AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Vi er en stor familie/ slekt. Vi har 3 barn og vi jeg har søsken med 3 barn hver pluss våre foreldre. Vi har hatt familieselskap både med min og mannens familie hele jula. Dvs. 5 familieselskap på rad. På nyttårsaften er vi invitert til mannens bror med familie, men vi har takket nei. Vi har lyst å bare feire hjemme oss 5 og vi trenger virkelig noen dager uten folk. Altså misforstå leg rett, det er veldig hyggelig å feire sammen med andre, men vi trenger litt alenetid i løpet av jula også. nå er de sur fordi vi er «sær» og vil være alene. Får kommentarer som: dere har jo gått til dekket bord hver dag osv. vi har hatt ett juleselskap hjemme med middag og dessert. Og vi ønsker å lage kalkun og bare være oss nyttårsaften. selv om vi har vært hos andre i selskap er det travelt å være så mange sammen hver dag. er vi sære? broren og familien skal ha andre gjester enn oss, så det er ikke det at de blir alene Anonymkode: 822c7...cbd 5
Honey Dew Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Synes ikke dere er sære. Det kan bli for mye også. Gjør det dere føler er best for dere og ikke hør på disse som forventer at dere skal stille opp. 12
Gjest ti10 Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Jeg synes ikke det, og jeg vet om flere som enten er helt alene og bare koser seg på egen hånd eller feirer med samboer på nyttårsaften. Men jeg har også fått reaksjon fra andre som om det var noe veldig spesielt å ikke dra på fest den dagen. Det har vel med vaner og preferanser å gjøre, men det er ikke SÅ uvanlig å ikke ha planer nyttårsaften.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 ti10 skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke det, og jeg vet om flere som enten er helt alene og bare koser seg på egen hånd eller feirer med samboer på nyttårsaften. Men jeg har også fått reaksjon fra andre som om det var noe veldig spesielt å ikke dra på fest den dagen. Det har vel med vaner og preferanser å gjøre, men det er ikke SÅ uvanlig å ikke ha planer nyttårsaften. Vi er jo en familie på 5 som skal feire sammen. Var ekstremt sliten av jobben helt inn mot jul. Og juleferien er jo tid for familieselskap osv. men det skal ikke være slik at en trenger «ferie etter ferien» hvis du skjønner. 4 Jan er det fullt kjør på jobb igjen, og vi trenger å slappe av noen dager før sirkuset begynner på igjen Anonymkode: 822c7...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Vet ikke om dere er sære. Men litt uhøflig er det jo å takke nei når man ikke har planer. Anonymkode: 88a20...eb2 1
Gjest ti10 Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er jo en familie på 5 som skal feire sammen. Var ekstremt sliten av jobben helt inn mot jul. Og juleferien er jo tid for familieselskap osv. men det skal ikke være slik at en trenger «ferie etter ferien» hvis du skjønner. 4 Jan er det fullt kjør på jobb igjen, og vi trenger å slappe av noen dager før sirkuset begynner på igjen Anonymkode: 822c7...cbd Men da sier du det, at dere vil feire bare dere. Hvis folk velger å bli fornærmet av det, når dere nå nettopp har vært i selskap med dem, da får de bare bli det.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om dere er sære. Men litt uhøflig er det jo å takke nei når man ikke har planer. Anonymkode: 88a20...eb2 Jeg er helt uenig. De har jo planer, de skal feire hjemme med kjernefamilien. Anonymkode: 45e2f...bf8 31
Gjest ti10 Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om dere er sære. Men litt uhøflig er det jo å takke nei når man ikke har planer. Anonymkode: 88a20...eb2 Uhøflig fordi de ikke orker like mye selskapelighet som resten av familien? Hun sier jo at de allerede har vært i 5 familieselskaper i jula, blant annet med disse som inviterer, så det er ikke akkurat sånn at hun unngår dem konsekvent og nekter å ha noe med dem å gjøre. Folk må jo få lov til å slappe litt av og hente seg inn før hverdagene begynner igjen. Jeg skjønner henne veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Jeg synes dere er sære. Én dag til klarer dere. Det blir nok av dager dere kan sitte alene og sture fremover. Anonymkode: 8dcf0...2dd 2
Sensi Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er helt uenig. De har jo planer, de skal feire hjemme med kjernefamilien. Anonymkode: 45e2f...bf8 Enig. Syns heller ikke det er uhøflig å takke nei. Spesielt når man har møttes i jul/romjul. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Jeg vet vår familie gjerne vil være med oss. Vi har to babyer på noen måneder, så de synes det er stas. Vi sørget for å ha en dag til hver side av familien i julen. På nyttårsaften sa vi pent at vi kunne ville være oss i husstanden ☺️ Covid også gjør at vi føler det er best å bare være husstanden! Anonymkode: aa21c...d98 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 I så fall er vi sære hvert år. Ikke uvanlig, kjenner mange som bare feirer "med seg selv". Særlig med yngre barn er det jo et gedigent pes å feire nyttårsaften borte... Anonymkode: 76234...c32 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Jeg tar uhøflig any day fremfor tvangsbesøk. Selv skal jeg kose meg hjemme med to barn og beina på bordet. Anonymkode: 1a9ae...c6b 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 Vi feirer alene! Vi er kun borte på lunsj og middag, men kvelden er som alle andre kvelder, bortsett fra rakketter. Det er så deilig! Anonymkode: ad451...abf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet ikke om dere er sære. Men litt uhøflig er det jo å takke nei når man ikke har planer. Anonymkode: 88a20...eb2 Nei. Det er ikke uhøflig å takke nei til noe man ikke har lyst til. Det er ikke snakk om et bryllup eller begravelse, liksom. Anonymkode: 67a61...108 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Dere har allerede vært i fem selskap på rad, og det går vel egentlig i mot nasjonale anbefalinger med tanke på covid. Jeg hadde glatt takket nei som dere. Anonymkode: 35bd1...c6c 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Hørt om corona? Anonymkode: 55dc4...642 13
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Jeg synes ikke dere er sære. Jeg og mannen ønsker også å være hjemme med barna. Synes heller det er de som blir sure fordi dere takker nei som er sære. Det er lov å takke nei uten at man er sær. Anonymkode: 9dfc7...5db 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet ikke om dere er sære. Men litt uhøflig er det jo å takke nei når man ikke har planer. Anonymkode: 88a20...eb2 Nei det er det ikke, da har du misforstått noe essensielt. Det som er uhøflig det er å bli sur og fornærmet fordi folk takker nei til en invitasjon. Det er disse som er sære. Anonymkode: 9dfc7...5db 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 Hva med Corona regler? Er ikke det max 5 personer i tillegg til sin egen husstand? Eller gjelder det ikke lenger? 🤷♀️ Anonymkode: f1e5a...853 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå