Gå til innhold

Kviser av P-plaster!?!

Gjest Shine21

Anbefalte innlegg

Gjest Shine21

Jeg har hatt endel problemer med kviser, kanskje ikke sånn som andre ser (ikke store byller i hele fjeset...men små kviser som kommer og går) men har blitt plagsomt for meg og har vert hos hudlege og fått endel kremer o.l men føler ikke det hjelper så mye....så det eneste som pleier å hjelpe er å legge om kostholdet å spise sunt. å det har jeg nå gjort,men kvisene popper ut fordet! jeg har akk begynt på p-plaster, er på min andre uke nå..kan det ha noe med dette å gjøre??! noen som vet?? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Mentalacne.page.tl

Jeg har også nettopp begynt på P-plaster, samtidig som jeg går på Roaccutan for store kviseproblemer. Og Roaccutane funket utmerket, helt til jeg startet på P-plasteret. Skjønner ikke dette, for det sies at plaseret er gunstig for de som er plaget med kviser, fordi hormonene blir tatt opp gjevnlig i blodet, isteden for piller som er faste doser hver dag, som noen reagerer på.

Mulig det er psyken som gjør det, hvis det ikke er det, så får jeg håpe det er forbigående. Er utrolig irriterende om Roaccutane og P plasteret jobber imot hverandre! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt henge sammen, det er slett ikke uvanlig å få kviser av hormonbaserte prevensjonsmidler som p-piller og p-plaster. At plaster er bedre enn piller, høres ut som ren markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest www.Mentalacne.page.tl

Jeg tok mitt plaster av for et par dager siden. -For godt. Jeg likte idèen, men tydeligvis er min akne ikke bare arvelig, men svært "hormonbasert". Nå har jeg kviser i ansiktet, på bakenden, på undersiden av armen og på albuen. Sære områder. Nekter å gå igjennom en så heftig og alvorlig medikamentkur som Roaccutane, når P-plasteret tydeligvis setter meg tilbake til der jeg var, før jeg begynte med Roa-kuren.

Men det er nok som du sier; det varigerer fra person til person. Jeg har ihvertfall nok hormoner i kroppen fra før av.

Er det noen som vet når disse ekstra hormonene vil gå helt ut av kroppen igjen? Gikk bare på plasteret et par uker, men jeg reagerte altså veldig sterkt på det, etter noen dager.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Hei!

Ja, det er P-plasteret! Jeg startet med p-plasteret for ca. 3 mnd siden, og det resulterte i at jeg fikk masse kviser på ryggen og mellom øynene (har aldri hatt slike kviser på ryggen før/ mellom øynene)

Jeg har nå sluttet på p-plasteret, og er back on track med mitt gamle jeg igjen :D! Du ser forandringene ganske kjapt =P tok meg ca 1 mnd og bli kvitt de fleste kvisene mine.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...