Gå til innhold

Hva spiser dere på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kalkun, potet og brunsaus av kalkunkrafta.

Skrevet

Pinnekjøtt

Anonymkode: 605c9...20d

• Liker 1
Skrevet

Mørbrad av lam med rotgrønnsaker til. Forretten er jeg ubestemt på enda. Dessert blir julekaker.

Anonymkode: 27836...73d

• Liker 2
Skrevet

Pinnekjøtt, kålrotstappe og mandelpotet, øl og akevitt til det. Til dessert blir det iskake, om vi orker dessert etter maten.

• Liker 1
Skrevet

Blir pizza her.

Anonymkode: d9db1...baa

• Liker 1
Skrevet

tapas

Anonymkode: e0e0a...f30

Skrevet

Her blir det kalkunbryst, potetmos, saus, og ovnsbakt rosenkål. Ikke bestemt meg for dessert ennå, enten panna cotta med molter, eller karamellpudding. 

Anonymkode: 29ad4...975

Skrevet

Mest sannsynlig pinnekjøtt med kålrotstappe og vossakorv hvis jeg blir alene, hvis jeg skal bort så aner jeg ikke.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Hos oss blir det kalkunfilet med kokte poteter, surkål og fløtesaus. Dessert blir enkelt med vaniljeis med sjokoladebiter og sjokoladesaus oppå. Blir samboer, kompisen hans og meg, så vi holder det temmelig casual egentlig :) 

Anonymkode: 8c9dc...87f

Skrevet

Biff med fløtegratinerte poteter.

Skrevet

Tacooooo❤ og alle får det tilbehøret de ønsker, så det blir et innholdsrikt bord 👌 

Skrevet

Kalkun. Men å år skal vi bort til vin og snacks til et vennepar, så spiser noe lett før det - og tar kalkunen på 1 januar.

Anonymkode: 94a98...611

Skrevet

Vi skal ha hjort. 

Antakeligvis med sopp, rognebær og rotgrønnsaker.

Nyttårsaften er "matkvelden" for min del. Jeg har alltid syntes den har vært et antiklimaks festmessig, der det aldri blir den store festen man er forespeilet. Jeg har enten vært med foreldre eller stelt i stand middag til venninner, eller vært med kjæresten.

Menyen er da enten vilt eller and. 

Ribbe, pinnekjøtt, kalkun og mer har jeg som regel spist mye av gjennom julen. Mye fett og salt, så da er det perfekt med litt magrere og mer smaksrikt kjøtt til nyttårs.

• Liker 3
Skrevet

Har ingen tradisjon siden jeg er hjemme noen år og sammen med venner andre år. I morgen er planen at jeg skal spise dette til lunsj og dette til middag. Har i tillegg god brus og andre spiselige godsaker. 

• Liker 1
Skrevet

Her blir det tapas 😄

Anonymkode: 001e0...c23

Skrevet

Smalahove 

Anonymkode: 110e7...576

Skrevet

Er russisk,  forloveden er islandsk. Vi har inngått kompromiss at vi spiser islandsk julemat på julaften og russisk tradisjonell mat på nyttårsaften. I år blir det ovnsbakt and og to typer russiske salater. 

Anonymkode: a90d6...774

• Liker 2
Skrevet

Feirer med storfamilien. Onkelen min disker opp med et kjempestort koldtbord av masse ulike retter. Innholdet varierer fra år til år, men det smaker alltid nydelig. Gleder meg!

Anonymkode: 08c29...fb4

Skrevet

Feirer med venner og tror det blir svinesteik. Er ikke jeg som lager middagen og jeg liker det meste. Hun som steller i stand middagen lager god mat så jeg vet det blir godt.

Ellers spiser jeg det jeg føler for, er ikke så viktig med tradisjoner på nyttårsaften for meg. Ser på det som en god "unnskyldning" til å være med venner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...