AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg vil unngå fuktskader Anonymkode: 7c6e3...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Del Skrevet 29. desember 2020 Det har regnet så mye i det siste, men jeg trenger å lufte leiligheten siden jeg tørker en del klær i stua. Hva er lurt? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Del Skrevet 29. desember 2020 Det går helt fint, lufte bør du gjøre uansett vær. Er du veldig bekymret bør du heller kjøpe en luftavfukter eller ha det litt varmere inne Anonymkode: 686f6...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #4 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det går helt fint, lufte bør du gjøre uansett vær. Er du veldig bekymret bør du heller kjøpe en luftavfukter eller ha det litt varmere inne Anonymkode: 686f6...6ff Det blir ikke fuktigere på grunn av regn? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #5 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir ikke fuktigere på grunn av regn? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Nei Anonymkode: 0308c...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #6 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei Anonymkode: 0308c...788 Er ikke det ulogisk? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #7 Del Skrevet 29. desember 2020 Vi lufter i Bergen også.... For å være alvorlig. Ikke noe problem å lufte om det regner. Vi sjokklufter hver kveld hele året. Uansett vær eller temperatur. Da setter vi opp terassedøra og ytterdøra, full gjennomtrekk i ca 3-4 minutter. Da får vi byttet ut luften, men ikke så lenge at veggene blir kalde. Da blir det ikke kaldt inne selv i minusgrader. Lufter slik hos mamma og pappa også, de bor i Nordnorge og har ofte 15-20 minus om vinteren. Anonymkode: b751b...82c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi lufter i Bergen også.... For å være alvorlig. Ikke noe problem å lufte om det regner. Vi sjokklufter hver kveld hele året. Uansett vær eller temperatur. Da setter vi opp terassedøra og ytterdøra, full gjennomtrekk i ca 3-4 minutter. Da får vi byttet ut luften, men ikke så lenge at veggene blir kalde. Da blir det ikke kaldt inne selv i minusgrader. Lufter slik hos mamma og pappa også, de bor i Nordnorge og har ofte 15-20 minus om vinteren. Anonymkode: b751b...82c Men å lufte lenge når det regner er ikke lurt? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #9 Del Skrevet 29. desember 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Men å lufte lenge når det regner er ikke lurt? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Dette har jeg aldri tenkt over, men skjønner hva du mener. Jeg lufter alltid når jeg åpner oppvaskmaskindøra og når jeg tørker tøy inne, uavhengig av vær. Jeg opplever at det dugger mindre på rutene når jeg gjør dette i kaldt vær, noe som må bety at luftfuktigheten tross alt er lavere ute enn inne. Så ja, luft også når det regner. Anonymkode: 0a506...a1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 29. desember 2020 #10 Del Skrevet 29. desember 2020 Jeg lufter litt nesten hver dag. Uansett vær. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #11 Del Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men å lufte lenge når det regner er ikke lurt? Anonymkode: 7c6e3...cd9 Veldig sjelden at det er høyere luftfuktighet ute enn inne. Det er verre å ikke lufte enn å gjøre det. Luft i vei. ventilene bør stå åpne i alle rom, hele året. Anonymkode: b751b...82c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #12 Del Skrevet 29. desember 2020 Det går på lufte fuktighet, så lenge de ikke fysisk regner inn. Er temperaturen laver ute er som regel luften tørre enn den varme inne lufte. Kald luft holder dårliger på fukt. Anonymkode: 8866b...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #13 Del Skrevet 29. desember 2020 Vinduene kan vel få vannskader hvis de står veldig åpne i regn.. Vi lufter alltid, men kun på det barnesikringshakket. Anonymkode: fbc12...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #14 Del Skrevet 29. desember 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi lufter i Bergen også.... For å være alvorlig. Ikke noe problem å lufte om det regner. Vi sjokklufter hver kveld hele året. Uansett vær eller temperatur. Da setter vi opp terassedøra og ytterdøra, full gjennomtrekk i ca 3-4 minutter. Da får vi byttet ut luften, men ikke så lenge at veggene blir kalde. Da blir det ikke kaldt inne selv i minusgrader. Lufter slik hos mamma og pappa også, de bor i Nordnorge og har ofte 15-20 minus om vinteren. Anonymkode: b751b...82c Dette er den beste måten! Utskiftet luften med minst mulig varmetap. Anonymkode: 6164d...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vinduene kan vel få vannskader hvis de står veldig åpne i regn.. Vi lufter alltid, men kun på det barnesikringshakket. Anonymkode: fbc12...6e8 Sånn type lufting hjelper jo ikke Anonymkode: 7c6e3...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #16 Del Skrevet 30. desember 2020 Har døra og et vindu åpent hele året unntatt når det er tjue minus ute, men lufter da også. Anonymkode: a0305...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå