Gå til innhold

Nintendo switch hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet fikk dette til jul med mario kart deluxe. Men jeg er jo en dummies.. Så jeg forstår ikke dette. Når man skal spille, er det ikke slik at spill/runder blir lagret? Hvis ikke hvordan lagrer man? Jeg har ikke funnet en lagre knapp.. 

Anonymkode: 03226...849

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremgangen i spillet lagres jo når dere holder på, mener å huske at man ikke må lagre selv. Du kan jo sjekke på youtube for tips, men det er rimelig lett med Switch, går av seg selv. :) 

Skrevet

Før i tiden måtte man trykke på en lagreknapp for å lagre et spill. Men i dag blir fremgangen som regel lagret automatisk

Anonymkode: d2b43...781

Skrevet

Hm ok, takk for svar.. Ser nemlig ikke at noe fremgang har skjedd for hver gang vi starter spillet. Men det er kanskje fordi det er mario kart og det er bil spill liksom.. Hmmmm... 
men et annet spørsmål da, BØR man kjøpe abbonoment på nintendo account? Jeg har gratis, men så skjønner jeg det er mye mer man kan hvis man kjøper et abbonoment... 

Anonymkode: 03226...849

Skrevet

Jeg kjøper abonnement av og til, har ikke hatt det på en stund nå da siden både jeg og guttungen egentlig gamer m,est på pc. Men jeg foretrekker minecraft på switch, og da må man ha abonnement for å spille på nett.

Dere kan jo kanskje bli mer vant til bare "lokal" gaming eller hva det heter før dere beveger dere på nett, man må ikke ha abonnement liksom.

Når det gjelder mario kart så er det vel bare nye ting til bilen du låser opp, mener å huske det. Men går litt i surr for jeg har spilt en del variable mario spill i min alder... 😄 

Skrevet

Nintendo online du tenker på?

Om dere spiller spill hvor det er mye jobb og framgang i, så kan det være lurt. Fordi da får dere back-up/sky-lagring av save-filene/det dere har gjort i spillet. Ellers lagres det kun lokalt på switchen, og en får et problem om den blir skadet eller stjålet.

Det andre med Nintendo online er muligheten til å spille via nett, som kan være gøy. Jeg spiller f.eks animal crossing med tanteunger, og da kan vi besøke hverandres øyer, selv om vi bor i langt fra hverandre.

Anonymkode: 19589...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...