Gå til innhold

Vil ha BH under brudekjolen, men alle kjoler har åpen rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å ha på BH under brudekjolen fordi puppene har endret fasong og str etter graviditet og amming (de har også blitt skeive, men dette viser ikke i en normalt tjukk bh). Jeg ble overrasket over at absolutt alle brudekjoler har åpen rygg, tror ikke jeg har sett en eneste fin kjole med lukket rygg. Er det noen andre som har dette problemet, og har funnet en måte å løse det på? Selvklistrende bh er dessverre uaktuelt. 

Anonymkode: 73582...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da veldig mange brudekjoler med tett rygg. Enten må du dra i flere butikker, eller så får du Google på nettet. Har sett veldig mange. 

Anonymkode: ef625...502

• Liker 4
Skrevet

Da er jeg spent på hvilke butikker/merker du har sett med lukket rygg? Morilee er et eksempel på et merke med veldig mange kjoler, jeg ser ikke én kjole hvor jeg kan ha en vanlig BH under. Dette representerer dessverre kjoleutvalget jeg har sett i butikk og på nettet https://eu.morilee.com/browse/bridal-wedding-dresses/morilee/page/2/

Skrevet

De fleste brudekjoler har vel innebygget bh? Eller søk på brudekjoler som er modest.

Anonymkode: fdb41...e24

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd noen enda? De fleste har mulighet for å sy inn bh i kjolen om det ikke er det fra før. I salongene jeg har vært i så har de cuper liggende som de bare kan smette inn i og hun som syr inn kjolen kan feste de. 

• Liker 2
Skrevet

Litt usikker på hva som defineres som åpen rygg, men jeg har prøvd kjoler fra blant annet Pronovias og Rosa Clara som jeg vil si har lukket rygg. Anbefaler deg uansett å prøve kjoler før du bestemmer deg for om du vil ha BH eller ikke. Mange kjoler har innebygd BH, og noen har innebygd korsett. 

Jeg endte forøvrig opp med en kjole som har åpen rygg, og ble tipset om at jeg kunne få sydd inn koppene til en BH om jeg ønsket det. Er "heldigvis" ikke særlig barmfager, så tror jeg nøyer meg med å sy inn små "innlegg" som dekker puppene (siden kjolen er litt gjennomsiktig).

Anonymkode: 2883e...398

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt usikker på hva som defineres som åpen rygg, men jeg har prøvd kjoler fra blant annet Pronovias og Rosa Clara som jeg vil si har lukket rygg. Anbefaler deg uansett å prøve kjoler før du bestemmer deg for om du vil ha BH eller ikke. Mange kjoler har innebygd BH, og noen har innebygd korsett. 

Jeg endte forøvrig opp med en kjole som har åpen rygg, og ble tipset om at jeg kunne få sydd inn koppene til en BH om jeg ønsket det. Er "heldigvis" ikke særlig barmfager, så tror jeg nøyer meg med å sy inn små "innlegg" som dekker puppene (siden kjolen er litt gjennomsiktig).

Anonymkode: 2883e...398

Tenkte også umiddelbart på Pronovias, synes de har mange fine kjoler som man enten kan sy inn BH eller bruke BH under på:) 

Det kommer veldig an på designer/produsent du velger deg rett og slett. Jeg ønsker også en BH enten sydd inn eller under, og har funnet flere fine kjoler å velge mellom fra Pronovias, Hailey Paige og Jenny Packham:)

Anonymkode: 54cd7...923

• Liker 1
Skrevet

Kusina mi hadde samme problem, syersken tok rett og slett og sydde bhen fast i kjolen fremme og stroppene under stroppene på brudekjolen, hun så HELT shmashing ut og du kunne ikke se at det var en bh der en gang. 

Anonymkode: 6741e...c79

• Liker 1
Skrevet

Du kan umulig ha lett skikkelig! Nå googlet jeg, fant flere norske butikker som har brudekjoler med dekket rygget i varierende grad!

Anonymkode: 14f86...34a

• Liker 1
Skrevet

TS her. Tusen takk for alle svar! Har prøvd noen kjoler med innebygd BH som det dessverre ikke var nok hold i, hvor det føltes ut som at puppene slang rundt. Men skal dra et annet sted med større utvalg, og høre om det er mulig å sy inn en BH med mer støtte :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei. Bare.. nei. 

Anonymkode: 47f37...437

Jeg har en brudekjole med blonderygg lik den på bildet. Den har innebygd bh men tenker å ha en «usynlig» bh under som festes med silikon på sidene uten stropper bak. Men på min kjole er blonden så tett at en hudfarget bh med smale stropper også kan fungere.

Anonymkode: 54f99...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...