Gå til innhold

Varmepumpa blåser kaldluft!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har varmepumpe her jeg leier og har aldri forstått noe særlig av den. Men sitter nå her og fryser og den blåser kaldluft(!) Det er en Mitsubishi spilt greie. Har satt den opp til 30° men den blåser kaldluft fortsatt. Besøk påsto at det var en airconditioner for kaldluft, men det er varmepumpe. Har googlet. Skjønte ikke mer av det. 

Hva skal jeg stille den inn på for å få det varmt?

Anonymkode: 15b57...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette problemet hadde jeg også, var noe lekasje i gassanlegget i den, du må få reperatør til å sjekke det ut. 

Anonymkode: c85db...e56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparatør var her en måneds tid siden fordi den lagde merkelige lyder. Han sa at den var fin... Prosessor utendørs som lager masse lyd også, men jeg har null peiling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at den står på heat og ikke auto. Hvis ikke det hjelper få noen til å se på den.

Anonymkode: e83dd...d19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan den står på heat engang. Hvilke symboler er hva. Bruksanvisning finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den gjort det lenge? Det kan være et automatisk program som kjører i et par timer for å tømme kondens i rørene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da varmer den vel utendørs og gjør det kjølig inne. Heter jo bare en varmepumpe, er ikke presisert i navnet hvor den den skal varme opp, så skjønner ikke hva du syter over.

Anonymkode: 53666...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da varmer den vel utendørs og gjør det kjølig inne. Heter jo bare en varmepumpe, er ikke presisert i navnet hvor den den skal varme opp, så skjønner ikke hva du syter over.

Hva fader...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilde av en sol eller et snøfnugg i displayet? Skal være bilde av sol for å få varme på pumpen jeg har.

Anonymkode: 4f6e3...e1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det bilde av en sol eller et snøfnugg i displayet? Skal være bilde av sol for å få varme på pumpen jeg har.

Anonymkode: 4f6e3...e1f

Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem tidligere, skjønte ikke hvorfor det ikke ble varmt i leiligheten, mens jeg satt å frøys. Men varmepumpa mi sto på auto, og ikke heat. Står det heat på en knapp på fjernkontrollen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva fader...

Vær vennlig og ikke misbruk navnet til vår fader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde samme problem tidligere, skjønte ikke hvorfor det ikke ble varmt i leiligheten, mens jeg satt å frøys. Men varmepumpa mi sto på auto, og ikke heat. Står det heat på en knapp på fjernkontrollen din?

Det står ikke Heat noen steder. Derimot cool står det men ingenting skjer om man trykker på den heller. Natural flow står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står ikke Heat noen steder. Derimot cool står det men ingenting skjer om man trykker på den heller. Natural flow står. 

Har du prøvd å Google varmepumpa? Jeg vet dessverre ikke..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den avrimer. Går over av seg selv etter en stund om det ikke er noe annet galt. 

Anonymkode: f4cd2...fba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...