Gå til innhold

Noen barnefamilier som feirer nyttårsaften alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frivillig eller fordi dere ikke har noen å være sammen med? Vi er bedt bort, men vet ikke om jeg orker 4 timer i bil tur/retur. Så om vi blir hjemme er jeg redd det blir veldig kjedelig for barna.

Anonymkode: 254d8...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har gjort det mange ganger vi. Nyttårsaften må være årets mest oppskrytte dag. Så lenge vi kjøper inn noen raketter så er barna fornøyd. Hverken jeg eller mannen er vant til voldsomme nyttårstradisjoner. 

• Liker 15
Skrevet

Vi feirer alene, helt frivillig. Har gjort det noen år nå, og veldig fornøyd med det.

• Liker 4
Skrevet
Just now, Nerine_ said:

Ja, har gjort det mange ganger vi. Nyttårsaften må være årets mest oppskrytte dag. Så lenge vi kjøper inn noen raketter så er barna fornøyd. Hverken jeg eller mannen er vant til voldsomme nyttårstradisjoner. 

Enig. Vi og blir hjemme alene i år, mest pga corona. Men også fordi vi tilfeldigvis endte opp alene i fjor og det var den fineste nyttårsaften vi har hatt :) 

Anonymkode: 62091...8ce

• Liker 5
Skrevet

Vi har feiret noen år alene, har vært en kombinasjon av valg og logistikk. Vi har alltid sykt mye folk rundt oss i jula, så de gangene vi har feiret alene har vi egentlig synes det var veldig deilig. Jeg synes helheten har mye å si: har dere feiret jula alene eller hatt folk rundt dere? :) 

• Liker 2
Skrevet

Vi er en familie med to barn i barneskolealder, og vi ønsker å feire nyttårsaften hjemme alene. Men så er det et evig press fra besteforeldre på begge sider, om at vi skal komme dit. De har andre familiemedlemmer på besøk, så de er ikke alene. Men det er slitsomt syns vi, med masse folk, og barna som kjeder seg. De blir fornærmet hvis vi takker nei, og vi har alltid gitt etter. Bortsett fra i fjor, da var vi hjemme alene. Beste nyttårsaften, barna storkoste seg! Vi laget god mat og dessert, så film, spilte spill og var ute å skjøt opp fyrverkeri. Vi ønsker å feire hjemme i år også, men svigermor er på oss hver eneste dag og maser om at vi skal komme dit. 

Anonymkode: f8aaa...b8b

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir hjemme med ungene, mannen må på jobb og fikk en litt halvhjertet invitasjon fra en slektning (typ: jaja, dere kan jo komme om dere ikke vil sitte hjemme, men vet ikke om det blir nok mat).

Vi spiser middag tidlig før mannen drar, ungene legger seg 19 uansett, så jeg skal se film og ta meg et glass vin.

Blir null stress, føler nyttårsaften er årets mest oppskrytte dag uansett, og i 2020 føler jeg det burde være regelen snarere enn unntaket å sitte hjemme. 

Anonymkode: fd902...693

• Liker 5
Skrevet

Feirer frivillig alene i år pga corona. Vi har feiret alene et par ganger tidligere også, og synes det har vært koselig. 

Anonymkode: 8b14a...2a4

Skrevet

Vi skal feire med flere i år, men hadde helt ærlig foretrekt å feire alene. Med alle smitteverntiltak er det mest stress å være på besøk/ha besøk

Anonymkode: 2ab1a...29a

Skrevet

Vi er alene hvert år, jeg og to barn.
Da finner vi et par filmer vi vil se og kjøper inn masse snop.

Anonymkode: b6e85...457

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi er en familie med to barn i barneskolealder, og vi ønsker å feire nyttårsaften hjemme alene. Men så er det et evig press fra besteforeldre på begge sider, om at vi skal komme dit. De har andre familiemedlemmer på besøk, så de er ikke alene. Men det er slitsomt syns vi, med masse folk, og barna som kjeder seg. De blir fornærmet hvis vi takker nei, og vi har alltid gitt etter. Bortsett fra i fjor, da var vi hjemme alene. Beste nyttårsaften, barna storkoste seg! Vi laget god mat og dessert, så film, spilte spill og var ute å skjøt opp fyrverkeri. Vi ønsker å feire hjemme i år også, men svigermor er på oss hver eneste dag og maser om at vi skal komme dit. 

Anonymkode: f8aaa...b8b

«Nei takk, vi blir hjemme. Men vi kan komme på middag første nyttårsdag hvis det passer?»

Anonymkode: f9e28...6a1

• Liker 3
Skrevet

Jeg har feiret alene annethvert år og det er det beste. Ser film og tar et glass vin og legger meg tidlig. Luksus☺️

I år har mannen planlagt en overraskelse, så det blir spennende. 

Anonymkode: bb9b4...b83

• Liker 1
Skrevet

Vi feirer alene, og da ofte med bare en forelder, da den andre er på jobb. I fjor var min frue på jobb, og i år er jeg på jobb.

Kunne gjerne tenkt oss å feire med noen, men har ingen det passer å feire med.

Anonymkode: 5be61...dc5

Skrevet

Har pleid å feire med en kompis, reise inn til Oslo for å se på fyrverkeri. I år har vi baby, kompisen vår hadde andre planer og vi bor ikke nært Oslo lengre. I år har vi bedt mora til samboer og bestemora og samboeren. 

Anonymkode: 926cc...791

Skrevet

Vi feirer alene. Har gjort det siden vi fikk barn for 16 år siden. 

Anonymkode: b56ba...04f

Skrevet

Feirer alene. Barna legger seg kl 19, så spiser vi digg pizza, godis og tar en øl☺️

Anonymkode: c9ceb...7b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg og datteren på åtte feirer helt alene. Har gjort det de siste årene fordi vi ikke har noen å feire med. Jeg har ikke plass eller økonomi til å invitere hit, ellers skulle jeg  gjort det. Har inntrykk av at det ikke er så lett å være alenemor og bli inkludert med de som er par og flere barn. Vi passer lissom ikke inn. Har ikke mulighet til å gi tilsvarende tilbake. Heldigvis liker vi oss hjemme sammen så vi kommer til å få en super kveld iår også. 

Anonymkode: 57d82...594

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frivillig eller fordi dere ikke har noen å være sammen med? Vi er bedt bort, men vet ikke om jeg orker 4 timer i bil tur/retur. Så om vi blir hjemme er jeg redd det blir veldig kjedelig for barna.

Anonymkode: 254d8...7dc

Frivillig på hytta alene. Meg, mann, femåring og baby i magen. Gjort det mange år, alltid like koselig. 

Anonymkode: 8663b...781

Skrevet

Stort sett alene på nyttårsaften. En av oss voksne er som regel på jobb

Anonymkode: 1f436...8b2

Skrevet

De siste fem årene, har vi vært seks familier som har feiret sammen. Ingen av disse er mine nærkontakter og det er uansett ikke aktuelt å samles 25-30 stk i disse dager. Så da skal vi feire sammen, bare kjærnefamilien. Blir en nedtur for ungene som elsker disse store sammenkomstene, men det er som det er. Lager en festmiddag, kjøper inn nytt brettspill, masse godis og fyrverkeri, så blir det nok en hyggelig, om enn anderledes nyttårsaften 😊

Anonymkode: d960b...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...