AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Vi er et godt etablert par, men sexlivet er dødt - sex 2 ganger per måned maks og noen ganger en hel måned uten Jeg har mye større sexlyst enn henne, hun innrømmer selv å ha veldig liten sexlyst Det er tungt gå rundt å ha lyst på sex og nærhet og ikke få nok sex, og det det er frustrerende for henne at jeg maser. Jeg skjønner henne og hun skjønner nok meg men vi finner ikke ut av det og det har blitt en veldig negativ ting i forholdet vårt Skal jeg bare gå rundt å ikke få nok sex resten av livet? Eller skal hun prøve å gå våkne opp litt Er det riktig at hun alltid skal kunne si nei og jeg skal bare akseptere det? Anonymkode: cc7dc...5de 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Den med mest sexlyst må skjerpe seg. Har man lav sexlyst så er det utrolig kjipt å føle seg presset når man ikke har lyst. Det beste er å gjøre det slutt hvis man ikke passer sammen. Anonymkode: c2891...592 16
Era Vulgaris Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Det er jo alltid sånn at den med høyest lyst må jenke seg, tilpasse seg, og ta til takke med det lille man får. Med mindre man tar konsekvensen av at man ikke passer sammen, og går hver til sitt. Det nytter lite å mase om sex, komme med ultimatum, snakke det i hjel, eller gå i terapi, hvis ikke den med lavest lyst har lyst til å få mer lyst. Med mindre man er i den mest slitsomme spe/småbarnsfasen, som er unntakstilstand, er det fint om man er noenlunde i takt når det gjelder lyst. 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Lite sexlyst handler som oftest om andre ting enn sex. Har dere andre problemer, eller har hun mye å gjøre og for lite tid.. Anonymkode: 0cd14...889 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Har det på akkurat samme måte selv. Vi har snakket en del om det, men det virker ikke som om hun vil ha mer lyst heller. Onani har tidligere vært en privat sak for meg. For et års tid siden begynte jeg bare å runke i senga ved siden av henne. Ikke noe masing først. Det reagerte hun veldig positivt på :-) For det første tror jeg hun syntes det var pirrende. I tillegg syntes hun det var en lettelse; at ikke hun må bidra for å lette på trykket. Når jeg begynner runke nå, så er det ofte hun kryper bort til meg og hjelper meg fullføre. Koselig :-) Totalt sett tror jeg dette har bidratt til å øke aktiviteten i sexlivet vårt. Kanskje føler hun på at hun går glipp av noe? At jeg ikke er "avhengig" av henne. Anonymkode: 16c83...a71 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har det på akkurat samme måte selv. Vi har snakket en del om det, men det virker ikke som om hun vil ha mer lyst heller. Onani har tidligere vært en privat sak for meg. For et års tid siden begynte jeg bare å runke i senga ved siden av henne. Ikke noe masing først. Det reagerte hun veldig positivt på 🙂 For det første tror jeg hun syntes det var pirrende. I tillegg syntes hun det var en lettelse; at ikke hun må bidra for å lette på trykket. Når jeg begynner runke nå, så er det ofte hun kryper bort til meg og hjelper meg fullføre. Koselig 🙂 Totalt sett tror jeg dette har bidratt til å øke aktiviteten i sexlivet vårt. Kanskje føler hun på at hun går glipp av noe? At jeg ikke er "avhengig" av henne. Anonymkode: 16c83...a71 Dette hadde definitivt funka på meg! Nå har ikke jeg problemer med lyst i utgangspunktet, men dette hadde jeg nok tent på tvert! Litt som du sier - vil jo ikke gå glipp av det😉 Anonymkode: 946fc...9ae
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har det på akkurat samme måte selv. Vi har snakket en del om det, men det virker ikke som om hun vil ha mer lyst heller. Onani har tidligere vært en privat sak for meg. For et års tid siden begynte jeg bare å runke i senga ved siden av henne. Ikke noe masing først. Det reagerte hun veldig positivt på :-) For det første tror jeg hun syntes det var pirrende. I tillegg syntes hun det var en lettelse; at ikke hun må bidra for å lette på trykket. Når jeg begynner runke nå, så er det ofte hun kryper bort til meg og hjelper meg fullføre. Koselig :-) Totalt sett tror jeg dette har bidratt til å øke aktiviteten i sexlivet vårt. Kanskje føler hun på at hun går glipp av noe? At jeg ikke er "avhengig" av henne. Anonymkode: 16c83...a71 Fin historie. Kvinner skjønner ikke alltid sitt eget beste. Alltid trist å høre om at den ene mangler lyst, det ødelegger også lysten til den andre. Og hva er vel tristere enn et grønnsakforhold? Det er så utrolig viktig at begge to bidrar til intimitet. Det er for enkelt å bare skylde på lite lyst. Finn årsaken, snu hver stein, det er garantert noe som kan gi økt lyst. Anonymkode: 8261a...f2b 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Hvis hun går på hormonprevensjon så kan det ødelegge veldig for sexlysten. Verdt å snakke om dersom hun gjør det. En ting som hjalp meg da jeg hadde «sex-sperre» var å inngå en avtale om at fra nå av er det ikke lov å ha sex, i så og så mange uker fremover. Vi kunne (og skulle) fremdeles kose og ta på hverandre, men alt vi definerte som sex var ikke lov. For meg gjorde det at jeg tente nesten umiddelbart, ettersom presset da var borte. Anonymkode: 8d524...ec2 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Lite sexlyst er typisk for dårlig kosthold også. Spiser hun nok kjøtt? Vi trenger animalsk næring for at hormonene våre skal fungere skikkelig. Veganere og vegetarianere har dårligere sexlyst og lavere fruktbarhet. Anonymkode: 8bd9e...c28 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Lav sexlyst har også sammenheng med hvordan hun føler om seg selv; kona mi hadde 7-8 kilo for mye, i egne øyne. Når hun nådde sitt mål følte hun seg mye bedre med seg selv, og det ble mer humør og dermed sex. For min del kunne kiloene bare vært på. Puppene krympet til halvparten og ble slappe. Hun brydde seg åpenbart mer om tallet på vekta, så da skal ikke jeg klage, så lenge det ble mer på meg. Anonymkode: 16c83...a71 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 Hos oss er det en mellomting. Litt oftere enn jeg kunne tenkt meg og litt sjeldnere enn han kunne ønsket seg. Anonymkode: 86883...507
Tears in heaven Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er et godt etablert par, men sexlivet er dødt - sex 2 ganger per måned maks og noen ganger en hel måned uten Jeg har mye større sexlyst enn henne, hun innrømmer selv å ha veldig liten sexlyst Det er tungt gå rundt å ha lyst på sex og nærhet og ikke få nok sex, og det det er frustrerende for henne at jeg maser. Jeg skjønner henne og hun skjønner nok meg men vi finner ikke ut av det og det har blitt en veldig negativ ting i forholdet vårt Skal jeg bare gå rundt å ikke få nok sex resten av livet? Eller skal hun prøve å gå våkne opp litt Er det riktig at hun alltid skal kunne si nei og jeg skal bare akseptere det? Anonymkode: cc7dc...5de Jeg må spørre,steller du deg for henne? At du ikke er en av de mennene som ligger på sofaen i kun joggebukse dagen lang? Kommuniserer dere godt? Får hun kompliment? Slike ting er også viktig for lysten spesiellt etter mange år sammen.Har dere barn? Hvordan hjelper du til i hverdagen? 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 Den med mye må justere seg. Går hun på prevensjon? Kan være derfor. Kanskje sterilisere deg? Anonymkode: b9799...e67 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fin historie. Kvinner skjønner ikke alltid sitt eget beste. Alltid trist å høre om at den ene mangler lyst, det ødelegger også lysten til den andre. Og hva er vel tristere enn et grønnsakforhold? Det er så utrolig viktig at begge to bidrar til intimitet. Det er for enkelt å bare skylde på lite lyst. Finn årsaken, snu hver stein, det er garantert noe som kan gi økt lyst. Anonymkode: 8261a...f2b Har ikke noe med å ikke vite sitt eget beste - å tvinge eller overtale noen til sex er og forblir voldtekt liksom. Men å gjøre slik som vedkommende skrev, så sjernet han press og mas (som er en av de største grunnene til lite sexlyst hos kvinner). Sex skal være ønskelig og digg, men ikke noe man skal føle press rundt, og ikke no som skal mases på. + prevensjon er en stooooooor synder. Ts burde kanskje sterlisere sge om de ikke skal ha flere barn, så slipper dama å ødelegge kroppen og risikere livet for hormonprevensjon som påvirker humøret, sexlyst og alt.. Anonymkode: b9799...e67 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Den med mest sexlyst må skjerpe seg. Har man lav sexlyst så er det utrolig kjipt å føle seg presset når man ikke har lyst. Det beste er å gjøre det slutt hvis man ikke passer sammen. Anonymkode: c2891...592 Javel? Jeg har måtte gå uten sex i snart 5 år pga manglende lyst/sykdom hos mannen. Når er det greit å be om sex igjen og når skal man gå? Anonymkode: 571d1...7a8 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Om forholdet skal fungere må det gå begge veier. Anonymkode: 47cf5...dfe 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 Mannen må tilpasse seg dama Anonymkode: 814f2...cf2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #18 Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 15.38): Den med mest sexlyst må skjerpe seg. Har man lav sexlyst så er det utrolig kjipt å føle seg presset når man ikke har lyst. Det beste er å gjøre det slutt hvis man ikke passer sammen. Anonymkode: c2891...592 Hvorfor skal den med høy sexlyst skjerpe seg? Du vet at mennesker med høy sexlyst som aldri får sex med partneren sin blir deprimerte. Sex er ekstremt viktig for både den mentale, fysiske og psykiske helsen. Den som nekter partneren sin sex, bør la den andre parten ha sex med andre, eller så vil utroskap være uunngåelig i det lange løp. Det er ikke bare sexen i seg selv som er viktig, men nærheten og endorfinene som utløses ved sex og det at man knyttes sammen som par. Hadde aldri klart å være i et forhold med lite sex. Hadde man hatt barn så må man finne løsninger slik at den som går rundt seksuelt frustrert, kan få utløp for dette. Hvis ikke vil forholdet og følelsene dø helt ut av seg selv. Ts ta ansvar å snakk med henne om det. Still et ulimatum, at sex er viktig for deg, og hvis hun ikke vil ha det med deg så finn deg ei ny sexglad kvinne, eller få deg en elsker. Livet er alt for kort til å kaste bort uten å kunne ha masse deilig sex. Skjønner ikke hvorfor du ikke har tatt grep før. Anonymkode: 97205...10c 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 Jeg ser mange av damene har svart at den med mest lyst på jekke seg. Det hadde de ikke sagt om det var en kvinne som klaget på lite sex fra mannen. Da hadde det vært oppmuntring om utroskap, finne seg ny partner osv. Nei livet er alt for kort til lite sex, og begge må gjøre sitt ytterste for å møte partnerens lyst, hvis ikke er åpent forhold eller kroken på døra eneste altnernativer. Anonymkode: 97205...10c 5
Trolltunge Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 Jeg vil anbefale at begge tar tak. Hun med å jobbe med lysten, og du med å legge bort mas og press. Du risikerer at hun mister all lyst ved å mase. Mulig del av hvorfor hun allerede har lite lyst. Det positive her er at det virker som dere har dialog om det. Den bør dere ta videre til å diskutere hvordan dere møtes bedre. Uansett unngå at hun har sex selv om hun ikke har lyst. Pass på at hun er skikkelig kåt og med når dere har sex, ellers går dette bare vider til større sprik. Det er god sex som gir lyst på mer sex. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå