Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Må bare få ut min agresjon her altså... Fytte rakkern nå er jeg forbannet på aetat lillestrøm faktisk...

Sendte inn søknad om Yrkesrettet attføring i april og fikk da beskjed om at jeg skulle få svar til sangthans... Ringer like etter sangthans og får beskjed om, nei det er 4 måneder ventetid... Hmmmmmf. Jaja, irritert blir jeg og forteller det at jeg faktisk fikk beskjed om at jeg skulle få svar innen sangthans. Ja vel de skulle se på saken.

Tiden går og jeg får etter 3 uker brev i posten at de ikke hadde fått legeerklæring som jeg skulle sende dem... Jeg ringer til min lege og spør om hvorfor i alledager har han ikke sendt. Så svarer han jo det sendte jeg 30 juni... Ringer aetat tilbake og forteller at det er blitt sendt og de svarer nei vi har ikke mottatt det. Kom personlig med det du så skal vi ta å se på det... Jeg og min samober kaster oss i bilen til min fastlege i oslo(bor i aurskog) og får kopi av denne og rekker akkuratt ikke aetat. Drar hjem for å kopiere dette brevet og leverer brevet fra legen dagen etterpå personlig.

Fredag etter (en uke senere)ringte jeg aetat og spør om de hadde motatt et brev fra legen min som jeg leverte personlig. Hmmm, nei sier det i andre enden. Da kjendte jeg det kokte i toppen. Og fortalte at hva i all verden holdt de på med. Her har de mast om å få brevet og greier ikke engang og levere ut brevet jeg kom opp med....

Siden jeg gikk så lenge uten å få svar så spurte jeg ei jeg kjenner som jobber på aetat i oslo om hva jglr jeg nå som jeg ikke får penger og venter. Jo da kunne jeg søke om dagpenger i mens og da gjorde de om til attførings penger om jeg fikk det. Og jeg søkte og jeg skulle få etterbetalt fra april siden ingen fortalte meg det da jeg søkte. Så går det noen dager og jeg får beskjed om at de behandler min sak på attførings avdelingen, så de venter og ser hva som sjer med den søknaden.

Ok, så går det en tid og jeg får svar i posten 27 juli på at jeg fikk invilget Yrkesrettet attføring. Nå var det å vente på utbetalingen.

Så fikk jeg brev om at jeg skal i møte der sluttet av august måned. Jaja tenkte jeg da, enda en måned å vente før jeg får penger. nå hadde min samboer betalt alt av utgifter og brukt kredittkort og nå er vi så blakke.

Ringte da forrige tirsdag den 2 aug. for å spørre om det er tilfelle at jeg må vente en måned til for å få utbetaling?? Da sa hun neida du får det løpet av uken..... og fredagen kom og ingen penger. Jeg ringte opp igjen og spør, hvor blir det av pengene? Så sier hun; det mangler noen meldekort du ikke har fult ut. ok sier jeg fra når da. Jo da fra april og mai. men ialle dager sier jeg da, hvorfor ialledager har ingen gitt meg beskjed om dette. nei det kunne de ikke svare på. bare mennesklig svikt.....! Samboern kaster seg i bilen fra jobb og henter meg.(han jobber i oslo så litt av en kjørerunde) Jeg skriver under på papirer og spør. Er det helt sikkert jeg ikke mangler noe nå og at jeg får penger løpet av neste uke. jada begynnelsen til og med sa hun da.

Kjekker kontoen i går, jøss 1134 kr. Hmm, hvor er de ifra??? Skjekket igjen i dag og da sto det at det var fra aetat. 1134 kr hva er dette???. Det skulle jo vært litt mere da?

Jeg kaster meg på tlf og spør hva er dette er?Og hvor min utbetaling blir av og da hører jeg bare i andre enden. Ja det har blitt noe feil her. Du mangler et meldekort du ikke har fullt ut? hva sier jeg da????? jeg var jo på fredag for å fylle ut de siste og spurte om det var sikkert at jeg ikke tregnte å fylle ut flere? ja nei det var vel en mennsklig svikt det da svarer hun.!!! Jeg så sinna. Hva er de pengene jeg har fått nå da, spør jeg. nei det visste hun ikke.

Om du kommer i dag og fyller ut så får du penger før helgen sa hun... Hallo det har dere sakt mange ganger nå!!!!!

Jeg ringer samboern, han kunne ikke dra fra jobb, kusina hans ikke tlf, så ringte jeg fortvilet til mormora hans og spurte om hun hadde tid. Det hadde hun og vi kjørte ned til lillestrøm. Kom opp dit og fortalte at nå var det nok(men jeg fleiper det liksom litt bort jeg, at jeg er sint, greier liksom ikke å sjelle dem ut)Skrev under meldekortet og fortalte at nå håper jeg det var nok. Ble enig om at hun skulle ringe meg i morgen og se om det gikk igjennom og alt var i orden.

Så får vi se. nå er jeg møkka lei og ringe og dra dit og mase.

Kan de ikke forstå og se i sine papirer at jeg har mast nok!!!!!!!

Nå fikk jeg skrevet min agresjon, håper ikke det er så mange andre her som har hatt det slikt!

Hilsen fra Lene. :frustrert::kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff kanskje litt for langt, håper noen leser fordet :)

Hilsen Lene.

Skrevet

Det er desværre slik det er med offentlige kontorer. Jeg har opplevd en lignende greie med biltilsynet (eller hva de kaller seg denne uken), så du har min fulle sympati.

Fritz

Skrevet

Du har all min medlidenhet og sympati! Og her får du med en blomst på kjøpet! :smilyblomst:

Nå har jeg gått ut i fødselspermisjon, og jeg er så GLAD jeg slipper Aetat. Håper det ordner seg med jobbe om ett år sånn at jeg aldri mer skal ha noe med de å gjøre.

For noen mnd siden fikk jeg brev om innkalling til møte hos Aetat. Og det var jo forsåvidt greitt nok, men det var bare det at møte hadde allerede vært 14 dager tidligere. Og en måtte jo sende inn melding om en ikke kunne komme, og dersom en ikke gjorde det så ville en miste økonomisk støtte. :overrasket: MEN, jeg hadde jo ikke FÅTT noe brev før etter møtet..Vel, vel ringte til Aetat og fikk beskjed om at de "noterte" saken, og jeg fikk da håpe det gikk i orden. "HÅPE det gikk i orden". Om jeg ikke fikk DP så hadde det da IKKE gått i orden.

Han sa jo det og`at det var så mange som ikke kom på de møtene og hadde all verdens unnskyldninger på lager. Så jeg fikk inntrykk av at arbeidsledige "stoler vi ikke på".

Festlige greier...Det holdt jo på å vokse HORN i pannen på meg så sint var jeg. MEN så tenkte jeg...konvolutten, datostemplingen der. Og ganske så riktig, frankeringsdatoen var også ETTER møtet. Så da hadde jeg jo bevis på at jeg ikke kunne få dette brevet før. Det gikk helt greitt dette da, jeg var nede på Aetat kontoret dagen etter, viste de "beviset", og fikk de til å signere på at de hadde mottatt det.

Så klart feil kan alltid skje, men en blir litt fortvilet når en er i en situasjon som i utgangspunktet er slitsom og så må en ordne opp i rot som en ikke har laget selv.

Skrevet

Huff... Føler med dere...

Jeg lurte litt på sånn yrkesrettet attføring... Fastlegen min anbefalte meg det. Skal ta opp fag på en privatskole fra høsten av, fag fra videregående, mor og far betaler skolepenger og leilighet osv (kjempesnille er de), så jeg får konsertrert meg om skolen + ekstrajobb som jeg skal skaffe meg tenkte jeg

Kan jeg f.eks. få YA fra neste år av da, når jeg skal studere ved universitet eller høyskole? Eller blir det "juks" at jeg har betalt meg gjennom dette kommende skoleåret?

Har hørt de dekker tre år... Men siden alt begynner å komme i orden med økonomi nå, så tenkte jeg det er dumt å søke YA nå når jeg ikke trenger det. Fra neste år av vil det være et større behov...

Noen som vet?

Skrevet

Fast legen din må iallefall skrive en fin attest på hvorfor du skal få det. Det er nesten det som betyr noe for søknaden. Det du skriver er jo bare en søknad. Snakk med legen din om det til neste år. Og undersøk på ditt aetat kontor.

Hilsen Lene.

Skrevet

Du har min fulle sympati og forståelse Lene G.

Aetat er ikke noe bedre her i byen, gikk der selv noen korte måneder for 2 år siden, og vil ikke det igjen. Ordensmannen er i den "mølla" du er i, og det er jo rot fra ende til annen :roll:

Skrevet

Skjønner deg godt jeg!

Aetat = :frustrert:

Jeg trodde jeg var ferdig med aetat da jeg fikk fast jobb, men så gikk jeg på trynet og skal begynne på ya jeg og... Så vi får håpe vi har flaks med dem videre og slipper noe mer tull.

Jeg klagde en gang, pga. noe meldekort-rot, og da var det aetat selv som var "dommeren"! :overrasket: Så de syntes jo ikke at de hadde gjort noe feil, det var jeg som gjorde feil, såklart. :roll:

:klem:

Skrevet

Jeg forstår deg godt og du har all min sympati også!

Mitt inntrykk av Aetat (teit navn forresten..) er at de som jobber der (mange av dem) er temmelig nær opp mot inkompetente.

Da jeg var nyutdannet jurist, fikk jeg jo ikke jobb rett etter utdanningen...man må jo gjerne vente opptil 1 år før det blir en ålreit jobb på en - så jeg bestilte time hos Aetat i god tro om de kunne være til hjelp. Jeg stilte forberedt, med alle papirer: hva gjorde de? Jo, de hadde glemt avtalen, jeg måtte vente i 2 timer (!) og når det først ble min tur etterlyste de papirer som de tidligere på telefonen hadde sagt at jeg ikke behøvde å ta med!

Aetat er det mest ineffektive og inkompetente stedet jeg noensinne har sytt mine ben på (hittil) i Norge. De som snakket med meg der var yngre enn meg, de var innesluttede, lite vennlige, førte ikke blikkontakt og visste tydeligvis svært lite om begrep som "service", "vennlighet" og "kundebehandling"! :frustrert:

Har hørt om noen bekjente også, som forteller om papirer som Aetat har rotet bort, osv.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...