Gå til innhold

Når du har absolutt ingen å ringe...Hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noengang følt deg så ensom og desperat, men hadde ikke en eneste person å ringe til?  

Anonymkode: c5ca8...f19

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet? Hvis du mangler telefonnummeret kan du vel bare slå opp i Gule sider? Hvis jeg f.eks. trenger en rørlegger, men den faste rørleggeren min ikke kan komme, så slår jeg opp i Gule sider og ringer en annen rørlegger.

Anonymkode: 41ab5...ac8

• Liker 1
Skrevet

Det finnes teknikker for å slappe av som pusteøvelser og ting man kan gjøre for å naturlig øke dopamin-nivået.

Ellers kan man å godt av å jobbe med seg selv og finne ut hva stresspunktene går i. Hvis de konkrete stresspunktene skjer flere ganger, kan man jobbe med å finne sunne løsninger eller alternativer.

Hvis man ikke vet hvordan man skal begynne, kan en psykolog hjelpe.

Anonymkode: 6edef...ad2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke helt spørsmålet? Hvis du mangler telefonnummeret kan du vel bare slå opp i Gule sider? Hvis jeg f.eks. trenger en rørlegger, men den faste rørleggeren min ikke kan komme, så slår jeg opp i Gule sider og ringer en annen rørlegger.

Ringer du rørleggeren hvis du er ensom ? :klo: 

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg snakker om ensomhet 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😂😂😂

Anonymkode: a785b...40b

• Liker 1
Skrevet

I fall noen skulle føle for det::Nikke: ☎️ 

20201223_235941.jpg

Anonymkode: 0c2a6...3ac

• Liker 16
Skrevet

Det er lurt å rekke ut en hånd her på forumet for vi er mange som får noe ut av det. Hvis det ikke hjelper så snakk med mental helses hjelpetelefon :) 

• Liker 5
Skrevet

Nei, den situasjonen har jeg aldri vært i. Håper jeg heller ikke havner i en slik livssituasjon. 

Godt nytt år og flere å ringe til alle som føler seg ensomme i 2021! 😍

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ut som din faste rørlegger har gjort en dårlig jobb med å åpne rørene mellom ørene dine slik at tankestrømmen har stoppet opp :)

Anonymkode: 22543...64b

• Liker 8
Skrevet
Havfruen Miranda skrev (23 minutter siden):

Det er lurt å rekke ut en hånd her på forumet for vi er mange som får noe ut av det. Hvis det ikke hjelper så snakk med mental helses hjelpetelefon :) 

Jeg har lest en del om hjelpetelefon her på KG. 

Mange sier at de ikke blir tatt på alvor eller blir nesten latterliggjort når de ringer hjelpetelefon :(

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest en del om hjelpetelefon her på KG. 

Mange sier at de ikke blir tatt på alvor eller blir nesten latterliggjort når de ringer hjelpetelefon :(

Men det vet du jo ikke før du har forsøkt! :) 

Jeg vet lite om hjelpetelefoner, men mener det en gang fantes et telefonnummer man kunne ringe dersom man bare hadde behov for å prate med noen ? Google det og se hva du finner. Lykke til! 

PS: Vi har alle kjent oss ensomme på et tidspunkt. Det er ingen skam i det. 

Anonymkode: 45490...c81

• Liker 1
Skrevet

Ja det er trist å ha det sånn😐De skulle bare visst alle de som lever blomstrende liv og tar alt for gitt. ❤️

Anonymkode: 9a69c...064

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det vet du jo ikke før du har forsøkt! :) 

Jeg vet lite om hjelpetelefoner, men mener det en gang fantes et telefonnummer man kunne ringe dersom man bare hadde behov for å prate med noen ? Google det og se hva du finner. Lykke til! 

PS: Vi har alle kjent oss ensomme på et tidspunkt. Det er ingen skam i det. 

Anonymkode: 45490...c81

Skam ja....Og kanskje mangel på tillit? Har de taushetsplikt? De ser jo hvem som ringer....

Skrevet

Jeg ville heller ringt en hjelpetelefon enn en rørlegger ved ensomhet.

Anonymkode: 8903f...bba

• Liker 2
Skrevet

Og det er så trist å innse at man ikke har en eneste person som bryr seg om deg. Ingen. 

Når du har prøvd å være et godt menneske, en god venn, men hvor er alle? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg ville heller ringt en hjelpetelefon enn en rørlegger ved ensomhet.

Anonymkode: 8903f...bba

🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I fall noen skulle føle for det::Nikke: ☎️ 

20201223_235941.jpg

Anonymkode: 0c2a6...3ac

Jeg forstår ikke hvorfor dette skal hjelpe. De har som oppgave å snakke med de som ringer. Det er ikke noen som bryr seg om personen som faktisk ringer. Noen får betalt, andre gjør det frivillig.

Anonymkode: d393d...60b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er så trist å innse at man ikke har en eneste person som bryr seg om deg. Ingen. 

Når du har prøvd å være et godt menneske, en god venn, men hvor er alle? 

Man har kun seg selv når det kommer til syvende og sist. 

Gå deg en tur, ha gjerne på musikk eller podcast om det gjør det hyggeligere. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor dette skal hjelpe. De har som oppgave å snakke med de som ringer. Det er ikke noen som bryr seg om personen som faktisk ringer. Noen får betalt, andre gjør det frivillig.

Stemmer. De bryr seg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...