Gå til innhold

Omslagsbody i ull som ikke er åpen i halsen til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt både lillelam og nøstebarn, begge er veldig vide og åpen i halsen. Vi må bruke halsbrekkende i ull for at ikke barnet skal fryse. Jeg regner med nøstebarn passer bedre når han passer inn i str 56/62. Men nå er de for store.

Noen med tips om merke? Viktig at det er ull. Barnet er nå rett under 50 cm og 3.4 kg. Så bodyen bør finnes i str maks str 56 😊

Anonymkode: e597c...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halstørkle=halsbrekkende🤣

• Liker 4
Skrevet

Har du sett på Joha sine?

Anonymkode: 72acf...97e

Skrevet

Finn noen som syr babyklær i ull. Fuskomlett bodyen fra Hallonsmula dekker helt opp til halsen om man plasserer knappene riktig.

Anonymkode: b70b8...16e

• Liker 2
Skrevet

Innbiller meg at kanskje Joha satt litt bedre i halsen? Også har både Cubus og Lindex fått ull til baby, kanskje verdt å sjekke ut.

Ellers synes jeg de vanlige bodyene, ikke omslag, fra Nøstebarn satt bedre i halsen, men siden du nevner omslag spesifikt så regner jeg med at det kanskje ikke er aktuelt uansett.

Anonymkode: dccf2...228

• Liker 1
Skrevet

Sy noen sting for hånd i hver side da

Anonymkode: 3fd53...4c4

Skrevet

Omslag dekker generelt ikke hals, de som tres over hodet er bedre der. Jeg har en med litt "høy" hals som dekker bra, men får ikke sjekket merke akkurat nå dessverre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde et par fra Petit Bateu, kan ikke huske at de var åpne i halsen. 

Skrevet

Slet med det samme når min var så liten. Uansett hvor jeg leita var det umulig å finne. Både Joha og lillelam er veldig åpne, det samme med bodyer i ull. Prøvde å finne en hals beregnet for så små babyer, men fant ikke. Brukte tørkle jeg også. Ellers finnes det luer med hals man kan kjøpe. 

Anonymkode: 3dc03...7ec

Skrevet

Polarn o pyret? 

Anonymkode: 97335...aed

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har forsøkt både lillelam og nøstebarn, begge er veldig vide og åpen i halsen. Vi må bruke halsbrekkende i ull for at ikke barnet skal fryse. Jeg regner med nøstebarn passer bedre når han passer inn i str 56/62. Men nå er de for store.

Noen med tips om merke? Viktig at det er ull. Barnet er nå rett under 50 cm og 3.4 kg. Så bodyen bør finnes i str maks str 56 😊

Ullbodyer er så elastiske,så jeg syns det har gått fint å kle på ullbodyer som ikke er omslagsbodyer. Safa har noen som sitter tett i halsen. 

Disse f.eks

https://www.safa.no/brugle-body-6

Anonymkode: 1e82b...321

• Liker 2
Skrevet

Eller så har colorwool.no masse fine gode halstørkler. De er doble og dekker veldig godt halsen på baby.

Om det er til bruk ute i vinterpose så anbefaler jeg en elefantlue fra manymonths med en stor ullhals utenpå.

Anonymkode: 1e82b...321

• Liker 1
Skrevet

Hust&claire liker jeg godt. Polarn o pyret sitter også godt rundt halsen, men det er ikke omslagsbody. Men de er ganske elastiske så ikke noe problem å ta de på. 

Anonymkode: e4c27...fab

Skrevet

Dessverre så blir det slik med omslagsbodyene.. da er de vanlige i ull bedre, selv om jeg helst bruker omslag selv.. hat da brukt ullsmekke, eller sånn lue med hals, funker bra det også

Skrevet

Denne fra reflex ser ikke så åpen ut. Får dessverre ikke testet den helt ennå..

20201230_144239.jpg

Anonymkode: 3a5f8...d62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...