AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Hei, er det liv laga? Vi har nettopp begynt å date, men når vi er såpass forskjellige akkurat her, hvordan blir det videre? Vi er begge voksne og bør se etter «the one», men er kjempeglad i fyren, men vil ikke kaste bort tid hvis det allerede er dødsdømt og jeg bare har forelskelsesbrillene på. Anonymkode: a597e...8d7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Om han er veganer så ikke laktoseintoleranse et problem hvertfall. Om veganisme er noe som ikke passer inn i ditt liv så er det jo et enkelt valg, men det er jo du som må vurdere ut fra personen og nivået av ekstremitet. I mitt liv hadde ikke en slik -isme passet inn, alt for mange tilpasninger både for meg, venner og familie. Anonymkode: a0a4a...225 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Veganer er spesielt... Anonymkode: d2ac4...d0c 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Tenk å få ha all sjokoladen alene 🙂 Om dette er liv laga må dere kanskje bare prøve dere frem og se. Kan jo fint spise vegansk du også, men få lov å spise kjøtt i helgene f.eks. Men, gi aldri fra deg sjokoladen! Anonymkode: 2e9de...e9f 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er gift med en veganer. Null problem. Anonymkode: 788ae...fe4
Kaptein Klein Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Hvis du selv har lav libido er en mannlig veganer ypperslig, da han ikke vil ha tilstrekkelig hormonproduksjon til å mase om sex. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Kaptein Klein skrev (Akkurat nå): Hvis du selv har lav libido er en mannlig veganer ypperslig, da han ikke vil ha tilstrekkelig hormonproduksjon til å mase om sex. Er dette påvist noe sted? Mannen min maser like mye om sex, selv etter at han ble veganer. Anonymkode: 788ae...fe4 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Laktoseintoleranse har ikke noe å si når han er veganer, da spiser han jo ikke noe fra kua uansett. Det som spørs mye er jo hvordan veganeren forholder seg til at den andre spiser kjøtt. Anonymkode: ff97b...4a8 2
Hedy Lamarr Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Hadde ikke vurdert det, tror jeg. Mat er altfor viktig for meg, og selv om jeg godt kan spise vegansk en gang i blant så er jeg altfor glad i hele spekteret av matvarer til ikke eksperimentere, smake og nyte alt det som finnes der ute i stadig nye varianter og sammensetninger. Og så dele de måltidene med min kjære. Dere kan jo bli enige om å hver lage deres egen mat om dere flytter sammen, og om du tror det funker. Men da må du få ha din blodige biff og serranoskinke i kjøleskapet, og bruke stekepanna til å speile egg og steke andebryst, ellers må dere jo omtrent ha hvert deres kjøkken. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Kommer helt an på hvordan han forholder seg til at andre spiser kjøtt. Jeg kunne levd med en veganer som holdt kjeft og spiste linsene sine i fordraglighet, men jeg kunne ikke levd med en veganer som nektet meg å spise kjøtt og guilttrippet meg hver gang jeg gjorde det. Aldri. Anonymkode: 5aa59...948 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Så lenge han ikke er en såkalt 'sint veganer' som prøver å få alle rundt til å spise vegansk, og du ikke er en 'jeg er huleboer wraaar!' kjøtteter som gjør narr av andre sine matvaner, så bør det ikke blir noe problem. Jeg spiser verken kjøtt eller melk. Vokste opp i en stor familie hvor alle gjorde det, og vi hadde ingen problemer. Har også vært i forhold hvor han spiser kjøtt og melk. Ikke noe problem. Vi tilpasser middagen så vi begge får kost oss Anonymkode: be2f4...aca 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 Da må dere enten lage hver deres middag, eller så blir det veganermiddag det er ikke verre enn det. Jeg og mannen spiser veldig ulikt på dagtid, deler bare middag sammen i ukedager, og lager frokost i helgen. Så lenge dere kan respektere ulikhetene og ingen av dere prøver å endre den andre så bør det gå fint. Men er han ekstrem veganer som sakte men sikkert fjerner ull ut av huset og gir deg dårlig samvittighet, så hadde ikke jeg giddet. Anonymkode: 33e95...c01
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Hørt om mannen som hadde glutenallergi, men kjerringa hadde bollemus? 😜 Anonymkode: 98668...c8b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Veganere er jo gærne. Og nei, det handler ikke bare om mat for dem. Tror nesten det er enklere å være sammen med en muslim enn en veganer. Anonymkode: 604f5...fce 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Jeg hadde godtatt det dersom 1. han lagde maten når vi skulle spise sammen, spesielt i starten (og om den var god) 2. han respekterte at jeg ikke spiste vegansk og at jeg kunne lagd dette til meg selv uten at han ble sur 3. han ikke maser om at jeg må bli veganer 4. ikke oppfører seg nedlatende angående mine matvaner Anonymkode: 39400...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Spørs litt på dere. Jeg kunne aldri vært sammen med en kjøttspiser. Min sluttet raskt å spise det når han ble sammen med meg. Hadde han ikke det, hadde det ikke blitt oss. Anonymkode: 2d1a3...37b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Du kan jo fint spise vegansk mat og vanlig sjokolade! Vegansk mat er grådig godt! Et viktig spørsmål er jo om han er av den sære veganer-typen, er veganer uten å være den sære typen og er detbare fordi han vil, altså uten den veganske religionen, eller om han er veganer pga matallergi. De to siste er av den normale sorten og går som regel fint å være i lag med, er han derimot den første typen kan det bli vanskelig for deg pga måten han vil være på ovenfor kjøttspisere... Anonymkode: 24323...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå