AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #41 Del Skrevet 2. januar 2021 Jeg synes også jeg ser tynnere ut i speilet, der jeg poserer til meg selv. Men om jeg får øye på meg selv i butikkvinduet, så lurer jeg på hvem den lille bolla er🤷♀️ Anonymkode: d6798...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pus123 Skrevet 4. januar 2021 #42 Del Skrevet 4. januar 2021 (endret) Jeg kjenner meg igjen i dette. Er 161 cm høy, og veide 72 kg etter svangerskap. Følte meg ikke overvektig, men då jeg så bilder av med selv så jeg "en annen person" . I romjulen for ett år siden bestemte jeg meg for å ta grep, og har gått ned 12 kg. Bmi fr 25 til 22.5. Merker klær har blitt for store, men har problem med å se vektnedgangen selv.. Endret 4. januar 2021 av Pus123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #43 Del Skrevet 6. januar 2021 For meg har selvoppfatningen til dels endret seg med vektnedgangen. Ja, jeg ser at jeg er smalere og mer "normal"/mindre lubben. Men jeg legger også veldig mye bedre merke til gjenværende "forbedringspotensiale" som egentlig er litt absurd siden de områdene må ha druknet i fett for 10 kilo siden. Det skyldes vel at jeg gradvis venner meg til den "nye kroppen", og har justert forventningene og kritikken deretter. Så jeg skal ned litt til, men forholder meg nå mer rigid til vekt og BMI for å prøve å ha et litt objektivt syn på hva jeg bør sikte meg inn på (så for min del er det like mye for å ha en pekepinn på vekt jeg må holde meg OVER så vel som UNDER). Anonymkode: ba740...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 6. januar 2021 #44 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 12.05): Jeg hadde samme åpenbaring denne sommeren selv. Har alltid svingt mellom en BMI på 22 og 24 "naturlig" og det har paradoksalt nok blitt en slags hvilepute for meg, siden det er "innenfor normalen". Har derfor tenkt at jeg er helt "normal, på grensen til slank", tross en livsstil med mye øl, vin, restaurantspising og lat livsstil. Så noen lettkledde bilder av meg selv fra sommeren i år, bilder jeg ikke hadde tatt selv og der jeg ikke var klar over at jeg ble tatt bilde av. Fikk nærmest helt sjokk. Det utløste at jeg endelig først og fremst begynte med trening igjen, og gradvis også forbedret kostholdet og generell livsstil (feks sluttet å være ølhund, drikker knapt alkohol lenger - kanskje den faktoren som har gjort størst utslag på vekta). Nå har jeg gått ned til en BMI på rundt 20-21 (og går fremdeles sakte, men sikkert nedover). Det er rart å se at først nå ser kroppen min "vanlig" ut, egentlig (ikke for tynn, ikke for lubben). Jeg har hele tiden sett på meg selv slik tidligere, selv med 5-10 kilo mer på kroppen. Veldig rart hvordan man ser en annen person i speilet daglig kontra sannheten levert på bilder i et uoppmerksomt øyeblikk. Anonymkode: ba740...591 Men.... det har jo ingenting med helse å gjøre? Heller hva man synes er estetisk penest? Om man faktisk spiser helt normalt og er normalt aktiv - og heller ikke har noen helseplager knyttet til vekt er det jo ingen helsemessig grunn til å øke/senke vekt. Man har ikke et forvridd kroppsbilde av den grunn. Man har derimot det om kun lav eller høy kvalifiserer som «normal» ihht speilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #45 Del Skrevet 7. januar 2021 On 1/6/2021 at 12:22 PM, Fnuggolina said: Men.... det har jo ingenting med helse å gjøre? Heller hva man synes er estetisk penest? Om man faktisk spiser helt normalt og er normalt aktiv - og heller ikke har noen helseplager knyttet til vekt er det jo ingen helsemessig grunn til å øke/senke vekt. Man har ikke et forvridd kroppsbilde av den grunn. Man har derimot det om kun lav eller høy kvalifiserer som «normal» ihht speilet. Nei, jeg oppfattet det heller ikke som at tråden utelukkende handlet om helse? TS er jo innenfor normalen og spiser relativt sunt, etter hva jeg leste. Tolket det mer som en kommentar til hvordan man oppfatter sin egen kropp rent estetisk (fornøyd når man ser seg i speilet, men sjokkert når man ser bilder man ikke poserer på). Jeg mener absolutt ikke at man trenger å gå ned i vekt om man er sunn og normal og har det bra med seg selv. For min del handler det defintiivt om et estestisk element, det gjør det vel hos mange som ønsker å gå ned i vekt / trene / endre kroppen. Men vektnedgangen og kroppsendringen er også knyttet opp mot helse (for MIN del) i det at jeg har gjort andre endringer og grep i livsstil underveis (droppet alkohol, usunn mat, store porsjoner, m.m.). Anonymkode: ba740...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå