Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Postet denne først under "Gravid", men innså kjapt at det er under "Prøvere" at spørsmålet egentlig hører hjemme.

Blir glad hvis noen vil svare på spørsmålet mitt:

Sluttet med p-piller for 4 mnd siden. TR har vært regelmessig (sykluser på 27-30 dager) i månedene etter det. MÅ man ha eggløsning for at man skal få mens, eller kan TR komme selv uten eggløsning tidligere i perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det der spurte jeg gynekologen om i går og han sa det så lenge jeg har en regelmessig mens så hadde jeg også EL. Så det har du nok da :) Jeg legger ikke merke til når den kommer. Har tempet og tatt EL tester og de viser ikke at den kommer, men den skulle visst det sa han. Ikke alle merket det!

Det var iallefall det min gynekolog fotalte meg i går :)

Hilsen Lene.

Skrevet

Og jeg har fått høre det motsatte, Lene G.

Det er ikke 100% sikkert at man har EL selv om en har regelmessig mens.

Men - har du regelmessig mens, så er sjansen stor for at du også har EL - det er det jo ingen tvil om...

Skrevet

Takk for svar! Får prøve å være tolmodige og jobbe videre med saken. :kline:

Skrevet

Vel, jeg hadde i alle fall to sykluser som var svært så regelmessige etter p-pilleslutt (32 og 33 dager, fint og regelmessig det) uten at det fant sted noen eggløsning i alle fall. (min tredje syklus var ikke ike regelmessig da, men..)

Det er nok større sjangs for at du har EL dersom du har regelmessig syklus enn om du ikke har det, men det er ingen garanti for at du har el selv om du har mens, og den kommer relativt regelmessig.

Skrevet

Hei.

Jøss så merkelig at han fortalte meg det i går???Han er jo en av norges beste spesialister på ufrivillige barnløse på røde kors klinikken. Jeg har jo ikke finni EL, selv, og du Chiquita har jo sett temp sjema og greier og mente at jeg ikke hadde hatt EL, helt riktig. Så jeg vet ikke jeg da. Jeg burde ikke ha svart her jeg, men, men da vet ikke jeg hva som skjer! Beklager at jeg svarte :(

Hilsen Lene.

Skrevet

ja, det er rart at han sa det til deg, det synes jeg også.

men det er mange som ikke vet hva de svarer på, selv om de er spesialister aldri så mye.

men veldig ofte stemmer det jo at en har el om en har regelmessig syklus, men ingen regel uten unntak

Skrevet

Er det mulig at man har EL etter negativ EL-test eller vil dette alltid vises på en test?

Skrevet

Man kan ha EL selv om testen er negativ ja - det avhenger av når testen blir tatt, osv.

NOen få opplever ogås at EL-tester ikke slår ut på dem, selv om de har fått påvist EL ved blodprøve, osv.

Så alt er mulig, men...

Skrevet
Man kan ha EL selv om testen er negativ ja - det avhenger av når testen blir tatt, osv.

NOen få opplever ogås at EL-tester ikke slår ut på dem, selv om de har fått påvist EL ved blodprøve, osv.

Så alt er mulig, men...

*håpe håpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...