Gå til innhold

Keisersnitt Ahus, først barsel, og så på barselhotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jordmor sa til meg at første natt etter keisersnitt må tilbringes på barsel. Der er det dobbeltrom og noen få enkeltrom. Kun 3t besøkstid av far. 

Deretter kan man overflyttes til barselhotellet med far når man er frisk nok etter operasjonen. Da kan far være med helt til man skrives ut. 

Noen som har opplevd dette? En annen jordmor sa at dette ikke er mulig. Hva er sant? Ble du overført til barselhotellet eller måtte/ville du være på barselavdelingen? 

Anonymkode: f7398...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KS på ahus i 2018. Fikk enerom og kun opphold på barsel. Hjem etter 3 dager.

Anonymkode: 82cc1...fcf

Skrevet

På SUS får man ikke være på barselhotellet i det hele tatt egger ks.. Var 3 dager på barsel, far fikk ikke sove over (før korona). 2 netter på tomannsrom. 

Anonymkode: dae3d...350

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

KS på ahus i 2018. Fikk enerom og kun opphold på barsel. Hjem etter 3 dager.

Takk for svar. Lurer på om enerommene "spares" til planlagte keisersnitt? Eller går det kun på tilgjengelighet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På SUS får man ikke være på barselhotellet i det hele tatt egger ks.. Var 3 dager på barsel, far fikk ikke sove over (før korona). 2 netter på tomannsrom. 

Anonymkode: dae3d...350

Har et stort ønske om enerom - helst med far - etter en svært slitsom barseltid forrige fødsel. Fikk ikke ro og sov ikke på nesten tre døgn. 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Lurer på om enerommene "spares" til planlagte keisersnitt? Eller går det kun på tilgjengelighet? 

Jeg hadde katastrofesnitt, så ikke i mitt tilfelle iallefall. Jeg ble forklart at på grunn av en ekstremt tøff fødsel tenkte de at jeg hadde særskilt behov for fred og ro, og at de dermed ville sørge for enerom til meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

De prøver å fordele det på de som trenger det mest, men ikke nødvendigvis bare ks. 

Akkurat nå er enerom forbeholdt de som er i isolasjon/karantene pga. korona. 

Jeg fikk ikke flytte til hotellet da jeg hadde ks i høst. Korona var begrunnelsen. 

Anonymkode: 709bd...ba3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De prøver å fordele det på de som trenger det mest, men ikke nødvendigvis bare ks. 

Akkurat nå er enerom forbeholdt de som er i isolasjon/karantene pga. korona. 

Jeg fikk ikke flytte til hotellet da jeg hadde ks i høst. Korona var begrunnelsen. 

Anonymkode: 709bd...ba3

Ja, alt er så usikkert. Kjedelig å ha termin i januar 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...