men tok imot mine gjennomtenkte gaver med stor begeistring.) 

Det er ikke god nok unnskyldning at mange menn er dårlig på slikt. Det er mangel på omtanke og innsats. Å glede sin partner burde være prioritert, og ikke vanskelig å prioritere. 

Jeg forstår at du er skuffet. Det betyr faktisk noe at partneren gidder å bry seg om å glede deg. 

Anonymkode: cc519...684

Men du kan faktisk ikke forvente at alle viser sin omtanke via gaver, eller føler omtanke fra gaver.

Det finnes veldig mange andre måter å vise at en prioriteter sin partner, og ønsker å glede partner på.

Kortslutningen oppstår når en, som du, går utfra at alle andre føler det samme omkring det å gi og motta gaver som en selv.

Anonymkode: b2a46...adb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingenting og ga ingenting. Visste om det på forhånd. Han hjalp meg å ommøblere i romjula, det var den beste gaven jeg kunne ha fått :)

Anonymkode: e530e...f8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette at folk legger så mye i hva de får i gave har gjort jeg hater å gi gaver. Og jeg er egentlig en meget raus person. Jeg strekker meg langt for andre og setter deres føleser og velbefinnende høyt i alle relasjoner. Men at folk styrer så mye med all mulig mening bak en gave har nærmest gitt meg gavefobi. Jeg liker ikke få gaver heller. Kan ikke folk bare ta det litt med ro ? Som andre sier : kommunikasjon. Si fra om du har en spesiel forventning eller ønske. Bli enig om nivået om det er viktig gaven du får er like dyr som gaven du gir. Vær sikker på den du gir til at det du får igjen vil ha en definerende virkning på deres forhold ( slik mange jo tydlig mener)

Gruer meg til de obligatoriske julegavene. Syke greier at begrepet finnes. ( ikke min konstruksjon nei)

som barn elsket jeg gi gaver.

Anonymkode: 5ac40...77f

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...