Gå til innhold

Who mener at corona viruset vil til slutt bli en endemi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/nyheter/11861250/

Har sagt dette hele veien selv, at dette er noe vi alle må lære oss å leve med. Det er derfor viktig at folk flest tar vaksine, fordi vi blir ikke kvitt det.

Er du enig eller ikke med Who? Hva er dine meninger rundt dette?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken meninger oss medborgere har, er mest bare gjetninger. Men jeg tipper denne her går over, den er nødt til det for at samfunnet skal overleve. 

Men jeg er noe pessimist i forhold til hva som kommer senere og er nogså sikker på at vi mennesker har vært heldige de siste 100 årene med tanke på hva som kan treffe oss av katastrofer. Hadde håpet at korona pandemien kunne få oss til å begynne med andre tankeganger rundt hvordan våre samfunn er strukturert, men nei. For den er ikke robust nok hvis noe virkelig ødeleggende slår til og det vil skje, garantert. 

Vi har teknologi til å være robuste og være forberedt på store katastrofer. Men fremdeles skal vi ikke tenke nytt på noen som helst måte. Det er heller ikke utenkelig at verre virus finnes eller bakterier. Hvis kloden får seg et treff av en skikkelig sol storm er morroa over ganske kjapt. Da er det ikke bare å frakte mat fra argentina til norge over natten. 

• Liker 2
Gjest Godhelg2019
Skrevet

Vi skal ikke drive med gjetting - det er det du vil at vi skal drive med. Da blir det kaos!

Skrevet
21 minutter siden, tussi84 said:

https://www.tv2.no/nyheter/11861250/

Har sagt dette hele veien selv, at dette er noe vi alle må lære oss å leve med. Det er derfor viktig at folk flest tar vaksine, fordi vi blir ikke kvitt det.

Er du enig eller ikke med Who? Hva er dine meninger rundt dette?

At det kan bli en endemi, betyr ikke at det blir det. Men det er greit å ta de forholdsreglene som eventuelt kan tas, om det nå blir sånn.

Dette er forøvrig tanker som var fremme i mediene i mars i år.

• Liker 4
Skrevet

Svineinfluensaen ble kalt en pandemi (selv om det var få døde iallefall i forhold til de som ble registrert med sars cov 2). Og nå er den i omløp fremdeles. Influensavirus er her. Influensaviruset som forårsaket «spanskesyken» er fremdeles her. Spanskesyken -Pandemien sluttet å være pandemi- og viruset er fremdeles her. (Etterhvert som flere har hatt viruset er det ikke lenger en pandemi).Dette er noe vi lever med. Uten at alle er tvunget til vaksine for å ha et mer normalt samfunn. Men dette viruset- sars cov 2 skal man altså leve i konstant redsel for? 

• Liker 9
Skrevet

Ja det bør vel ikke komme som noen overraskelse, det er den veien det har gått med alle andre virus i historien, overraskelsen, om det er noen, er vel at WHO kommer fram til det først nå....

• Liker 6
Skrevet
9 hours ago, kikkana said:

Hvis kloden får seg et treff av en skikkelig sol storm er morroa over ganske kjapt. Da er det ikke bare å frakte mat fra argentina til norge over natten. 

Jeg husker jeg leste om at et område i Canada ble truffet av solstorm og var slått ut: https://www.nasa.gov/topics/earth/features/sun_darkness.html 

Det varte «bare» i 12 timer, men hva om det hadde vart i flere dager :sjokkbla:

9 hours ago, kikkana said:

Men fremdeles skal vi ikke tenke nytt på noen som helst måte. 

Virker som om folk ikke vil– de vil tilbake til normalen og normalen skal være slik det var, den kan ikke bli en ny en. 

Angående spørsmålet, jeg er forberedt på at det kan vare, men jeg håper at vaksine kan gi nok beskyttelse så vi slipper å miste flere til corona. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for antivaksinasjonsdebatt. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
mima skrev (På 29.12.2020 den 22.56):

Svineinfluensaen ble kalt en pandemi (selv om det var få døde iallefall i forhold til de som ble registrert med sars cov 2). Og nå er den i omløp fremdeles. Influensavirus er her. Influensaviruset som forårsaket «spanskesyken» er fremdeles her. Spanskesyken -Pandemien sluttet å være pandemi- og viruset er fremdeles her. (Etterhvert som flere har hatt viruset er det ikke lenger en pandemi).Dette er noe vi lever med. Uten at alle er tvunget til vaksine for å ha et mer normalt samfunn. Men dette viruset- sars cov 2 skal man altså leve i konstant redsel for? 

Byllepest aka svartedauden bryter også ut årlig. 

Skrevet

"Who mener at corona viruset vil til slutt bli en endemi."

I too mener at dette antageligvis blir noe vi "må" leve med i lange tider. Dvs. noe lignende influenzzza. Håper bare det ikke er en av de møkka virusene som har lang mer alvorlige konsekvenser i form av senskader osv... 

Gruer meg allerede til spekkhogger-corona og søvkrevid-88 :sprettoy:

• Opprett ny...