AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #21 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): En av våre hunder heter Heinrich von Staff. Noen tror at han er kalt opp etter en nazist (Heinrich Himmler), men det er han ikke. Selv om hunder har et tysk navn, betyr det ikke at det er et nazistnavn. Anonymkode: 05076...330 Ehm.. Les deg opp på Hermann Göring du.. Resten av kullet hadde også navn etter kjente tyske nazister, ikke generelle tyske navn... Anonymkode: 98220...166 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #22 Del Skrevet 29. desember 2020 Det er bare et navn! Nå begynner du å bli litt nazi, TS Anonymkode: b6ddb...1ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysjteria Skrevet 29. desember 2020 #23 Del Skrevet 29. desember 2020 Du får sikkert bytte navn på hunden hvis du tar det opp med NKK. Men jeg hadde nok også tipset NKK slik at de ikke får godkjent registreringen av valpene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #24 Del Skrevet 29. desember 2020 Navnet i seg selv er ikke noe problem da du selv velger navn i det daglige. Lurer mer på hvilke holdninger og miljø oppdretter har/er en del av.. Her ville jeg i det minste undersøkt hvorfor oppdretter vil gi valpene slike navn. Anonymkode: 4c467...97a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 29. desember 2020 #25 Del Skrevet 29. desember 2020 hysjteria skrev (1 time siden): Du får sikkert bytte navn på hunden hvis du tar det opp med NKK. Men jeg hadde nok også tipset NKK slik at de ikke får godkjent registreringen av valpene. Pga navn? Nå må du skjerpe deg. Det er bare NAVN. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakron Skrevet 29. desember 2020 #26 Del Skrevet 29. desember 2020 Ser det er flere her som skriver at det ikke er noe problem med navnet, da du gir hunden et eget navn som blir brukt i det daglige. Det er greit nok, men for meg som konkurrerer med hundene mine kunne jeg ikke drømt om å stille med en hund med et slikt stamtavlenavn. På utstillinger og konkurranser er det stamtavlenavn som blir brukt, så hvis en har planer om å delta på noe sånt ville jeg i alle fall jeg ha tenkt meg om to ganger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #27 Del Skrevet 29. desember 2020 Hadde ikke kjøpt, det blir hengende med meg på resultatlister framover. Men nå hadde jeg heller ikke følt for å gi noen 15-20 tusen om de har så dårlig humor, eller værre; mente det var fine navn. Jeg kjøper alltid hund hos slike som er opptatt av foreldrenes prestasjoner og ikke bryr seg om navn, da kan jeg sette daglig navnet på stamtavla og slipper å ha et eller annet fjottete navn jeg ikke klarer å huske selv engang. Anonymkode: f987a...3e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #28 Del Skrevet 29. desember 2020 Kennel rampenissens Adolf Hitler klinger jo bra på utstilling og i utstillingsboken da.. Dommer Petra Knudsen og 1 ak BIR Adolf Hitler avbildet på facebook med premier sponset av Royal Canin. Anonymkode: 6c737...a38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysjteria Skrevet 29. desember 2020 #29 Del Skrevet 29. desember 2020 Frøyamor skrev (4 timer siden): Pga navn? Nå må du skjerpe deg. Det er bare NAVN. Bare 85millioner døde, men jøss, de er vel også bare navn nå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #30 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Artig vri! Har jo ikke noe å si. Anonymkode: 2e66e...d0b Syns også det var morsomt Anonymkode: e7b42...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #31 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ehm.. Les deg opp på Hermann Göring du.. Resten av kullet hadde også navn etter kjente tyske nazister, ikke generelle tyske navn... Anonymkode: 98220...166 Hva har Göring med dette å gjøre? Anonymkode: 05076...330 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #32 Del Skrevet 29. desember 2020 Er jo ingenting galt med det da. Men hvis du ville ha noe søtt så skjønner jeg det er trasig ja Anonymkode: 515bb...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #33 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva har Göring med dette å gjøre? Anonymkode: 05076...330 Har du i det hele tatt lest hovedinnlegget?? En av valpene heter Hermann Göring, og de andre heter tilsvarende navn. Göring startet Gestapo og var hjernen bak de første konsentrasjonsleirene, altså ganske heavy nazist. Når en kommentar går ut på at det må an å kalle hunder tyske navn uten at det er nazi, så er mitt svar at hallo, Göring var da i aller høyeste grad nazi, og ikke et kult navn å ha i hundens papirer. Valpene bestilles jo allerede mens tispen er drektig, navnene på kullet har oppdretteren kommet opp med lenge etter at kjøpere er på plass. Dvs at det er ikke bare å avlyse kjøpet, valpen er jo flott og vi ønsker å overta den som avtalt, men vil ikke at valpen skal hete "Joseph Goebbels" eller lignende... Ts Anonymkode: 98220...166 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #34 Del Skrevet 30. desember 2020 FORFERDELIG å vite at denne personen har med hunder å gjøre. JA!! Det er noe fundamentalt galt med en person som bruker nazi navn. Jeg hadde gjort alt for å finne ut mer om denne personen, garantert grums og da hadde jeg slått til. Anonymkode: 3b37e...395 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #35 Del Skrevet 30. desember 2020 Hitlers hund er en øvelse. Anonymkode: e3802...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #36 Del Skrevet 31. desember 2020 Heller det enn Lord of the ringsnavn! Anonymkode: 58fc7...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 1. januar 2021 #37 Del Skrevet 1. januar 2021 Hvis dette er sant så er det utrolig merkelig. Ville stusset på holdningene til oppdretter og faktisk lurt litt på hvordan de stiller seg til moderne hundetrening. Kan liksom ikke se for meg at f.eks en nynazist gidder å belønne, ser kun for meg at de trener etter den gammeldagse og harde måten. Kun tanker da, vet jo ikke, men utrolig sært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #38 Del Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 0.28): Har du i det hele tatt lest hovedinnlegget?? En av valpene heter Hermann Göring, og de andre heter tilsvarende navn. Göring startet Gestapo og var hjernen bak de første konsentrasjonsleirene, altså ganske heavy nazist. Når en kommentar går ut på at det må an å kalle hunder tyske navn uten at det er nazi, så er mitt svar at hallo, Göring var da i aller høyeste grad nazi, og ikke et kult navn å ha i hundens papirer. Valpene bestilles jo allerede mens tispen er drektig, navnene på kullet har oppdretteren kommet opp med lenge etter at kjøpere er på plass. Dvs at det er ikke bare å avlyse kjøpet, valpen er jo flott og vi ønsker å overta den som avtalt, men vil ikke at valpen skal hete "Joseph Goebbels" eller lignende... Ts Anonymkode: 98220...166 Har du lest dette ts? AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 17.27): Nå har jeg vært igjennom alle valpekullene i FCI gruppe 5 (spisshunder) og ser ikke dette kullet registrert på kjopehund.no, NKK sin side for fødte kull. Mulig valpene ikke er født ennå? Eller er det mulig at du skøyer litt med oss? Anonymkode: 171cc...46c Hvorfor finnes ikke disse på NKK's side? Anonymkode: c7970...008 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 1. januar 2021 #39 Del Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 17.18): En av våre hunder heter Heinrich von Staff. Noen tror at han er kalt opp etter en nazist (Heinrich Himmler), men det er han ikke. Selv om hunder har et tysk navn, betyr det ikke at det er et nazistnavn. Anonymkode: 05076...330 Det blir jo noe annet. Det å være tysk er ikke synonymt med å være nazist. Hvis det er snakk om å bruke hele navnet til kjente nazister, blir det noe helt annet. Men navnene skal jo registreres i NKK, man kan vel gå ut fra at det hadde blitt reagert/stoppet hvis det faktisk hadde vært en problemstilling. Antar at innlegget bare er et resultat av skoleferie, er en del spesielle innlegg for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #40 Del Skrevet 1. januar 2021 ti10 skrev (5 timer siden): Det blir jo noe annet. Det å være tysk er ikke synonymt med å være nazist. Hvis det er snakk om å bruke hele navnet til kjente nazister, blir det noe helt annet. Men navnene skal jo registreres i NKK, man kan vel gå ut fra at det hadde blitt reagert/stoppet hvis det faktisk hadde vært en problemstilling. Antar at innlegget bare er et resultat av skoleferie, er en del spesielle innlegg for tiden. Dette er reellt, vi har en hund fra før fra samme oppdretter. Aldri opplevd noe merkelig ved dem før. Jeg vil ikke skrive navn på oppdretteren eller de ekte kennelnavnene, men har gjort om til noe som klinger veldig likt. Valpene er født og skal overtas av nye eiere i januar. Det har vært mange reaksjoner på nazinavnene på Facebookgruppen til oppdretter. Men også overraskende mange som synes det er gøy, eller som ikke bryr seg. For alt jeg vet er det klaget inn til NKK. Vi kommer i hvertfall til å gjøre det om de ikke går med på å registrere valpen i et bedre navn. Anonymkode: 98220...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå