Gjest motorrypa Skrevet 24. september 2002 #1 Skrevet 24. september 2002 . jeg har bestemt meg for å kalle min baby opp etter min pappa, hvis det blir gutt da vel å merke. er ikke det egentlig helt okei ting å gjøre. min pappa døde da jeg var ti år selv og det er mye mulig at jeg fantaserer endel rundt dette med min egen far. for jeg husker ikke så mye av han, men av det jeg husker så hadde jeg en helt fantastisk fin barndom helt til han ble syk. det faller meg egentlig veldig naturlig å kalle babyen min for magne. hva synes dere om det navnet. motorrypa 24+2
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2002 #2 Skrevet 24. september 2002 Spiller det noen rolle hva vi andre synes? Det vil alltid være noen som liker navnet og andre som ikke gjør det. Dersom du liker navnet, er jo det flott og det som betyr noe. Jeg synes det er flott at du vil kalle opp babyen etter din avdøde far. Hvis du vil kalle opp, men ikke bruke eksakt samme navn, kan du jo f eks brke Magnus.
viwi Skrevet 24. september 2002 #3 Skrevet 24. september 2002 Jeg syns det er flott og respektfullt av deg å kalle han opp etter faren din!!! Han lever jo videre i minnene selv om han er borte.. Magne er et fint navn det- magnus også er kjempefint!!
Romle Skrevet 24. september 2002 #4 Skrevet 24. september 2002 Jeg synes det er ærefult av deg at du gjør det. MAmmaen din blir sikkert også glad!
*nora* Skrevet 24. september 2002 #5 Skrevet 24. september 2002 Jeg synes det var en veldig fin ting av deg å gjøre! Magne er et fint navn, men hva jeg/vi synes om akkurat det er ikke så viktig, så lenge det betyr mye for deg
Padmee Skrevet 24. september 2002 #6 Skrevet 24. september 2002 Jeg også synes det er en veldig fin ting å kalle opp din ungen etter din far, men hvorfor bare kalle den opp hvis det er en gutt? Du kan fint kalle opp igjen en jente også, du trenger jo bare ha et navn som ligner. Hva med f.eks. Magnhild, Margun eller Marita? Jeg har veldig lyst til å kalle opp etter min halv søster som tok livet av seg, men det kommer ikke til å skje siden min mann ikke liker det navnet.
Silfen Skrevet 24. september 2002 #7 Skrevet 24. september 2002 Jeg har kalt opp sønnen etter min bestefar, Magne, men som mellomnavn. Om du ikke er komfortabel med å bruke det som fornavn, kan du fint bruke det som mellomnavn.
Gjest motorrypa Skrevet 25. september 2002 #8 Skrevet 25. september 2002 nei dere har rett i at det ikke spilelr så stor rolle hva dere synes om navnevalget for min baby. men det er jo artig å få litt feedback for det. har vært inne på tanken å bruke magne som et mellomnavn også, men jeg fant liksom ikke noen fornavn som jeg syntes passet til magne. min pappa het magne haldor. men jeg syns ikke at haldor er et spesielt pent navn. hvis det blir jente kunne det ikke falt meg inn å kalle ungen min for noe så rett å slett grusomt som magna eller magnhild. eller noe i den duren. nei blir det jente så skal hun hete embla. synes det er et fint å sterkt norrønt navn. synes ask er et veldig fint guttenavn også. men så synes jeg liksom at det er mere naturlig at han skal hete magne etter min far. ask magne. nei synes det blir en rar navnekombinasjon
Madison Skrevet 25. september 2002 #9 Skrevet 25. september 2002 Syns ikke den kombinasjonen var så ille.. Hørt værre.. når man kaller ungen sin for Johann-per. ehm,da er det rart.. og Kjell Bjørn, det klinger ikke så bra akkurat.
Medinilla Magnifica Skrevet 25. september 2002 #10 Skrevet 25. september 2002 Hva med Jon-Magne? Bare et forslag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå