AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Utleier forventer at vi er ute i løpet av januar, og vil disponere huset fra 1.februar. Men forventer at vi betaler ut februar. Er vi som har sagt opp, og hadde tenkt å ta utvask i februar, siden vi fortsatt da er innafor oppsigelsestiden. Men utleier vil ta over for å klargjøre for salg. Jeg mener at så lenge vi betaler skal vi kunne disponere huset, hvis vi ikke kan det skal vi ikke betale. Spesielt når utleier tar over for det passer han best i februar og ikke mars. De vil det skal stå tomt for visninger osv. Samtidig må vi stille huset til disposisjon så takstmann og megler kan komme og gjøre det de skal nå mens vi fortsatt bor her og er midt i pakkeprosessen.. De kommer til å være her når vi er på jobb. Vil ikke lage krangel, for vil jo ha tilbake depositum, men vil ikke betale 13 000 for et hus som jeg ikke får brukt forde utleier tar det tilbake. Noen som virkelig har peiling på dette? Anonymkode: 2fc21...5af
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Obs! Tilleggsopplusning! Får ikke nøkkel til leilighet før 21, dvs vi får og kort tid på å flytte og vaske. Og takstmann, megler og huseier setter oss i risiko ved å havne i karantene når de skal oppholde seg inne hos oss, de måtte vistnok flytte på saker og ting forde det står kasser i gangen, og møblene ville megler muligens flytte på pga bildene til salgsoppgaven. Syntes vi da er greie som lar de få lov, men så klart dette er ikke noe vi kan slå i bordet med juridisk... Anonymkode: 2fc21...5af
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Utleier kan ikke kreve at dere flytter ut en mnd før tiden uten å la dere slippe å betale for siste mnd. dere skal tilrettelegge for visning, men til en viss grad. Altså dere skal rydde og ha det skikkelig der, men utleier kan ikke forvente at dere skal tømme alt fordi de skal ta bilder, da får de vente til dere har flyttet ut. ang depositum, de kan ikke holde det tilbake «bare» fordi dere krangler, så jeg håper virkelig at dere ikke betalte det på huseiers private konto. Anonymkode: 4ba30...1ab 11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Skrevet 29. desember 2020 Leietagerforeningen hjelper medlemmer i slike saker. Anonymkode: 30ede...ec2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Skrevet 29. desember 2020 Rettelse: Leieboerforeningen hjelper medlemmer i slike saker. https://www.leieboerforeningen.no/ Anonymkode: 30ede...ec2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Skrevet 29. desember 2020 Den dagen dere lever nøkkelen til husverten, skal ikke dere betale lenger siden tilgangen til husrommet ikke er der lenger. Bare å leie husleieloven, det står der. Anonymkode: fdc1b...66a 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Skrevet 29. desember 2020 Flytter de på noe, skal de sette det tilbake som det var etterpå. De kan ikke ta seg til rette som de vil. Anonymkode: 3daf3...f4c 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Utleier kan ikke kreve at dere flytter ut en mnd før tiden uten å la dere slippe å betale for siste mnd. dere skal tilrettelegge for visning, men til en viss grad. Altså dere skal rydde og ha det skikkelig der, men utleier kan ikke forvente at dere skal tømme alt fordi de skal ta bilder, da får de vente til dere har flyttet ut. ang depositum, de kan ikke holde det tilbake «bare» fordi dere krangler, så jeg håper virkelig at dere ikke betalte det på huseiers private konto. Anonymkode: 4ba30...1ab Det med å rydde og ha det skikkelig er jo litt vanskelig når det står flytteesker mange steder, da må de se bort i fra de? Må jo få lov å oppbevare flyttelasset innendørs håper jeg. 🤣 Har heldigvis en skikkelig depositumskonto. De ville ha på privat konto, det nektet jeg. Godt å vite vi har god sak for å slippe å betale for februar! AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flytter de på noe, skal de sette det tilbake som det var etterpå. De kan ikke ta seg til rette som de vil. Anonymkode: 3daf3...f4c Er ikke redd de skal rote egentlig. Men de tar på ting, og det er det jeg tenker på. Er ikke redd for smitte selv, men redd for å havne i karantene forde de da har vært en form for "nærkontakt". Og å ikke få leie flyttebil pga karantene hadde ødelagt alt!😖😖 Er derfor veldig forsiktig. Anonymkode: 2fc21...5af
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Skrevet 29. desember 2020 Det er så enkelt å greit at dere skal ikke betale for februar hvis dere ikke har tilgang til huset i februar. Anonymkode: a69ac...8c5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #10 Skrevet 29. desember 2020 Blir ikke nærkontakt om de er i huset når dere er på jobb. Da har dere ikke vært, nettopp nær. Anonymkode: 76d14...fa3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Skrevet 29. desember 2020 Og ellers er utleier på tynn is her. Jeg leier ut selv og loven er i grunn i veldig god favør for leietakeren. Bare å lese litt på det der og henvise til loven. Anonymkode: 76d14...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå