Gå til innhold

Stranda pinnekjøtt og utvanning

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt noe som heter Stranda pinnekjøtt av lammesadel. Det står på pakken at det skal vannes ut i 36 timer men jeg syns det høres fryktelig lenge ut. jeg har pleid å vanne ut i ca 15-20 timer og syns det er mer enn nok.

Er det noen som har prøvd dette pinnekjøttet med mindre utvanning og fått det bra til ?:fnise:

Anonymkode: 0b569...190

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1437261-stranda-pinnekj%C3%B8tt-og-utvanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har nok å gjøre med at de kjøttstykkene der er tykkere enn vanlig pinnekjøtt. På vanlig pinnekjøtt så merker man at de lange ribbene pleier å være passe, mens de små "trekantene" på enden kan være ganske salte hvis det ikke har fått rikelig med vannetid. Når du nå har kjøtt som bare består av tykke trekantstykker så trenger det nok litt lengre tid til utvanning. Ville nok gitt det ihvertfall minst 24t.

Hvis du ikke får tid til å vanne det ut lenge nok, så kan du forsøke å bytte vann ganske hyppig og bruke litt lunkent vann når vannet skiftes for da trekkes saltet ut fortere. Samt at du kan faktisk trekke kjøttet i vannet når det skal kokes istedenfor å dampe det.

Anonymkode: acb8c...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...