Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet selv å snuse da vi prøvde å bli gravide. Er nå gravid i uke 36 og savner ikke snusen i det hele tatt. Jeg håper inderlig at jeg klarer å aldri begynne med det igjen :) Men så ser jeg rundt meg på venninner og kjente som har født, og samtlige av de har faktisk begynt med røyk eller snus igjen etter endt svangerskap.

Hvordan gikk det med deg? Klarte du å la være å begynne igjen? Har du noen tips? 

Per i dag skjønner jeg ikke hvorfor jeg skulle rørt en snus igjen noensinne.

Anonymkode: 09dd2...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del så ble det en digg avkobling/belønning i en hektisk og slitsom småbarnperiode som gjorde det. Snuser. Prøvde første gang igjen da jeg hadde drukket alkohol. Veldig dumt for jeg vet at hvis jeg først prøver 1 gang så er veien tilbake kort.

Anonymkode: b6154...ed2

• Liker 2
Skrevet

Har ikke startet igjen. Sluttet å snuse første gang jeg ble gravid høsten 2017, selvom jeg mistet så begynte jeg ikke igjen. Fødte i mai 2019, og har egentlig ikke vært innom tanken å starte opp igjen seriøst. Bare litt innimellom når vekta ikke rikket seg. Er nå gravid igjen, så ingen grunn til å ta det opp igjen nå heller.

Anonymkode: ecdc2...bfa

• Liker 1
Skrevet

Sluttet dagen jeg fikk positiv test. Når puppen begynte å bli uinteressant rundt 9 måneders alder ble jeg mer og mer snussyk, begynte å tenke på snusen oftere og oftere. Så når vi gidde oss helt begynte jeg igjen. Så fikk jeg positiv test ett år senere igjen, og slutta. Ser for meg at jeg kommer til å begynne igjen denne gangen og ja😅

Anonymkode: cdd71...57f

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde heller ingen planer om å begynne igjen, savnet jo ikke snusen. Så kom den hektiske babyperioden, baby med kolikk, ammeproblemer og søvnmangel. I det ammingen var over og det ikke kom melk da jeg pumpet lengre, så begynte jeg igjen. Jeg angrer forsåvidt og har lyst til å slutte 

• Liker 1
Skrevet

Begynte på sykehuset. Lille hadde gulsott og jeg var litt fra meg. Med en samboer som snuser var det veldig lett å si: kan jeg få en snus?

Anonymkode: e18a0...a60

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :) Jeg ser absolutt at det kan være lett å ty til en gammel trøst i en hektisk, ny og kanskje vanskelig periode. Jeg håper jeg klarer å la være... 

Anonymkode: 09dd2...54f

Skrevet

Jeg tror du ligger godt an når du ikke savner den. Jeg savnet snusen sårt hele svangerskapet og ammeperioden - min eneste motivasjon var babyen. Hadde ikke ønske om å slutte i det hele tatt før jeg ble gravid, og savnet den fra første til siste stund. Begynte igjen på dagen vi avsluttet ammingen 😛 Men når du ikke savner snus og ikke ønsker å begynne igjen tror jeg det er en veldig god start! 

Anonymkode: 6975a...5d9

• Liker 2
Skrevet

Savnet aldri i prøveperiodene eller graviditetene, tanken frastøtte meg faktisk. 
begynte igjen som en kveldskos når de var mellom 1-2 år etter alle sammen.

Hadde da kjempet mot lenge, og det var bare ikke verdt det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...