n1507 Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 (endret) Jeg og eksen var sammen i nesten 1 år. Ble slutt nå i høst. Forholdet vårt var bra, men vi forsto kanskje ikke helt hverandre til en hver tid, ble litt krangling av det. Men disse kranglene eller bagatellene var aldri noe stort, vi ordnet alltid opp med en gang. Han flyttet nå i høst for å studere, og noen dager etter slo han opp helt plutselig. Grunnen hans var at avstand ikke funket. Han sier han elsker meg fremdeles og hvis han skal være sammen med noen så er det meg. Vi holdt kontakten i over 2 mnd til han kom hjem en periode, og vi møttes for å snakke første gang etter bruddet. Det endte i sex og alt va som før egentlig. Men han ville fremdeles ikke bli sammen. Etter dette trengte jeg avstand, så vi snakket ikke på over 1 mnd. Han kom hjem nå på juleferie, og vi møttes igjen. Det endte såklart i sex og alt det gode. Han fortalte at denne siste måneden hadde vært utrolig tung fordi han ikke kunne snakke med meg som før. Men han ville fremdeles ikke prøve på nytt. Han er så fast bestemt på av avstand ikke funker. Etter dette siste møtet snakket vi bare lett om at vi er verdt å vente på, fordi vi begge synes vi har det veldig bra sammen. Etter dette har vi holdt kontakten, og snakket som om vi skulle vært i et forhold til tider. Men det gjør fremdeles vondt. Jeg har så inderlig lyst at vi skal funke igjen, fordi jeg har så mye følelser for han. Skal jeg vente eller la han gå?.. har lest en del tråder her om lignende, at eksen vil holde kontakten for sex osv, og det har jeg tenkt kan være tilfelle her, men det virker bare så rart. Han sier han har følelser for meg, ingen andre gjør han så kåt som meg, han vil ikke se meg med andre og han savner meg og tenker på meg til en hver tid. Er dette noe å vente på? Jeg klarer ikke være der den dagen han finner seg en ny.. det vil jeg ikke tenke på en gang. Endret 29. desember 2020 av n1507
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Her har vi klassikeren «i pose og sekk». Han skal holde deg varm så han kan få «kjærlighet og sex» når han er hjemme på besøk, og han har deg som sikkerhetsnett. I tillegg skal han være singel mens han studerer så han kan ligge med andre/finne noen bedre, uten å ha dårlig samvittighet fordi han er jo tross alt singel.... Still krav eller dropp ham. Anonymkode: 3cca6...207 17
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her har vi klassikeren «i pose og sekk». Han skal holde deg varm så han kan få «kjærlighet og sex» når han er hjemme på besøk, og han har deg som sikkerhetsnett. I tillegg skal han være singel mens han studerer så han kan ligge med andre/finne noen bedre, uten å ha dårlig samvittighet fordi han er jo tross alt singel.... Still krav eller dropp ham. Anonymkode: 3cca6...207 Hvilke krav skal jeg stille? Vil virkelig ikke miste han, men samtidig vil jeg ikke bli brukt på den måten.. Vi har avtalt å møtes neste uke før han reiser.. Anonymkode: ee3bc...870
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke krav skal jeg stille? Vil virkelig ikke miste han, men samtidig vil jeg ikke bli brukt på den måten.. Vi har avtalt å møtes neste uke før han reiser.. Anonymkode: ee3bc...870 1. Være kjærester som tidligere med alt det innebar for dere. Mest sannsynlig å være trofast blant annet. Det vil si at han IKKE skal leve singellivet som student. Besøk av hverandre må prioriteres. 2. Du kan velge å være «ventejente» som sitter og logrer med en gang han kommer hjem på besøk og tømmer seg. 3. Null kontakt. Anonymkode: 3cca6...207 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Må tillegge at han lever drømmen nå, det beste fra to verdener og du stiller villig opp, logrende... du blir 100% brukt. dette går utover verdigheten og selvbildet ditt etterhvert. Heller finn deg en som går «all in» med deg. Ikke ligg med ham neste gang dersom han sier nei til å være kjærester. Anonymkode: 3cca6...207 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilke krav skal jeg stille? Vil virkelig ikke miste han, men samtidig vil jeg ikke bli brukt på den måten.. Vi har avtalt å møtes neste uke før han reiser.. Anonymkode: ee3bc...870 Ha han nær deg når du trenger det, ha sex når du vil, men takle å bli dumpet igjen. Da har du det faktisk på dine premisser. Anonymkode: f181a...668
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Nei dette er ikke enkelt det forstår jeg. Jeg hadde ikke godtatt den strategien hans. Prøv å være den som setter ned foten, du vil uansett føle deg bedre enn å leve i sånn usikkerhet. Det handler om å respektere seg selv også. Ikke møt ham neste uke. du skal se at han etterhvert kommer når du viser mindre interesse. lykke til! Anonymkode: 087e1...3eb 3
n1507 Skrevet 29. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2020 Jeg vet jo innerst inne at jeg burde gi slipp, men det er fryktelig vanskelig. Spesielt når man vet at det kunne funket, eneste problemet er at han ikke «klarer» avstand. Han sier selv at hvis han ikke hadde flyttet så hadde det vært annerledes. Nesten så man vurderer å bare stå i det, i håp om at han vil bli sammen igjen. Men vet det er idiotisk, blir jo bare mer og mer såret.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Virker som du ikke vil innse hva det dreier seg om. Han har gjort det slutt med deg, fordi han vil videre- men samtidig ønsker sexen fra deg. Du, på den andre siden, tar hva du kan få av han. Du vil være sammen med han, men tar hans hjemturvisiter og sexen- fordi det er det eneste du kan få av ham. Du har en fot innenfor og en fot utenfor. Han får sine behov tilfredsstilt, men du får ikke dine. Er det alt du er verdt? Altså. Når han kommer hjem og vil ligge med deg osv, så må du si at det skjer kun når dere er i et forhold. Så kan ha ta stilling til om han vil ha deg eller ikke. Det vil han sannsynligvis ikke, for han har bare tatt det han kunne få. Om dette krever at han stiller opp, så kommer han til å bakke ut. DU må sette standarden for DEG ellers fortsetter han bare. Anonymkode: 7a78f...d56 3
n1507 Skrevet 29. desember 2020 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Virker som du ikke vil innse hva det dreier seg om. Han har gjort det slutt med deg, fordi han vil videre- men samtidig ønsker sexen fra deg. Du, på den andre siden, tar hva du kan få av han. Du vil være sammen med han, men tar hans hjemturvisiter og sexen- fordi det er det eneste du kan få av ham. Du har en fot innenfor og en fot utenfor. Han får sine behov tilfredsstilt, men du får ikke dine. Er det alt du er verdt? Altså. Når han kommer hjem og vil ligge med deg osv, så må du si at det skjer kun når dere er i et forhold. Så kan ha ta stilling til om han vil ha deg eller ikke. Det vil han sannsynligvis ikke, for han har bare tatt det han kunne få. Om dette krever at han stiller opp, så kommer han til å bakke ut. DU må sette standarden for DEG ellers fortsetter han bare. Anonymkode: 7a78f...d56 Forstår det, men vet bare ikke hvordan jeg skal gjøre dette heller. Skal jeg sende en melding angående dette, eller ta det opp når jeg møter han neste gang? En del av meg vil bare få sagt mitt, uten å bli svak hvis jeg tar det opp rundt han. Eller skal jeg ta det opp når jeg møter han, i håp om at han tenker annerledes rundt dette hvis han ser meg f2f?
MortenMinstelønn Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 (endret) n1507 skrev (1 time siden): Skal jeg vente eller la han gå?.. In order to live, you kinda have to.. Lykke på din vei. Endret 29. desember 2020 av MortenMinstelønn 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 Du må sette tydelige grenser. Hvis han ikke vil ha deg så vil det svi en stund. Men det er bedre enn å kaste bort mye tid på en vinglepetter. Vil du virkelig slippe til en som ikke VET om han vil ha deg? Det er jo en kjempefornærmelse! Jeg lover at det er MANGE menn der ute som gladelig ville vært der for deg i et ordentlig forhold. Skal han der stå i døråpningen med hardingen sin og sperre veien for de ordentlige mannfolkene? Nei, enten må han tre inn og lukke døra eller så må han tre til siden og slippe frem noen andre. Han gir deg brødsmuler. Møt han og si det du har på hjertet og vær ærlig. Si at det er alt eller ingenting. Ferdig snakka. Anonymkode: b5841...839 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Hvorfor vil han ikke ha et avstandsforhold? Hvis han virkelig er glad i deg, tenker jeg at han ville ha prøvd. Jeg var i et avstandsforhold i 2,5 år, det gikk så fint. Ingen problem, men tillit er viktig. Og det hadde vi. Men vi gjorde det slutt for 1 måned siden, vi har fortsatt sex. Så jeg kjenner meg igjen. Han vet at jeg vil mer, han får tømt seg. Vil ikke mer med meg, men han ønsker sexen. Og han får det. Vi koser, har det fantastisk i øyeblikket, men det går over. Jeg drar hjem, føler meg tom. Han lever livet videre som vanlig, med sine aktiviteter. På tide å stå opp for seg selv, det gjelder meg, men også deg, ts. Never settle for less than you deserve, det er noe jeg prøver å minne meg på 💞 Anonymkode: 29400...945 1
PM75 Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Hvis han hadde ment alt han sier, så hadde han fridd til deg istedenfor å slå opp! 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 Jeg tviler ikke på at han har følelser for deg - men han har ikke nok til at han vil ha et forhold med deg. Så det kommer tilbake når han besøker deg, men når han drar fra deg så vil han mye heller være singel enn å ha deg der. Skjønner at du ikke vil lukke den døra, jeg har også vært forelsket i en hvor jeg visste det ikke ble noe, men han holdt døra litt på gløtt hele tiden. Så håper man jo, hvis man bare er der så skjer noe med tiden. Men det gjør ikke det. Nå er du jo ikke med han til vanlig heller, så dere kommer ikke nærmere hverandre med tiden, det som kan og sikkert vil skje er jo at han finner noen andre. Det beste hadde vært om du fant noen andre.. prøv og date litt i 2021, lev som singel du også! Du vet han gjør det.. Anonymkode: be318...33d 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Dere er unge. Men det blir ikke bedre med årene. Har holdt på slik med min eks det siste året, etter 3 års forhold....Og vi er i 40 og 50 åra, og bor 5 min.fra hverandre....Jeg har endelig fått nok ! Anonymkode: f7782...0eb 2
n1507 Skrevet 30. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor vil han ikke ha et avstandsforhold? Hvis han virkelig er glad i deg, tenker jeg at han ville ha prøvd. Jeg var i et avstandsforhold i 2,5 år, det gikk så fint. Ingen problem, men tillit er viktig. Og det hadde vi. Men vi gjorde det slutt for 1 måned siden, vi har fortsatt sex. Så jeg kjenner meg igjen. Han vet at jeg vil mer, han får tømt seg. Vil ikke mer med meg, men han ønsker sexen. Og han får det. Vi koser, har det fantastisk i øyeblikket, men det går over. Jeg drar hjem, føler meg tom. Han lever livet videre som vanlig, med sine aktiviteter. På tide å stå opp for seg selv, det gjelder meg, men også deg, ts. Never settle for less than you deserve, det er noe jeg prøver å minne meg på 💞 Anonymkode: 29400...945 Har prøvd å få ut av han det med avstandsforhold, men eneste argumentet han har er at det ikke funker. Har har ikke hatt noe før så aner ikke hvorfor han er så bestemt på det. Etter hver gang vi har møttes så har han vært veldig på det at han kan dra hvis jeg vil, han er redd for at jeg skal få håp hvis vi har sex. Da sier jeg såklart neida det går fint bare bli, fordi jeg tenker der og da at det går bra, og at han kanskje innser at jeg er noe han virkelig vil ha. Men dagen etter føler jeg en sorg igjen.. Nå i det siste når jeg har villet snakke, så er han lite snakksom på for eksempel Snapchat. For eksempel i går så prøvde jeg å ikke snakke så mye med han, og det gikk minimalt i snapping. Våknet i dag av en snap der det sto «Natta❤️«. Virker som han ubevisst legger inn håp. Han er så av og på. Noen ganger er han sånn med hjerter, andre ganger ikke. Vanskelig fyr.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Første pri. Slutt å ligg med han. Skjønner du har lyst og vet det er vanskelig, men om de «natta❤️« meldingene og de ordene han sier er noe han mener, vil han treffe deg utenom sex også. Si at det funker dårlig å ligge med folk du ikke er i fast forhold med. Har selv vært der du er, jeg ville mer enn han kunne gi, men lå med han likevel. Til slutt stoppet jeg å ligge med han, han fortsatte likevel å ta kontakt med meg, lange meldinger om følelsene sine for meg. Han har gjort det i ett år nå, jeg har ennå ikke ligget med han eller gitt noe av meg selv. Nå har det tatt seg mer opp med røde roser og han har sagt «At han tenker på meg hver dag, hver time og at han aldri har møtt ei dame som meg» jeg tar til meg alt han sier. Jeg fortjener å høre det. Han får null av meg, og sånn kommer jeg til å fortsette helt til han en dag tørr ta steget, å gir oss en sjans. Han sier han vil ha meg, men er redd. Men vil han ha meg, da må han faktisk tørre å ta noen sjanser. Samme med din fyr. Men for all del, SLUTT å ligg med han!! Han kommer aldri til å gjøre noe annerledes om du fortsatt gir han desserten og lar han slippe middagen. Og ikke minst, du fortjener da så mye mer enn det han gir nå. Du fortjener det du ønsker deg, og kan han ikke gi deg det, så greit, da kan ikke du være tilgjengelig for sex når det passer han heller. Så enkelt. Sett deg selv mye høyere enn du har gjort ❤️ Anonymkode: 53e5c...f96 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 n1507 skrev (18 minutter siden): Har prøvd å få ut av han det med avstandsforhold, men eneste argumentet han har er at det ikke funker. Har har ikke hatt noe før så aner ikke hvorfor han er så bestemt på det. Etter hver gang vi har møttes så har han vært veldig på det at han kan dra hvis jeg vil, han er redd for at jeg skal få håp hvis vi har sex. Da sier jeg såklart neida det går fint bare bli, fordi jeg tenker der og da at det går bra, og at han kanskje innser at jeg er noe han virkelig vil ha. Men dagen etter føler jeg en sorg igjen.. Nå i det siste når jeg har villet snakke, så er han lite snakksom på for eksempel Snapchat. For eksempel i går så prøvde jeg å ikke snakke så mye med han, og det gikk minimalt i snapping. Våknet i dag av en snap der det sto «Natta❤️«. Virker som han ubevisst legger inn håp. Han er så av og på. Noen ganger er han sånn med hjerter, andre ganger ikke. Vanskelig fyr. Det samme min sagt ifht det med sex,,, helt greit for han ikke gjøre det,,,fordi han ikke vil gi forhåpninger,,,samtidig som han forsøker å tenne meg når vi har vært alene. Ord og handling samstemmer ikke.... Og den jævla tomhetsfølelsen etterpå ,,,når gresshoppene synger.... Ikke verdt det... Anonymkode: f7782...0eb 1
GrønnNellik68 Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 Huff for en drittsekk vil ha deg når han kommer hjem men ikke når han er borte da elsker han deg ikke først og fremst. En som elsker vil takle en periode med lang distanse nettopp fordi de elsker akkurat deg og de vil ha bare deg .. dette er skittent spill og har null med kjærlighet og gjøre. Vær så snill gi han opp hvis han ikke vil være trofast .. d vil bli deg som blir sittende å gruble 24/7 hva han holder på med når han ikke er med deg. Og hvem han holder på med. Lykke til dette klarer du Finn deg en som vil ha deg for seg selv og ingen andre❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå