AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #1 Skrevet 30. desember 2020 Jeg har avtalt å feire nyttårs hos ei venninne. Det blir meg, venninna mi, en venninne av meg og tre venninner av henne. I siste liten ble jeg invitert til et familiemedlem som jeg digger å være med, og helt ærlig vil jeg helst dit. Får dårlig samvittighet overfor venninna mi (som jeg også digger) hvis jeg avlyser. Hva ville du gjort? 1. Feiret med jentene. 2. Begynt kvelden med jentene og reist til familiemedlemmet senere på kvelden. 3. Avlyst med venninna og feiret kun med familiemedlem. Jeg får så dårlig samvittighet, men hadde i utgangspunktet lyst til å feire med familiemedlemmet. De begynte imidlertid planleggingen så sent at jeg avtale med venninna mi i mellomtiden.. Anonymkode: d2963...0f0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #2 Skrevet 30. desember 2020 En avtale er en avtale, den får du holde. Ikke bare avlyse fordi noe bedre dukker opp. Dårlig stil!!! Anonymkode: 05df3...1b6 36
Gjest Chissy Skrevet 30. desember 2020 #3 Skrevet 30. desember 2020 1. Det blir kanskje litt dumt av deg å avlyse, ettersom det høres ut som du skal ha med «en vennine av deg», som da vertinnen ikke kjenner. 2. Du kan jo starte der, og ta resten av kvelden med familien, eller kanskje omvendt?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Jeg hadde valgt det jeg hadde mest lyst til og den som betyr mest for deg? Tenk det hadde vært den siste gangen du kunne feire med en av de, hvem hadde du valgt? Anonymkode: 7e623...734
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Bare lyv til venninnen din å si du har blitt syk/føler deg dårlig og er redd nå i disse tider at det kan være korona. Anonymkode: 7e623...734 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Jeg personlig vil alltid velge familie fremfor venner forresten. Anonymkode: 7e623...734
altflyter Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Jeg hadde holdt meg til avtalen. Har opplevd litt for mange ganger å være den som inviterte, styrer og lager til mat for så å finne ut i siste liten at halvparten fikk et «bedre» tilbud de heller ville. Det koster penger å invitere til besøk og jeg syntes det er kjedelig å beregne kalkunmiddag til 12 hvis bare 6 dukker opp. Det er unødvendig rett og slett. Det er dårlig gjort og respektløst ovenfor den som inviterer. Hvis du ikke egentlig ville til venninnen din, burde du ikke sagt ja i utgangspunktet. Voks opp og hold deg til avtalen 32
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Høres ut som mange nærkontakter. Klarer du å holde alle disse under 10 siste uke når du regner inn de andre du har møtt? Jeg ville gått for slektningen. Om ikke annet for å redusere antall nærkontakter. Anonymkode: 88082...665 9
PM75 Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 En avtale er en avtale, enkelt og greit. 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Kanskje du kan invitere familiemedlem til å feire med dere? Kan du ikke spørre venninne om hun har plass til en til? Anonymkode: 49728...3f0 3
Gjest loveli Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 altflyter skrev (43 minutter siden): Jeg hadde holdt meg til avtalen. Har opplevd litt for mange ganger å være den som inviterte, styrer og lager til mat for så å finne ut i siste liten at halvparten fikk et «bedre» tilbud de heller ville. Det koster penger å invitere til besøk og jeg syntes det er kjedelig å beregne kalkunmiddag til 12 hvis bare 6 dukker opp. Det er unødvendig rett og slett. Det er dårlig gjort og respektløst ovenfor den som inviterer. Hvis du ikke egentlig ville til venninnen din, burde du ikke sagt ja i utgangspunktet. Voks opp og hold deg til avtalen Helt enig! Man må slutte å avlyse når bedre ting dukker opp, de folka som enda gidder å invitere folk i moderne tid opplever til stadighet at veldig mange avlyser. Gjerne i siste sekund... Folk tenker bare på seg selv. Jeg holder avtaler og merker det derfor ganske godt, jeg ber aldri selv, men når jeg blir bedt. Det har blitt helt vanlig at 30% av gjestene er "syke, bestemor døde, skal skrive master" osv osv. For 10 år siden var det færre folk som ble akutt syke, færre bestemødre døde før eventer og folk planla tydeligvis å skrive masteren sin bedre enn ungdom gjør i dag... Det er skikkelig dårlig stil å avlyse!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Dette gjør meg så trist. Tenk på venninna di som har satt av en av to dager til sosialisering med deg, og så dropper du det. Og hva med venninna di som skal være med? En avtale er en avtale synes jeg. Å si at du ikke kommer kun en dag før er iallefall dårlig, da har man gjerne handlet inn også. Anonymkode: 80c43...a3a 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Du går til din venninne og sørger ditt beste for god stemning der. Dolke venner i ryggen på den måten er respektløs Anonymkode: abbf2...325 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Ingen pålitelige og ekte venner avlyser i siste liten fordi det dukket opp noe "bedre". En avtale er en avtale og den holder du. Det er fullstendig respektløst å gjøre noe annet, og enormt dårlig gjort ovenfor venninnen din om du avlyser. Anonymkode: 65f65...a0c 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 altflyter skrev (7 timer siden): Jeg hadde holdt meg til avtalen. Har opplevd litt for mange ganger å være den som inviterte, styrer og lager til mat for så å finne ut i siste liten at halvparten fikk et «bedre» tilbud de heller ville. Det koster penger å invitere til besøk og jeg syntes det er kjedelig å beregne kalkunmiddag til 12 hvis bare 6 dukker opp. Det er unødvendig rett og slett. Det er dårlig gjort og respektløst ovenfor den som inviterer. Hvis du ikke egentlig ville til venninnen din, burde du ikke sagt ja i utgangspunktet. Voks opp og hold deg til avtalen Enig i at det er respektløst å avlyse i siste liten når man er invitert til middag. Venninna mi er imidlertid bortreist frem til i morgen, så vi har ikke noen plan for middagen og ingenting er handlet inn. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Høres ut som mange nærkontakter. Klarer du å holde alle disse under 10 siste uke når du regner inn de andre du har møtt? Jeg ville gått for slektningen. Om ikke annet for å redusere antall nærkontakter. Anonymkode: 88082...665 Kan ikke se at jeg stilte noen spørsmål om hvorvidt jeg klarer å overholde korona-reglene i innlegget mitt. De har jeg stålkontroll på, men takk for innspillet. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette gjør meg så trist. Tenk på venninna di som har satt av en av to dager til sosialisering med deg, og så dropper du det. Og hva med venninna di som skal være med? En avtale er en avtale synes jeg. Å si at du ikke kommer kun en dag før er iallefall dårlig, da har man gjerne handlet inn også. Anonymkode: 80c43...a3a Venninna mi som skal være med, får være med uansett hvem jeg drar til. Hun har ingen å feire med, så måtte jeg valgt av alle hadde jeg uansett valgt å være med henne. Ingen skal sitte alene Takk for svar alle sammen! Jeg reiser til venninna mi som avtalt. Har jo lyst til å være med henne og. Trengte bare å høre fra noen andre at det hadde vært kjipt av meg å avlyse. Tror vi kommer til å få en veldig hyggelig nyttårsfeiring! Anonymkode: d2963...0f0 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har avtalt å feire nyttårs hos ei venninne. Det blir meg, venninna mi, en venninne av meg og tre venninner av henne. I siste liten ble jeg invitert til et familiemedlem som jeg digger å være med, og helt ærlig vil jeg helst dit. Får dårlig samvittighet overfor venninna mi (som jeg også digger) hvis jeg avlyser. Hva ville du gjort? 1. Feiret med jentene. 2. Begynt kvelden med jentene og reist til familiemedlemmet senere på kvelden. 3. Avlyst med venninna og feiret kun med familiemedlem. Jeg får så dårlig samvittighet, men hadde i utgangspunktet lyst til å feire med familiemedlemmet. De begynte imidlertid planleggingen så sent at jeg avtale med venninna mi i mellomtiden.. Anonymkode: d2963...0f0 Nå blir jo ikke de alene om du ikke blir med da Du sier jo selv hvordan du vil ha det, du ønsker å feire med familien din. Slutt å vær feig, ta egne valg i livet. Ring til din venninne å fortell det, at du vil det. Er hun en ekte venn forstår hun dette, blir hun sur og grinete; kutt henne ut. Vennskap handler om å respektere hverandre, ta hensyn til hverandre. Da skal man godta at noen avlyser. Ta egne valg i livet!! Det føles godt, familie er det viktigste du har. Anonymkode: df5d1...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar alle sammen! Jeg reiser til venninna mi som avtalt. Har jo lyst til å være med henne og. Trengte bare å høre fra noen andre at det hadde vært kjipt av meg å avlyse. Tror vi kommer til å få en veldig hyggelig nyttårsfeiring! Anonymkode: d2963...0f0 Ingen andre skal bestemme om du skal avlyse. Typisk norsk: andre må bestemmer hva jeg skal. Finnes de mer kuede mennesker enn norske? Nei. Anonymkode: df5d1...e6e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig i at det er respektløst å avlyse i siste liten når man er invitert til middag. Venninna mi er imidlertid bortreist frem til i morgen, så vi har ikke noen plan for middagen og ingenting er handlet inn. Kan ikke se at jeg stilte noen spørsmål om hvorvidt jeg klarer å overholde korona-reglene i innlegget mitt. De har jeg stålkontroll på, men takk for innspillet. Venninna mi som skal være med, får være med uansett hvem jeg drar til. Hun har ingen å feire med, så måtte jeg valgt av alle hadde jeg uansett valgt å være med henne. Ingen skal sitte alene Takk for svar alle sammen! Jeg reiser til venninna mi som avtalt. Har jo lyst til å være med henne og. Trengte bare å høre fra noen andre at det hadde vært kjipt av meg å avlyse. Tror vi kommer til å få en veldig hyggelig nyttårsfeiring! Anonymkode: d2963...0f0 Synes du gjorde det rette valget. God feiring! Anonymkode: 24c29...6de 1
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen andre skal bestemme om du skal avlyse. Typisk norsk: andre må bestemmer hva jeg skal. Finnes de mer kuede mennesker enn norske? Nei. Anonymkode: df5d1...e6e For et teit innlegg. De som råder TS til å være en høflig gjest som ikke avlyser fordi noe bedre dukket opp i siste liten henviser til alminnelig folkeskikk. Selvsagt gjør TS som hun vil, men jeg kan fortelle deg at jeg vet at hos mine venner er det slik at man ikke avlyser fordi noe bedre dukket opp. Men jeg kan jo legge til at dersom du regner med at vertskapet har forståelse for at du velger noe annet enn dem denne dagen kan du jo være ærlig og si til dem hvorfor du avlyser. Kan du ikke stå i det og være ærlig med dem om dette bør du ikke avlyse. F.eks.: Hei du, når det gjelder selskapet på nyttårsaften må jeg dessverre melde avbud. Dette fordi Hilde, som sitter helt alene, ikke kan dra noe sted på grunn av hundene sine, og hun har invitert meg dit, Jeg synes ikke noen skal være alene på nyttårsaften så da prioriterer jeg henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå