Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart et år siden gikk jeg inn i et forhold med min nåværende kjæreste. I perioden før visste jeg at han tidligere drev med kokain og hasj. Andre sterkere saker har jeg ikke hørt noe om.

Jeg vet at han ved noen anledninger hadde ruset seg på kokain da vi møttes (før vi ble sammen og generelt etter fester), men jeg ga han streng beskjed om at jeg ikke ville møtes om han var påvirket. Om han gjorde det da vi ikke var sammen brydde jeg meg ikke så mye om. Jeg liker generelt bare ikke å være i nærheten av folk som er påvirket, spesielt ikke alene. Dette forstod han godt og lovet å passe på.

Da vi ble sammen fikk jeg inntrykk av at han skulle stoppe med både hasj og kokain. Ikke bare fordi han faktisk sa at han skulle slutte, men også fordi han sa at han ikke likte oppførselen sin rundt andre. 

Det er verdt å nevne at i den perioden han var mest aktiv med disse rusmidlene var russetiden fulgt av et par år til, da spesielt med den «russebuss» guttegjengen han var i. 

Han er en rolig type og jeg er veldig glad i han. Problemet er at jeg er usikker på om jeg faktisk kan stole på han.
For et par dager siden fikk jeg vite at han hadde røyket hasj med en kompis for en stund siden, og løyet til meg om det. Jeg har sagt at jeg ikke har så mye imot en røyk i ny og ned, så lenge det ikke blir for mye. Jeg forstår ikke helt hvorfor han løy om det og det kom også frem at det har skjedd et par andre gsnger også, der jeg i ettertid har spurt om de gjorde noe og han har svart nei. 

Jeg forstår ikke hvorfor han har løyet om dette og hvertfall ikke når han vet at jeg ikke synes hasj er et stort problem. Jeg er litt redd for at dette kan føre til at han begynner med kokain igjen, da denne kompisen er en av guttene fra denne «russebussgjengen». Han har for det meste tatt avstand fra dem, før vi møttes, men alltid hengt litt med denne kompisen. 

nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre og om det er verdt å gå enda dypere inn i dette forholdet. Det ville allerede være vanskelig å gå fra han nå, men kan se for meg st det vil bli enda vanskeligere om noen år, dersom han plutselig blir avhengig igjen. (Han har påstått at han aldri var avhengig, men at han tok det fordi det var gøy, på samme måte som st sndre drikker alkohol)

Anonymkode: aba3a...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokain er alvorlige greier, pakk sammen og stikk,  du kan ikke hjelpe ham samme hva han sier. 

Anonymkode: fa614...883

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kokain er alvorlige greier, pakk sammen og stikk,  du kan ikke hjelpe ham samme hva han sier. 

Anonymkode: fa614...883

Nå er det jo ganske usikkert om han driver med det akkurat nå. Tviler egentlig sterkt på det. Er vel mulig å vokse ut av den perioden mtp at det var rundt russetid og friår. Han har jo fått nye venner som ikke driver med det.

hvor alvorlig er det egentlig om man uten problem greier å holde seg unna over lengre tid?

Anonymkode: aba3a...692

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...