Gå til innhold

Hva spiser dere på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Gjest Smiley99
Skrevet (endret)

Hjemme hos meg har det bestandig vært tradisjon å spise kalkun på nyttårsaften med waldorfsalat og annet godt tilbehør. I fjor feiret jeg hos svigers da var det pinnekjøtt som sto på menyen. Det var greit det men utrolig uvandt når man har vært vandt til det samme hvert år.🙂

Hva spiser dere på nyttårsaften? 

Endret av Smiley99
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er alene og gidder ikke stri så veldig...

Mulig det blir grov julepølse, medisterkaker, poteter, surkål, brun saus og sennep&tyttebærsyltetøy.

Kanskje.....

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt og fruktsalat.

Skrevet

Litt usikker, blir bare hu på 13 og meg hjemme på nyttårsaften. Lurer på kyllingbryst fra Stange og no godt til.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Kalkun som vanlig ,med fløtesaus og poteter. :)  Multekrem og krumkaker til dessert.

Skrevet

Jeg feirer hos venner, så jeg er sannelig ikke helt sikker på hva som står på menyen. Det å ikke vite er halve gleden ved å være invitert bort for meg. Desserten vet jeg hva er, for den står jeg for og jeg har laget daimiskake etter ønske fra vertsskapet.

• Liker 1
Skrevet

Kalkun her

Anonymkode: 39398...a3d

Skrevet

And eller kalkun lager jeg. Noe spennende tilbehør til. 

Har ofte fått pinnekjøtt hos andre :)

Anonymkode: 714b3...00e

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Kalkun, Waldorfsalat, poteter og couscoussalat 🤩 

Skrevet

Planen var andebryst, men det var utsolgt. Nå står det mellom ribbe eller finnbiffgryte. Spiller ingen rolle hva jeg velger for dette er uansett middag ut uka. Nyttårsaften blir jeg alene og kan velge på øverste hylle 😉

Anonymkode: 5739a...47d

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet

Tenkte å ordne raclette, men vi har fått valp, så det blir vanskelig. Tenker det blir oksestek med fløtegratinerte poteter, yorkshire pudding og ovnsbakte grønnsaker. Spiste kalkun på julaften.

Skrevet

Reinsdyr indrefilet

Anonymkode: a6e59...d27

• Liker 1
Skrevet

Mini-koldtbord med diverse varmt og kaldt :)

• Liker 3
Skrevet

Pølser, røkelaks og eggerøre. 17. mai-mat, med andre ord. :P 

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt med poteter og kålrotstappe 

Skrevet

Vanlig hverdagsmat. Feirer ikke nyttårsaften.

Anonymkode: 982c4...a61

• Liker 1
Skrevet

Pizza! Surdeigsbunn, creme fraiche, honning, blåmuggost, pinjekjerner, spekeskinke. 

Anonymkode: 37c79...da3

• Liker 1
Skrevet

Det er første gang vi feirer nyttårsaften. Blir biff wellington med mandel poteter, grønnsaker og pepper saus. Har ikke helt bestemt meg for desserten, tar gjerne imot tips :)

Anonymkode: 1f74c...c47

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ha andebryst, potetmos og ovnsbakt pastinakk - hvis jeg får tak i det, ellers blir det rosenkål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...