Gå til innhold

Dress eller dress på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt har vi feiret nyttårsaften med storfamilien, men i år lar ikke dette seg gjøre på grunn av pandemien. Likevel planlegger vi å samles ute akkurat rundt midnatt for å sende opp raketter. De har mye uteplass så det skal gå fint uten at vi bryter noe regler. I den anledning har jeg tenkt på om det er vits å pynte barna, eller om vi bare skal ha på dem vanlige uteklær. Normalt sett har de pyntet seg, men da har det også vært selskap både før og etter. 

Hvordan har dere pleid å gjøre dette, og hvordan gjør dere det i år? 

Anonymkode: d6a41...1aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig sak. Tidligere har mine brukt uteklær frem til 8-9 års alderen og vært pyntet etter det. Tror dette er veldig individuelt. Både vært i selskap der 5 åringer har vært pyntet og selskap der 12 åringer har hatt på vanlig uteklær. I år vet jeg ikke helt hvordan vi gjør det.

Skrevet

La barna få bestemme selv i dette annerledes året. 

Anonymkode: 92a45...62a

Skrevet

Da vi var små, var vi alltid pyntet nyttårsaften enten det var selskap eller ei. Det var tross alt finere middag og litt høytidelig. 

Vi skiftet gjerne klær når det nærmet seg midnatt, til noe som passet litt bedre å være ute i enn nylonstrømper og bukse med press. På Vestlandet kunne det være alt fra joggebukse til regntøy - en sjelden gang var det behov for vinterdress og/eller lue.

Fritt oversatt kan du gjøre akkurat som du vil, det er lov å pynte seg for bare husstanden til middag, det er mer enn OK å dra på ungene passende utetøy for å se på raketter.

Anonymkode: 9e94d...4ca

Skrevet

Selvfølgelig pynter vi oss på nyttårsaften. Dere skal vel feire selv, om ikke annet spise middag på kvelden, se film osv? Ikke dekke bord, ha dessert? 

Anonymkode: a63c3...d07

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Virker som dere tenker som oss. Tenker å feire med bedre middag og sånn, men mer usikker på om der er vits å være pyntet når vi sender opp fyrverkeri. 

Anonymkode: d6a41...1aa

Skrevet

Jeg syns man pynter seg til middag på nyttårsaften uavhengig av antall gjester og så kler man seg praktisk når man skal ut i kulda og se på raketter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...