NorthernLight Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Nyttårsaften er en stor festdag for mange. Det er utrolig at man ikke har strengere tiltak på den dagen nå som den Britiske varianten av viruset også har kommet til Norge (pga at man ikke har tatt importsmitte alvorlig nok igjen). Det er registrert 3 tilfeller av den det siste døgnet. 5
ItchyBitchySpider Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Nå er jeg så drittlei alle som skriker etter strenge tiltak, straff, lockdown og lignende. Kan ikke dere gå i hi til viruset er helt borte? Man trenger ikke å ha påbud for å bure seg inne i sitt eget hjem, bestille mat på døra og jobbe fra hjemmekontor. 15
GrønnNellik68 Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Her jeg bor er resten av jula avlyst fra og med i går... så nå er alt stengt... vi i taxi bransjen har bestemt oss for å ikke kjøre fest folk.. kun nødvendige turer som pasientreiser og folk som reiser... så heldigvis er jeg ferdig med min skjerv i jula og kan slappe av... men fyrverkeri selger de så noen vil vel fyre opp noe... ser jo folk klager på facebook at folk driver å skyter opp raketter allerede nå. Jeg har ikke tenkt å bruke 1 krone på det der i år. bortkasta penger. 6
NorthernLight Skrevet 29. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Nå er jeg så drittlei alle som skriker etter strenge tiltak, straff, lockdown og lignende. Kan ikke dere gå i hi til viruset er helt borte? Man trenger ikke å ha påbud for å bure seg inne i sitt eget hjem, bestille mat på døra og jobbe fra hjemmekontor. Tror det er mange som er drittlei av folk som ikke tar viruset alvorlig og bare syter over at tiltakene er så jævlige også. 19
GrønnNellik68 Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Jeg er enig med sjefen min at norge burde stengt julaften da har folk kommet dit de skal og ferdig og handle og holdt det stengt til skolene starter... da hadde det kanskje monnet på litt. Slik det holdes på nå blir vi jo aldri ferdig med dette her alltids noen som driter i det. 6
ItchyBitchySpider Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 NorthernLight skrev (6 minutter siden): Tror det er mange som er drittlei av folk som ikke tar viruset alvorlig og bare syter over at tiltakene er så jævlige også. På hvilken måte er det jeg ikke etterlever gjeldende tiltak? For øvrig er det å stille spørsmål ved myndighetenes enkelte handlinger ikke syting, men sunnhetstegn. 10
NorthernLight Skrevet 29. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): På hvilken måte er det jeg ikke etterlever gjeldende tiltak? For øvrig er det å stille spørsmål ved myndighetenes enkelte handlinger ikke syting, men sunnhetstegn. Herlighet.. Har jeg sagt at akkurat DU ikke etterlever tiltak? NEI... 5
ItchyBitchySpider Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Herlighet.. Har jeg sagt at akkurat DU ikke etterlever tiltak? NEI... Hvorfor siterer du meg da? 5
Enda en tulling Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (23 minutter siden): Nå er jeg så drittlei alle som skriker etter strenge tiltak, straff, lockdown og lignende. Kan ikke dere gå i hi til viruset er helt borte? Man trenger ikke å ha påbud for å bure seg inne i sitt eget hjem, bestille mat på døra og jobbe fra hjemmekontor. Så enig..... NorthernLight skrev (25 minutter siden): Nyttårsaften er en stor festdag for mange. Det er utrolig at man ikke har strengere tiltak på den dagen nå som den Britiske varianten av viruset også har kommet til Norge (pga at man ikke har tatt importsmitte alvorlig nok igjen). Det er registrert 3 tilfeller av den det siste døgnet. Bente1234 skrev (20 minutter siden): Jeg er enig med sjefen min at norge burde stengt julaften da har folk kommet dit de skal og ferdig og handle og holdt det stengt til skolene starter... da hadde det kanskje monnet på litt. Slik det holdes på nå blir vi jo aldri ferdig med dette her alltids noen som driter i det. Og hvorfor skal alt stenges og bli strengere og strengere når antall innlagte har vært på vei ned i lang tid og det fortsatt ikke er noe tegn til smitteeksplosjon hverken på grunn av jula eller muterte virus eller noe som helst??? Og hvor mange politifolk vil dere ha flyende hus til hus for å håndheve alt dette? De kommer vel til å utgjøre en gedigen smitterisiko de også da, i følge deres tankegang. 6
Stargaze Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Enda en tulling skrev (3 minutter siden): Så enig..... Og hvorfor skal alt stenges og bli strengere og strengere når antall innlagte har vært på vei ned i lang tid og det fortsatt ikke er noe tegn til smitteeksplosjon hverken på grunn av jula eller muterte virus eller noe som helst??? Og hvor mange politifolk vil dere ha flyende hus til hus for å håndheve alt dette? De kommer vel til å utgjøre en gedigen smitterisiko de også da, i følge deres tankegang. Antall innlaget har ikke vært på vei med i lang tid. Følger du med? Nå er det 150 innlagte. Sist det var så mange var i april. https://www.vg.no/spesial/corona/?utm_source=coronav-new-front&utm_term=norway 4
Enda en tulling Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Stargaze skrev (8 minutter siden): Antall innlaget har ikke vært på vei med i lang tid. Følger du med? Nå er det 150 innlagte. Sist det var så mange var i april. https://www.vg.no/spesial/corona/?utm_source=coronav-new-front&utm_term=norway Antall nye innlagte pr dag har gått jevnt nedover i ca en måned, ja. https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/ Regner ellers med, håper iallfall, at de legger inn en større andel av syke nå enn i april, så slippper de kanskje å ende på intensiven. Bedre behandling må da være positivt. Dessuten, siden alle andre luftveisinfeksjoner nå har forsvunnet, eller inngår i koronatallene, så bør man være langt fra noen som helst krise. 4
mima Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 Enda en tulling skrev (1 time siden): Antall nye innlagte pr dag har gått jevnt nedover i ca en måned, ja. https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/ Regner ellers med, håper iallfall, at de legger inn en større andel av syke nå enn i april, så slippper de kanskje å ende på intensiven. Bedre behandling må da være positivt. Dessuten, siden alle andre luftveisinfeksjoner nå har forsvunnet, eller inngår i koronatallene, så bør man være langt fra noen som helst krise. Ja influensa har «forsvunnet».. Myndighetene var redde for hvor fullt det kom til å bli med både koronapasienter og influensapasienter innlagt. Det var et av argumentene for strengere tiltak. Nå finnes det tydeligvis ikke influensa (muligens fordi endel av de innlagte som har testet positivt for sars cov 2 egentlig har influensa). Så da burde vi åpne opp mer. Hvis det skulle bli feks.500 innlagte for sars cov 2 i uken så burde sykehusene takle det når de har taklet harde influensasesonger. Og med influensa som har «forsvunnet» trenger man bare å regne med innlagte koronapasienter. 5
Kittykat Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (2 timer siden): Nå er jeg så drittlei alle som skriker etter strenge tiltak, straff, lockdown og lignende. Kan ikke dere gå i hi til viruset er helt borte? Man trenger ikke å ha påbud for å bure seg inne i sitt eget hjem, bestille mat på døra og jobbe fra hjemmekontor. Jeg er også lei alle tiltakene, men om strengere tiltak må til fordi enkelte folk bare lever i sin egen boble og ikke tar verken karantene og symptomer på alvor og ikke tester seg, så vil faktisk ikke Korona forsvinne med det samme. Vi følger tiltakene som er satt, men jeg himler med øynene og blir helt oppgitt når folk ikke gidder å følge dem og durer fram som de selv vil. Hva med at vi alle sammen er med på denne dugnaden enn å bare klage over alt vi ikke "får lov til"? Jeg håper faktisk på strengere tiltak, for det er som sagt enkelte som ikke fatter poenget... Endret 29. desember 2020 av Kittykat 2
ItchyBitchySpider Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 Kittykat skrev (1 minutt siden): Jeg er også lei alle tiltakene, men om strengere tiltak må til fordi enkelte folk bare lever i sin egen boble og ikke tar verken karantene og symptomer på alvor og ikke tester seg, så vil faktisk ikke Korona forsvinne med det samme. Vi følger tiltakene som er satt, men jeg himler med øynene og blir helt oppgitt når folk ikke gidder å følge dem og durer fram som de selv vil. Hva med at vi alle sammen er med på denne dugnaden enn å bare klage over alt vi ikke "får lov til"? Jeg håper faktisk på strengere tiltak, for det er som sagt enkelte som ikke fatter poenget... Slutt å bruke ordet "dugnad ". Du spytter på alle som har mistet jobbene og livene sine som følge av tiltak. Og å straffe de lovlydige med strengere tiltak er bare skivebom. Hvor motivert blir folk til å etterleve alle tiltak hvis lovlydig etterlevelse av tiltak "belønnes" med strengere og strengere tiltak og mer begrensninger. 6
Kaptein Klein Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 Å nei og nei. Den britiske versjonen av det kinesiske viruset som muligens var et italiensk virus har blitt til den norske versjonen av den britiske versjonen av den kinesiske versjonen av det italienske viruset som har sirkulert siden 2019. 3
Kittykat Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 (endret) ItchyBitchySpider skrev (13 minutter siden): Slutt å bruke ordet "dugnad ". Du spytter på alle som har mistet jobbene og livene sine som følge av tiltak. Og å straffe de lovlydige med strengere tiltak er bare skivebom. Hvor motivert blir folk til å etterleve alle tiltak hvis lovlydig etterlevelse av tiltak "belønnes" med strengere og strengere tiltak og mer begrensninger. Jeg spytter ikke på noen. Ja, det er jækla kjipt at noen har mistet jobbene sine og alt har blitt snudd opp ned. Og jo, dette er faktisk en dugnad som vi må gjøre sammen for å komme ut på den andre enden. Og nå mente jeg ikke lovlydige skal bli straffet. Men heller de idiotene som ikke tar dette på alvor og ikke gidder å bry seg om tiltakene som er satt. Følger de lovlydige tiltakene, så har de heller ikke noe å bekymre seg over, egentlig. Men strengere tiltak må desverre til hvis enkelte ikke slutter å være så "egoistiske". Eller en kraftig bot. Og når jeg sier det, så mener jeg igjen at det er myntet på de som ikke gidder å ta del i dette. Men å mene at jeg spytter på de som har mistet jobbene sine, pga det jeg skrev, det er fullstendig feil. Det var ikke sånn jeg mente å fremstå. Endret 29. desember 2020 av Kittykat 2
mima Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Kaptein Klein skrev (8 minutter siden): Å nei og nei. Den britiske versjonen av det kinesiske viruset som muligens var et italiensk virus har blitt til den norske versjonen av den britiske versjonen av den kinesiske versjonen av det italienske viruset som har sirkulert siden 2019. Det virker også som myndighetene har mutert- til en totalitær versjon.. 4
Enda en tulling Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 mima skrev (1 time siden): Det virker også som myndighetene har mutert- til en totalitær versjon.. Dagens 😄 Da bør vi vel også kunne innføre strenge tiltak mot dem? Isolasjon et par uker år høres greit ut. Sånn til å begynne med... 2
J.E Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 mima skrev (14 timer siden): Ja influensa har «forsvunnet».. Myndighetene var redde for hvor fullt det kom til å bli med både koronapasienter og influensapasienter innlagt. Det var et av argumentene for strengere tiltak. Nå finnes det tydeligvis ikke influensa (muligens fordi endel av de innlagte som har testet positivt for sars cov 2 egentlig har influensa). Så da burde vi åpne opp mer. Hvis det skulle bli feks.500 innlagte for sars cov 2 i uken så burde sykehusene takle det når de har taklet harde influensasesonger. Og med influensa som har «forsvunnet» trenger man bare å regne med innlagte koronapasienter. Nei da, influensa viruset har ikke forsvunnet. Det har foreløpig ikke kommet i gang. Dette pga høy grad av vaksinering, og strenge smittevernstiltak. Influensaviruset har ikke samme smittsomhet som Coronaviruset så viruset har ikke fått mulighet til og spre seg enda. Det kan likevel skje senere i sesongen og det vil i så fall være en alvorlig situasjon for norske sykehus. Du skriver et antall de burde takle. Hva begrunner du dette antallet med? Tror du det er en haug med ledig kapasitet til en hver tid på norske sykehus? De med influensa har et kortere opphold på sykehus enn de med Corona og få influensa pasienter trenger intensiv behandling. Ang testing antyder du stadig vekk at det er en haug med falske positive tester for Corona. 97 prosent av testene viser andre virus , dvs kun 3 prosent av testene er positive for Corona. Så andre virus florerer og er ikke forsvunnet. Slutt og spre falsk informasjon om at alle virus har forsvunnet « og at alt regnes som Corona. 1
Anbefalte innlegg