AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Hvordan rekker/orker dere å få vasket gulv bad og kjøkken grundig? Før jeg fikk barn hadde jeg en fast dag i uka.. Men det føles liksom umulig når det alltid tasses rundt på gulvene og barna trenger oppmerksomhet. Deler dere slik at en tar barnet og en vasker? Etter legging er jeg helt kaputt... 😴 Vurdere sterkt å få vaskehjelp... Anonymkode: 00206...6d2 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Holder det ved like, så jeg aldri trenger å ta den der grundigvasken 😄
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Vasket etter leggetid og tok litt og litt ellers. Anonymkode: 93265...e65
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Grundig vask hver 2. uke og vedlikehold etter behov. Grundig-vasken deles etter interesseområder (f.eks støvsuging og gulvvask vs støvtørking og sengeskift). 2 timer på hver, den som ikke vasker tar barn med seg ut/til besteforeldre/leker på rommet etc i 2 timer. Bestiller take away middag på vaskedagen. Kommer til å gå over til vaskehjelp- livskvalitet og tid sammen. Anonymkode: e5de8...125 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grundig vask hver 2. uke og vedlikehold etter behov. Grundig-vasken deles etter interesseområder (f.eks støvsuging og gulvvask vs støvtørking og sengeskift). 2 timer på hver, den som ikke vasker tar barn med seg ut/til besteforeldre/leker på rommet etc i 2 timer. Bestiller take away middag på vaskedagen. Kommer til å gå over til vaskehjelp- livskvalitet og tid sammen. Anonymkode: e5de8...125 Takk for svar😊Synes dagene er t såpass travle fra før, frister lite å bruke mye tid på husvask men det må jo gjøres.. Anonymkode: 00206...6d2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Mysticgirl skrev (1 time siden): Holder det ved like, så jeg aldri trenger å ta den der grundigvasken 😄 Prøver også å holde veldige men synes det hoper seg litt opp alikevell... Spesielt vask av gulvet som jeg føler det må sette av ganske mye tid til. Må liksom øla legges så veldig med barn.. Anonymkode: 00206...6d2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Tar litt og litt. Har ikke én dag til husvask, men kan dra over kjøkkenet en dag, og gangen en annen. Mye lettere det enn å prøve å få tid til 2 timer med husvask på en dag. Anonymkode: 51148...1f8 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar😊Synes dagene er t såpass travle fra før, frister lite å bruke mye tid på husvask men det må jo gjøres.. Anonymkode: 00206...6d2 Blir 1t hver per uke + det daglige, synes det er ok. Har ikke TV, hvilket frigir mye tid til hverandre. Anonymkode: e5de8...125 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tar litt og litt. Har ikke én dag til husvask, men kan dra over kjøkkenet en dag, og gangen en annen. Mye lettere det enn å prøve å få tid til 2 timer med husvask på en dag. Anonymkode: 51148...1f8 Dette! Jeg hadde lenge en drøm om et helt ryddig og rent hus... men fikk et mye bedre liv da jeg begynte å gjøre ting stykkevis og delt. Det funker, det også! Anonymkode: cb1a5...356 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Tar en helg mannen ikke jobber, hvis han jobber i helgen tar han det en dag han har fri på dagtid. Tre barn. Alle er med på det de kan gjøre ut fra alder. Så kjøper vi lørdagsgodt etter endt vask. Her må alle bidra. Anonymkode: e0a0a...965 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Vaskehjelp! Alle jeg kjenner rundt oss (villaområde) med barn har det. Lurte lenge på hvordan det alltid kunne være så rent og pent, men det er altså ikke folks egen fortjeneste (ut over lommeboka) 🤣 Verdt hver en krone! Gidder seriøst ikke bruke en hel dag i helgen på husvask, vil mye hellere ha kvalitetstid med mannen og våre tre barn. Anonymkode: 7e495...d36 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Skrevet 29. desember 2020 Grundig gulvvask med bøtte og vann 1 gang i mnd tar mannen når barn er lagt. Robotstøvsuger med mopp vedlikeholder gulvene et par ganger i uka. Grundig vask av bad og toalett 1 kveld i uka tar jeg, etter at barn er lagt, tar max 30 min når det gjøres jevnlig. Kjøkken rengjøres etter hvert måltid, så det er alltid rent. Anonymkode: 520ef...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vaskehjelp! Alle jeg kjenner rundt oss (villaområde) med barn har det. Lurte lenge på hvordan det alltid kunne være så rent og pent, men det er altså ikke folks egen fortjeneste (ut over lommeboka) 🤣 Verdt hver en krone! Gidder seriøst ikke bruke en hel dag i helgen på husvask, vil mye hellere ha kvalitetstid med mannen og våre tre barn. Anonymkode: 7e495...d36 Bruker vel ikke en hel dag i helgen med to voksne og tre barn? Barna våre er 1, 4 og 5 og det er gjort på 2 timer (da regnet med støvsuging, nye laken og grundig vask). Men hvis en bor i villa så tar det vel lengre tid og har sikkert råd til vaskehjelp. Anonymkode: e0a0a...965 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan rekker/orker dere å få vasket gulv bad og kjøkken grundig? Før jeg fikk barn hadde jeg en fast dag i uka.. Men det føles liksom umulig når det alltid tasses rundt på gulvene og barna trenger oppmerksomhet. Deler dere slik at en tar barnet og en vasker? Etter legging er jeg helt kaputt... 😴 Vurdere sterkt å få vaskehjelp... Anonymkode: 00206...6d2 Hva mener du «vaske grundig»? Har du satt deg inn i hvor raskt man vasker badet på et sykehus? Og et sykehus er skittent. Så dette er milevis over den tidsbruken du bør unne deg. Hvor skittent tror du ditt private hjem er, tross alt? Sett av 10 minutter til vask en gang i uka, feks mandag. Da rekker du rundt. Anonymkode: ec760...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #15 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vaskehjelp! Alle jeg kjenner rundt oss (villaområde) med barn har det. Lurte lenge på hvordan det alltid kunne være så rent og pent, men det er altså ikke folks egen fortjeneste (ut over lommeboka) 🤣 Verdt hver en krone! Gidder seriøst ikke bruke en hel dag i helgen på husvask, vil mye hellere ha kvalitetstid med mannen og våre tre barn. Anonymkode: 7e495...d36 Hvordan kan man finne bra vaskehjelp? Jeg kjenner ingen som har den Anonymkode: 1c312...89c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #16 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan man finne bra vaskehjelp? Jeg kjenner ingen som har den Anonymkode: 1c312...89c Vår er fantastisk - vi fikk dem anbefalt av naboen som har hatt dem i 10 år. Har selv anbefalt dem videre mange ganger, så ofte går de fra nabo til nabo her 🤩 Anonymkode: 7e495...d36
Nordlys89 Skrevet 29. desember 2020 #17 Skrevet 29. desember 2020 Tar litt og litt etterhvert. Faste rutiner, vasker alltid over kjøkkenbenker osv etter endt måltid feks. Tar en runde med klut å tørker over border og div. når det passer seg. Mopper over gulvet en gang til dagen når barna ser på tv eller rett etter leggetid. Plukker opp ting etterhvert som jeg går forbi. Pga astma må det holdes noenlunde støvfritt, så støvsuger noen minutter hver dag, da er barna ofte med. Har funnet ut at skippertak funker dårlig og det blir mer et ork å begynne. Så tar heller litt jevnt iløpet av dagen. Da holdes huset noenlunde rent.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #18 Skrevet 29. desember 2020 Stemmer i vaskehjelp!🥳🥳🥳 Anonymkode: 69a09...db9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #19 Skrevet 29. desember 2020 Jeg hater virkelig å ha litt overalt. Har det aller best om det er strøkent overalt hele tiden, men det går ikke med barn. Så det blir litt hver dag og en litt mer grundig vask i helgene. Deler det opp når minste sover. Største er så stor at han klarer seg selv eller er ute å leker. Anonymkode: 99728...594
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #20 Skrevet 29. desember 2020 https://www.tv2.no/a/9361212/ Dere som har vaskehjelp... Anonymkode: 4f741...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå