Gå til innhold

Hva slags type personlighet må man ha for å bli en god investor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange forteller meg at jeg har en alt for god personlighet til å følge denne drømmen (å bli aksjemegler). 

Venner forteller meg hele tiden at nesten alle som er jobber innen finans/børsen er; Narsissistiske, egosentriske, antisosiale og psykopatiske mennesker som har et overordnet mål om å bli rike. - Du er neppe den type personen. 

Drømmen min er å leve av børsen og holde på med investeringer, fordi jeg elsker det! Synes det er super interessant. Men kanskje jeg ikke har personligheten? :( 

Anonymkode: 6fb59...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg!

Selvfølgelig har du personligheten! Er selv ganske aktiv i finans-bransjen.
Absolutt alle jeg har møtt, alt fra aksjemeglere til finansstudenter er utrolig varme og gode mennesker! 

Vennene dine sine påstander er bare tull og tøys. Kanskje de har sett litt for mye på "exit"? 
Selvfølgelig vil du møte spesielle og merkelige mennesker, men det vil du i absolutt alle bransjer.

Stol og har troen på deg selv! Følg drømmen. Alt handler om lidenskap, motivasjon og kunnskap i finans, og ikke minst gode holdninger!

Godt nyttår! :)

Skrevet

Ikke hør på de andres fordommer. Hvis drømmen din er å bli aksjemegler så gjør du det. Det viktigste er at du er ordentlig motivert til å lære/jobbe hardt for å nå målet.

Selvsagt har noen negative motiver. Slike folk finner på tvers av yrker. Dine motiver kan jo være positive. F.eks. i forhandlinger kan enkelte jobbe for å en deal som er best for deg, men du kan jobbe for en win-win. Du velger selv om du er ærlig.

Anonymkode: 16cb9...160

Skrevet

Folk er folk uansett hva de ønsker å gjøre karriere av. Alle er forskjellige. Kanskje de er misunnelige fordi det er mulig å tjene veldig gode penger på dette. Selv er jeg privatinvestor og gjør det veldig bra. Jeg pleier ikke å snakke om det, jeg studerer noe helt annet ved siden av og svarer alltid student når noen "nye" spør hva jeg driver med. Men det er ikke fordi jeg skammer meg, det er fordi jeg ikke ønsker falske bekjentskaper som vil være med meg fordi jeg tjener godt. Forteller det alltid når jeg først har blitt kjent med noen. Følg drømmen din du, det er ditt liv :)

Anonymkode: 31c2f...41e

Skrevet

Jeg kjenner mange i bransjen. Og er like mange personligheter som du finner ellers i samfunnet ;)

Det er imidlertid krevende. Det kreves gode karakterer fra tung mastergrad, og de første årene må man virkelig stå på med mye overtid for å jobbe seg inn. 

Anonymkode: 5ea3c...e4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...