Gå til innhold

Stemmer det at "alle" foretrekker å kjøpe oppussingsobjekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 87b4e...2ba

Skrevet

Nei, men det kan være billigere 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8959a...236

• Liker 1
Skrevet

Nei, mange ønsker seg nøkkelferdige boliger.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, men det kan være billigere 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8959a...236

Siden mange ønsker å pusse opp leiligheten uansett...Kanskje derfor? 

Skrevet

Hva betyr egentlig "oppussingsobjekt"? Er det når leiligheten er helt ødelagt eller når man bare trenger å bytte ut servant på badet? 

• Liker 3
Skrevet

Et bra tips når du er på visning er å stenge klosettet. Bare hvis du skal by da

Skrevet
Jeffe skrev (17 minutter siden):

Et bra tips når du er på visning er å stenge klosettet. Bare hvis du skal by da

?? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

?? 

Ups skrev feil. Mente å sprenge klosettet/ fortøylen 

Skrevet

Uenig, de fleste vil ha leiligheter som de kan flytte rett inn, ev kun å male noen vegger. 

Anonymkode: 96b45...d62

• Liker 9
Skrevet

Veldig mange har overdreven tro på egne evner. Derfor blir det ofte en sinnsyk budkamp om "oppussingsobjekter", der vinneren ender opp med å bo på en byggeplass i flere år og til slutt sitter med en bolig som bare kan selges med tap.

Sjekk kvadratmeterprisen på helt greie boliger mot oppussingsobjekter etter at budkrigen har lagt seg og du vil finne at oppussingsobjektet havnet på omtrent samme pris. Mange betaler derfor mye for veldig lite.

• Liker 13
Skrevet
Jeffe skrev (6 minutter siden):

Ups skrev feil. Mente å sprenge klosettet/ fortøylen 

Forstår ikke hva du mener,

Anonymkode: 250a4...e1d

• Liker 6
Skrevet

Nei takk! Jeg har noen tommeltotter for mye til det og er for glad i egen fritid

Anonymkode: 7aa12...c70

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår ikke hva du mener,

Anonymkode: 250a4...e1d

Å legge en kabel i brusefortøylen. Gammelt meglertriks

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt an på hvem du henvender deg til når du sier "alle". Jeg tror absolutt oppussingsprosjekter er populære fordi man gjerne får en rimeligere bolig som man kan innrede etter egen smak. Men jeg har ikke inntrykk av at dette er noe alle vil ha.

Jeg er selv på jakt etter leilighet, og selv om jeg ikke er ute etter noe oppussingsprosjekt så er jeg absolutt interessert i å kjøpe noe som har behov for litt TLC. Jeg kan gjerne legge nytt gulv, male vegger og kanskje bytte kjøkken etter hvert. Heller det, enn å kjøpe en halv-ny bolig med nytt inventar som jeg ikke har sansen for. Jeg bytter ikke et 2 år gammelt gulv eller et nesten nytt kjøkkken bare fordi det ikke er i tråd med min stil. Er gulvet derimot 20 år gammelt, så er det liksom litt mer greit å bytte ut og oppgraderingsbehovet er gjerne tatt hensyn til i taksten også.

Anonymkode: c1fba...52c

• Liker 10
Annonse
Skrevet

Hadde ikke orket. Sist kjøpte vi splitterny leilighet og det var deilig etter mange år i gamle bygård som ble pusset opp hele tiden av oss og naboer. 
Vi fikk også bestemme en del underveis, og du har 5 års garanti hvor de kommer og sjekker alt årlig.

Blir nytt neste gang også.

• Liker 2
Skrevet
Jeffe skrev (32 minutter siden):

Å legge en kabel i brusefortøylen. Gammelt meglertriks

Forklar? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forklar? 

De andre som skal gi bud synes det er ekkelt og går hjem uten å by på boligen 

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte et oppussingsobjekt, en leilighet på 130 kvm i Oslo. Vi pusset opp for 1,1 mill totalt inkl håndverkere som gjorde hele jobben. To bad, kjøkken, stue og tre soverom. Da fikk vi alle rom akkurat sånn som vi ville og vi trenger ikke å gjøre noe med leiligheten på mange år.

Anonymkode: 048ae...0ab

• Liker 3
Skrevet

Nope, hopper over alle boliger som krever oppussing. Vi er midt i småbarnsfasen, travle jobber begge to og ikke spesielt praktisk anlagt. Oppussingsobjekter er helt uaktuelt for oss. Kanskje i en annen livsfase?

Anonymkode: c9bcc...406

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...