rabarbrafrø Skrevet 29. desember 2020 #21 Skrevet 29. desember 2020 Her har vi startet tradisjonen med å spise helstekt and på nyttårsaften, og i år blir det med sjøkreps til forrett og multe-iskake til dessert. Ennå mens jeg bodde hos foreldrene mine var det alltid kalkun med waldorfsalat++. Veldig godt det også 😊 3
Hut Skrevet 29. desember 2020 #22 Skrevet 29. desember 2020 Jeg og mannen min skal ha treretters meny. Forrett: Smørstekt brioche med kamskjell og sjøkreps eller reker. Kommer an på om vi får tak i sjøkreps her vi bor. Hovedrett: verdens beste hummersuppe med gulrot, fennikel, tomatpuré, kremfløte, konjakk og hvitvin i. Dessert: Sjokoladefondant med friske bær og muligens vaniljeis til. Godt med fisk og skalldyr til nyttår synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #23 Skrevet 29. desember 2020 Jeg har invitert 10 gjester og skal servere tapas. Anonymkode: 5d2b0...b52 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #24 Skrevet 29. desember 2020 Pinnekjøtt, og sjokolademousse til dessert. Anonymkode: 74e5c...2a0
mon_nom Skrevet 29. desember 2020 #25 Skrevet 29. desember 2020 I år blir det tapas. I fjor var det biff. Varierer litt alt etter som. 2
LittDiva Skrevet 29. desember 2020 #26 Skrevet 29. desember 2020 Vi pleier å ha Raclette eller piggvar. Noen ganger også pinnekjøtt om jeg er hos bestekompisen. I år så fikk jeg så lyst på indisk, så det blir butter chicken, med hvitløk og koriander nan, raita. Til dessert mangopudding med kardemommeis. 1
Pal Fungi Skrevet 29. desember 2020 #27 Skrevet 29. desember 2020 Planen i år er kalkun med sopp og baconstuffing, potetmos, rosenkål og fløtesaus Til dessert blir det kake og gule bomber siden jeg har et nyttårsbarn i familien 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #28 Skrevet 29. desember 2020 Sopp Wellington med poteter,rosenkål,rørte tyttebær og vegansk peppersaus Dessert blir vegansk pannacotta Anonymkode: f7853...e83 3
Solknapp Skrevet 29. desember 2020 #29 Skrevet 29. desember 2020 Blinis med løyrom, reinsdyr indrefilet med solbærsaus og hasselback poteter, sjokoladefondant med karamell og bringebær. 1
Camillapb Skrevet 29. desember 2020 #30 Skrevet 29. desember 2020 Vi samler alltid en gjeng hvor hver pers tar med 2 tapasretter 😍 1
Brunhilde Skrevet 29. desember 2020 #31 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er første gang vi feirer nyttårsaften. Blir biff wellington med mandel poteter, grønnsaker og pepper saus. Har ikke helt bestemt meg for desserten, tar gjerne imot tips Anonymkode: 1f74c...c47 Til dessert kan du ha panna cotta, karamellpudding, multekrem eller sjokolademousse. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #32 Skrevet 29. desember 2020 Hjemmelaget lapskapus. Mmmm kjempegodt Anonymkode: 006ec...296 2
Zienna Skrevet 29. desember 2020 #33 Skrevet 29. desember 2020 Kalkunen fra Stange ligger til tining. Vi blir bare tre voksne og to barn i år. Korona gjør at vi ikke har gjester/venner som vi ellers bruker å ha. Desto viktigere synes jeg er det å gjøre nettopp denne nyttårskvelden spesiell for barnebarna. De er blitt 8 og 11 år, og store nok til å sette pris på god mat og festpyntet bord Hos oss er Skagenrøre fast som forrett. Synes det er lettvint fordi den kan lages dagen før. Dessuten liker alle Skagenrøre, også barn. Til selve kalkunen lager jeg rosenkål/bacon og waldorffsalat. Og selvfølgelig en saus. Blir vanlig kokt potet til - troll. Er usikker på desserten.. Vi hadde multekrem på julaften, så ikke aktuelt nå. Og han på 11 år forspiste seg på riskrem et år, så det er heller ikke aktuelt. Kanskje Creme Brulee? (som jeg aldri har laget før)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #34 Skrevet 30. desember 2020 Hut skrev (13 timer siden): Jeg og mannen min skal ha treretters meny. Forrett: Smørstekt brioche med kamskjell og sjøkreps eller reker. Kommer an på om vi får tak i sjøkreps her vi bor. Hovedrett: verdens beste hummersuppe med gulrot, fennikel, tomatpuré, kremfløte, konjakk og hvitvin i. Dessert: Sjokoladefondant med friske bær og muligens vaniljeis til. Godt med fisk og skalldyr til nyttår synes jeg. Omtrent samme vi to skal ha Kamskjell med ertepure, soyasmør og fritert jordskokk Sjøkrepssuppe! (høres veldig lik ut som din) Strull og hjemmelagd vaniljeiskrem med cognacmarinerte multebær Og masse Cremant og Champagne Anonymkode: abd3f...f32 4
Troyamin Skrevet 30. desember 2020 #35 Skrevet 30. desember 2020 Her blir det langtidstekt elgstek i gryte med ovnsbakte grønnsaker og rørte tyttebær. Hoff dessert til slutt. Aldri prøvd meg på dette før, så er spent på resultatet. 1
Brunhilde Skrevet 30. desember 2020 #36 Skrevet 30. desember 2020 Troyamin skrev (22 minutter siden): Her blir det langtidstekt elgstek i gryte med ovnsbakte grønnsaker og rørte tyttebær. Hoff dessert til slutt. Aldri prøvd meg på dette før, så er spent på resultatet. Jeg måtte google desserten, det så skikkelig lekkert ut! Vi skal, som nevnt tidligere, ha daimiskake, lett å lage og ikke minst lett å frakte med seg når jeg skal bort. 2
Troyamin Skrevet 30. desember 2020 #37 Skrevet 30. desember 2020 Brunhilde skrev (37 minutter siden): Jeg måtte google desserten, det så skikkelig lekkert ut! Vi skal, som nevnt tidligere, ha daimiskake, lett å lage og ikke minst lett å frakte med seg når jeg skal bort. Mmmm! Får vann i munnen bare av tanken på daimiskake!💞 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #38 Skrevet 30. desember 2020 MAnnen skal ha kalkun og eg skal ha pinnakjøt Anonymkode: 929fe...b7c
Inwe Skrevet 30. desember 2020 #39 Skrevet 30. desember 2020 Vi skal ha asiatisk. Starter med sticky edamebønner, fortsetter med crispy jackfruit i asiatiske pannekaker (vegansk versjon av cripsy duck) servert med hoisinsaus og avslutter med sjokoladepudding. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #40 Skrevet 30. desember 2020 Litt usikker ennå, kommer an på hva som frister i grønnsaksdisken i dag. Men sannsynligvis tomater fylt med safranrisotto servert på spinat til forrett. Kanskje porsjonspaier som del av hovedretten, muligens med chevre, valnøtter og purre. Anonymkode: 53ca8...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå