Gå til innhold

Hvorfor foretrekker så mange å tempe/bruke strimler fremfor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Clearblue advanced eller andre digitale tester? 

Ser noen mener temp er mer nøyaktig, men da finner dere jo eggløsning etter den har vært.

Andre tar strimler flere ganger om dagen og kaller 'nesten' positive tester for 'positiv for MEG'. 

Synonymt for nesten alle som temper og strimmeltester virker å være et enormt 'hat' eller mistillit mot Clearblue feks. Jeg har vært mange år i gamet selv, og ingen av spesialistene jeg har gått til har noengang anbefalt noe annet enn blodprøver, ultralyd eller Clearblue.

Virker som dere sparer dere til fant? 

Jeg skjønner heller ikke hvordan mange her mener dette er vanskelig, når det ikke blir enklere. Virker som en del her gjør prøvingen vanskelig for ikke bare seg selv, men også andre. I tempetrådene klager mange over dårlige termometer, som de kjøpte tkl 69 kroner. Altså helt seriøst? Jeg vet det er å banne i kirka, men etter flere år med ff og strimler så. Ble jeg mer gravid av ff? Nei. Fikk jeg noengang positiv test med strimler? Nei. 

Har jeg blitt mer bevisst på kroppen min? Nei, men jeg ble ganske dyktig til å logge alle symptomer frenetisk. Uten at det gjorde meg mer gravid. 

Jeg ble gravid første syklus på Clearblue sin monitor, men mistet. Det hadde ingenting med den å gjøre. Men da jeg skulle starte opp igjen med prøving så ga strimler meg aldri positiv, fertiliy friend ga meg feil eggløsningsdag(alltid gjort) mens cb faktisk ga meg riktig. Og det har alltid stemt

Så jeg bare lurer på hvorfor? 

Anonymkode: 85720...126

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du at du ble "mer" gravid med clearblue monitoren? 

Altså, hva skjedde med å bare ha ubeskyttet sex regelmessig? 

• Liker 6
Skrevet

Og jeg har egentlig ikke forstått vitsen med noen av delene. 

Har man et gjennomsnittlig sexliv med vanlig hyppighet treffer man jo hver måned uansett... Så lite som 1-2 ganger i uka holder. 

Så hvorfor styre med noe som helst? 

Anonymkode: 58c2c...255

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg har egentlig ikke forstått vitsen med noen av delene. 

Har man et gjennomsnittlig sexliv med vanlig hyppighet treffer man jo hver måned uansett... Så lite som 1-2 ganger i uka holder. 

Så hvorfor styre med noe som helst? 

Anonymkode: 58c2c...255

Hvorfor tror du?😅 hjelpes!

Anonymkode: 9b68b...0b4

Skrevet

Oioi.. 

Jeg tempet fordi jeg har pcos og sliter med å vite at egget faktisk har sluppet, noe ingen eggløsningstester eller monitorer kan si noe som helst om. Kan jeg avdekke det med en enkel temperaturmåling foretrekker jeg det foran blodprøver eller UL. 
Har overhode ingenting med økonomi å gjøre.

Kan for øvrig informere om at det var min gynekolog som anbefalte å tempe. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor tror du?😅 hjelpes!

Anonymkode: 9b68b...0b4

Med mindre det er noe galt med fruktbarheten, hva er egentlig vitsen? Som sagt, det holder å ha regelmessig sex. Men det er kanskje det som er problemet? 

Skrevet

Jeg tenker at det er opp til enhver hva man har lyst å bruke av hjelpemidler? 🤔😊 

Jeg har ikke tempet eller brukt strimmeltester før november i år, og det er utrolig hva man kan legge merke til når grafene kommer på plass 😊 for eksempel at jeg hadde kort lutealfase, det hadde jeg ikke funnet ut om jeg ikke sjekket med temp og strimmel 😊 

Når jeg fikk hjelp for det ble jeg ihvertfall gravid 😄

Dessuten er det braaa mye mer spennede å ha noe å følge med på/loggføre i denne tiden, ihvertfall for min del. Dagene går mye fortere enn ellers ❄️❤️

Hva andre gjør er helt opp til dem 🤗😊

• Liker 2
Skrevet
GBAA skrev (1 time siden):

Oioi.. 

Jeg tempet fordi jeg har pcos og sliter med å vite at egget faktisk har sluppet, noe ingen eggløsningstester eller monitorer kan si noe som helst om. Kan jeg avdekke det med en enkel temperaturmåling foretrekker jeg det foran blodprøver eller UL. 
Har overhode ingenting med økonomi å gjøre.

Kan for øvrig informere om at det var min gynekolog som anbefalte å tempe. 

Dette. For et par med normal fertilitet og sexlyst hos begge så er det jo ikke noe i veien for å ha sex annenhver dag og se hva som skjer. For oss andre, derimot, kan disse hjelpemidlene til å time det utgjøre hele forskjellen.

Anonymkode: a3682...590

• Liker 1
Skrevet

Temping funkar bra for nokon, Clearblue er sikkert fint for andre. Eg opplever ikkje noko "hat" mot det eine eller andre her på forumet, berre at folk deler gode og dårlege erfaringar – akkurat som du gjer. Flott at CB Advanced funkar for deg!

Ein fordel med temping vs. EL-testing (uansett korleis ein gjer det) er jo at det gir ein betre indikasjon på at EL faktisk har skjedd, som ein del her påpeker. For min del handlar det også ein god del om det psykologiske – å vere prøvar er ganske frustrerande til tider, og når ein tempar føler ein i alle fall at ein gjer noko. Psykologi speler nok også mykje inn på kva folk meiner hjelper. Det blir litt som alternativ medisin – statistisk sett blir ein jo gravid etter ei viss tid uansett, men det er lett å tenke at det var akkurat det du dreiv med på det tidspunktet (om det er vitaminar, EL-testing eller noko anna) som er grunnen.

@Nerine_ Dei fleste som har hengt i dette underformuet ei stund har jo problem med å bli gravide, sjølv om dei har regelmessig sex :) Trur ikkje så mange kastar seg på EL-testing og temping i første PP.

• Liker 2
Skrevet

Riktignok ferdig med barn nå, men sistemann tok noen prøveperioder og er et resultat av teststrimler og dobbelsjekk med temping for å finne eggløsning. Med mild PCOS kunne mine sykluser være 4-8 uker lange, og vanskelig å ha kontroll over. Ble gravid gitt, og hadde nok ikke blitt «mer» eller «mindre» gravid på Clearblue, eller noe annet merke. 

Med ustabil syklus kunne det å skulle ha sex annenhver dag strekke seg til 4 uker med sexmas og stress rundt det hele, og i tillegg fare for å bomme totalt og misse hele eggløsningen. Derfor var det greit å vite at denne uka bør vi ha sex mandag, onsdag og fredag, deretter gjør vi det akkurat når vi vil ☺️

Anonymkode: d914a...c02

Skrevet

Jeg liker å bruke strimler fordi hos meg får jeg tydelig økning når testen nærmer seg positiv. Jeg syns det er gøy og teste mye og ofte og da blir CB kostbart.

Temping er også noe som får dagene til å gå, at man GJØR noe, tolker osv. Kjempefint å få bekreftet når EL skjedde. Rart å stille spørsmålstegn hvorfor folk gjør disse tingene... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...